5

3.3K 110 53
                                    

Luna

Geen antwoord, nou ja. Ik ben echt moe. Ik stopte met mijn huiswerk, ik ging even snel douchen, kleedde me aan en sliep.

De volgende ochtend werd ik om acht uur wakker. Ik kleedde me om en maakte Jesse wakker om samen te ontbijten. Ik keek even snel hoelaat ik begon met school.

10:55

Dat is lekker. Iedereen kan uitslapen behalve ik. Ik zag dat het 8:20 was dus ik deed mijn jas aan en Jesse's jas. We liepen naar buiten en Jesse hield mijn hand vast terwijl we naar mijn oude basisschool liepen.

Ik heb Jesse gebracht dus ging ik snel naar huis. Ik pakte mijn tas in en plofte beneden op de bank. Ik keek op whatsapp. Kuona gaat niet naar school, UGH. Ze is ziek. Ik appte haar terug: ziekte is een bitch.

'Hoelaat ga je?' Vroeg Micheal. 'Kwart over tien.' Antwoordde ik.

Het was tijd. Ik pakte mijn fiets en reed weg terwijl ik muziek luisterde via mijn oordopjes. Snel kwam ik Jamie tegen. We fietsen altijd dezelfde weg.

'Biologie is uitgevallen' zei hij. Ik deed mijn muziek zachter.

'OMG! Ik heb die nog bij me!' Zei ik een beetje gestrest.

'Rustig je hebt nog een kluisje hoor.' Zei Jamie.

'Owh ja! Helemaal vergeten.' En ik lachtte. 'Waar is Kuona?' Vroeg hij.

"Ziek.' Antwoordde ik. 50% denk ik: gaat het wel met haar? En de andere 50% denk ik: Waarom laat je me alleen bitch?! Want ik zit bij bijna alle vakken naast haar.

Een paar minuten later kwamen we aan op school. Ik ging naar mijn kluisje en stopte mijn jas en biologie boek erin. 'Op de trap zitten?' Vroeg Jamie. 'Is goed.' Antwoordde ik. 'Hoeveel minuten hebben we nog?' Vroeg ik aan Rick, een leerling die een paar weken nieuw is. '10 minuten.' Antwoordde hij, en ik knikte mijn hoofd. We zaten op de trap. Iedereen die op de trap zat zat achter de iPad (op school werken we ermee) spelletjes te spelen.

Ik ging naar de app store en zag een nieuwe spelletje. Rollende hemel heette het. Ik speelde het en al snel kwam Jamie meekijken. 25% was mijn highscore. 'Wauw.' Zei ik een beetje bedroefd. 'Laat mij eens een keer ik ga 100 voor je halen.' Zei Max en pakte mijn iPad van mijn handen. Hij haalde maar 45%. Hoger dan ik dacht dat hij zou halen.

'Hai Luna!' Zei een bekend stem. Ik keek van mijn iPad naar Jacobs gezicht. 'Hey.' Antwoordde ik, en hij kwam naast Jamie zitten. Ik zat ik een hoek naast Jamie dus was er geen plek naast mij.

Ik zag Alana buiten lopen dus ik gaf mijn iPad aan Jamie, sprong van de trap en rende naar buiten om haar te knuffelen. Ik was helemaal vergeten dat ze vandaag terug is gekomen. Nou, ze heeft zin om gelijk van danskamp naar school te gaan.

'Kuona is ziek' zei ik. 'Kom jij bij mentorles naast me zitten?'

'Ja tuurlijk.' En toen realiseerde ik me dat Jacob naast me zat. Ik dacht verder na en opeens dacht ik aan wat de meester zei: "Aleen bij mentorles mag je zelf bepalen waar je zit."

Alana zit een niveau hoger dan mij, maar bij mentoruur worden onze klas vaak samen gevoegd omdat we de dan ook over dezelfde dingen bespreken.

De bel ging en we gingen snel naar boven ik zat links in de hoek met Alana en Jamie gaf me mijn iPad. Ik stopte het snel in mijn tas, want onze mentor wilt dat niet zien behalve als het moet.

'Hallo allemaal! Vandaag...' Begon meneer Toepoel. 'Pak allemaal jullie iPad en check je mail.' Zei Mr Toepoel. Iedereen pakte zijn iPad toen de mentor alleen maar het woordje 'ipad' zei. We checkte onze mail. Het waren er 2. De ene ging over een tweede mentorles tijdens bio. 'WAT?!' Zei ik boos. Gelukkig hoorde alleen Alana me.

Alana is mijn tweeling, letterlijk en figuurlijk. Onze antwoorden zijn bijna altijd het zelfde en we lijken heel erg veel op elkaar (duh?). Ze zit samen met mij op football maar zit ook nog op dansen. Iets wat ik niet kan, maar oke. Toch kan je verschillen tussen ons zien, zij heeft bijvoorbeeld grotere ogen dan mij, en heeft haar haar altijd in een halve staart. Ze draagt vaak sportkleding zoals een trainingspak terwijl ik vaak jeans draagt. Als je in haar schoenen kast kijkt, zie je haast niks anders dan alleen maar ren schoenen of sneakers. Maar ik zeg maar zo, een tweeling is altijd standaard je beste vriendin. Alleen jammer dat ze een niveau hoger dan mij zit.

'We zouden dan een vrije uur hebben.. Niet dus!' Zei ik tegen haar. 'Ja man!' Zei ze. Ik Checkte mijn tweede mail en het ging over bijles hebben en geven. We moesten een lijst invullen. Over met welke lessen je bijles nodig had en welke zou je willen geven. Zelf had ik biologie en geschiedenis echt nodig omdat ik daar een 6 voor gemiddeld sta. Maar wat ik zelf wou geven was wiskunde, Engels en Frans. Ik sta daar voor gemiddeld een 8/9 dus ja.

Alana  koos als bijles wiskunde. De bel ging en iedereen ging naar de volgende les.. De enige les waar ik alleen zit.... Tekenen. UGH!! 'Doei Alana' zei ik snel en We liepen naar lokaal 124. En ik zat ergens in het midden. Ik zette mijn spullen op tafel en opeens kwam Jacob naast me zitten.

"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu