49

1.3K 70 10
                                    

-Luna-

Het leven is mooi, is het niet? Weetje, al die quotes zoals;

Na regen komt zonneschijn,

Is inderdaad waar. Je hebt alleen tijd nodig, en geduld. Want als je die twee dingen hebt, dan garandeer ik het je dat alles goed komt.

Alana is gisteren uit het ziekenhuis gekomen na anderhalve week. Ze heeft krukken nu, maar voor de zekerheid is ze met een rolstoel naar huis gegaan.

Michael is geslaagd voor zijn examens en zit in de top drie van de hoogste examen resultaten van de school.

Mama en Papa zeiden dat ze het al goed hebben gemaakt en hebben ons een doos vol met cadeautjes gestuurd.

Kuona heeft een puppy gekregen. Zo te zien was haar hond een vrouwtje en die heeft ze naar mij vernoemd.

Harry en Alana hebben waarschijnlijk met elkaar. Ze zijn nu vaak samen en lachen ook heel veel. Ze zijn goals, okay?

Hayes heeft een nieuwe kapsel wat hem zo veel ouder laat lijken. Hij zei ook iets over dat hij ontdekt was in Amerika of zo maar meer heb ik er niet over gehoord.

En ik? Ik ben gelukkiger dan ooit. Ik heb mijn tweelingzus weer in huis. Een broer die bijna gaat werken, een toekomstige schoonbroer, gelukkige ouders en een lief vriendje die bij me blijft.

Het leven is mooi. En ik ben blij dat het mijn leven is.

*
*
*

"Wat doe je, eenhoorn?" Vroeg Hayes. Ik legde mijn telefoon neer en keek hem aan.

"Ik probeer Jacob te bellen maar hij neemt niet op." Zei ik en hij knikte.

"Wat doe jij?" Vroeg ik.

"Ik ga Alana helpen met haar been stretchen. Ze zei dat ze zo snel mogelijk weer wil gaan sporten." Zei hij wanneer hij de stretchband naar voren bracht.

"Hey, Jij bent Alana's beste vriend." Zei ik en hij keek trots.

"Tja, ik wil niet opscheppen maarre-"

"Zeg jij tegen haar dat haar team gewonnen heeft en nu een profteam is?"

"Okay!" Zei hij blij. Hij draaide zich om en nu was mijn kans. Ik drukte op 'record' en gaf hem een smackcam.

Het beste was nog dat het op Hayes' Vine account is en dat hij...nu gepost is.

Witte poeder zat al over zijn achterhoofd en ik lag stuk op de bank.

"Wat is hier gebeurd?" Vroeg Alana en keek rond. Ze zat in haar rolstoel en rolde naar ons toe.

"Volgens mij ben ik net gesmackt." Zei Hayes en draaide zich om. Hij sloeg me op mijn wang en opeens voelde ik koude gel op mijn wang.

"En nu staat wraak op mijn Vine Account." Zei Hayes en ging ook stuk.

Nadat we alles hebben opgeruimd zaten we neer in de woonkamer. Ik zat een lijstje te maken voor eenhoorn-dag. Harry, Hayes, Alana, Jacob en ik hebben afgesproken om My Little Pony te gaan kijken en ik regel de onesie's. Ik kan niet wachten totdat ik Jacob in zo een onesie kan zien. Dat wordt echt lachen.

*
*
*
*

De volgende dag kwam ik op school en keek rond. Ik zocht Jacob ookal heeft hij me geen ene keer heeft geappt of gebeld. Maar misschien was zijn telefoon uit, of was hij druk bezig op YouNow.

"Jacob!" Riep ik wanneer ik hem zag praten met een groepje jongens. Hij draaide zich om en ik stuurde hem een lach, maar hij lachte niet terug. In plaats daarvan zei hij doei tegen de jongens en liep weg.

Dat is vreemd.

De bel ging en ik racede op de trap naar de klaslokaal. Ik vraag hem zo wel wat er is aangezien we samen zitten. Ik stapte in de klas en zag dat hij naast Alex ging zitten, alweer.

Ik zat neer naast Kuona, die muziek zat te luisteren op haar iPad.

"Hey, waarom ga je niet naast Jacob zitten?" Vroeg ze wanneer ze één oortje uit deed.

"Ik weet niet, hij zit naast Alex." Zei ik en ze knikte. Ik keek naar Jacob die iets zat op te schrijven.

~•~•~•~•~•~•

"Jacob!" Riep ik toen het eindelijk pauze was. Ik liep achter hem, maar hij liep verder.

"Jacob!" Riep ik weer maar hij liep de jongens wc in. Wat fijn zeg! Dan wacht ik hier buiten wel. Nee, weetje wat? Het boeit me niet. Het is maar een wc waar jongens in gaan, er is toch niks mis met dat er een meisje opeens zo binnen komt lopen? Ja, dat is echt gestoord Luna. Nee, niet als het je vriendje is die je probeert te ontlopen, dan kun je toch gewoon wel naar binnen lopen? Doe het gewoon Luna! Ik liep naar binnen en zag Jacobs jongensgroepje daar staan.

"Uh-hum." Zei ik en ze draaiden zich om. Ze keken naar me alsof ik de laatste pizza punt had gegeten nadat ze zeiden dat ik dat niet mocht doen.

Ik spotte Jacob achterin die probeerde geen oogcontact te nemen maar ja, ik heb je al gezien. Ik liep naar voren, maar juist op dat moment pakten alle jongens mij bij de armen en sleuren mij naar buiten.

"Hey! Wacht! Oh zo ziet een jongens toilette eruit. Wow! Haal die hand weg Max! Bruh? Wat is dit?" En toen stond ik buiten. Een tijdje staarde ik naar de deur.

"Luna!" Riep Jamie. "Kom je?" Ik nam een laatste blik naar de deur en knikte. Samen met Jamie liep ik weg.

-Jacob-

"Volgens mij wilt je vriendinnetje wat tijd met je, als je weet wat ik bedoel." Zei Koray en waggelde met zijn wenkbrauwen.

"Fuck off!" Zei ik en liep naar buiten. Ik zag Jamie en Luna weg lopen.

Ik moest haar niet negeren. Ik moest het gewoon zeggen. Dan zou het een stuk makkelijker geweest zijn. Maar ik heb de ballen niet om het te zeggen.

Ik durf het niet.

Ik kan het niet.

Het is moeilijker dan je denkt als je moet kiezen tussen de persoon waar je van houdt of van je dromen.

Maar als Luna van me houdt, dan zou ze me steunen hier in. Als ze van me houdt, zou ze begrijpen waarom.

Maar ik wil dat ze boos op mij wordt, zodat het makkelijker voor haar is om mij te vergeten. Ookal breekt het mijn hart in duizenden stukjes, het is goed zo. Ze wilt geen relatie met iemand ver van haar vandaan. En ik begrijp dat.

Ik vertrek in twee weken. En het ergste is ook nog, dat ik vertrek op Eenhoorn-dag. Ik ga Luna verlaten, ook al wil ik dat niet.

Maar ik kan deze kans ook niet zomaar voor me voorbij gaan. Dit is mijn droom en man, hoe graag ik dat wil beleven met Luna.

"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu