-Luna-
En toen werd ik wakker, door mijn lieve vriend, de wekker.
20 Juli 2016
WE ZIJN JARIG!
Ik sprong op Alana's bed en begon op en neer te springen. "We zijn jarig! We zijn jarig!" Schreeuwde ik. Voordat ik wist had Alana me gevloerd en viel ik op de grond.
De deur zwaaide open en Jesse waggelde naar binnen. "Naranja! Luranja!" Schreeuwde hij en ik en Alana gingen stuk.
"Waar the heck komt hij met Naranja!" Lachte ik en hij zat neer op mijn schoot.
"GEFELICITEERD!!!!" Schreeuwde Michael en bespoot ons met silly-string in de ene hand en spuit kaas in de andere.
"Michael! Stop!" Zei ik en Alana sprong op en deed haar mond open.
"Spuit die kaas dan in mijn mond!" Zei ze en Michael gooide het spuit naar haar hoofd. "Auw, dat deed pijn."
En toen liepen Hayes en Jacob binnen.
"GEFELICITEERD!!" Schreeuwde ze allebei tegelijkertijd en gooide een emmer water over Alana heen.
"Klaar, HAYES JIJ BENT DOOD!" Zei ze en Hayes begon weg te rennen met Alana op zijn hielen.
"Gefeliciteerd baby." Zei Jacob en ik voelde mezelf blozend lachen.
Net wanneer ik hem wilde omhelzen, gooide hij een emmer wager over me heen en rende weg.
"Zo zijn jongens Luun." Zei Michael en rende achter Jacob aan.
.~.~.~.
Even later moesten we on klaarmaken voor onze verjaardag ook al hebben we niks gepland. We waren allebei in de badkamer bezig zoals we wel vaker doen. Als Alana aan het douchen was, poetste ik mijn tanden en waste mijn gezicht en als ze klaar was, ging ik douchen en poetst zij haar tanden wast zij haar gezicht.
"Wat ga jij aandoen?" Vroeg Alana toen ik met mijn badjas uit de douche stapte. Ze had ook haar badjas aan en haalde net de handdoek van haar hoofd af waardoor je de natuurlijke krullen zag.
"Ik weet niet, jij?" Vroeg ik en we stonden allebei voor de spiegel.
"Ik weet ook niet." Zei ze en ik knikte. Met onze sloffen en badjas liepen we de kamer uit en kleedde we ons om in onze 'klaarmaak-onesie'. Dat is een onesie die we aandoen als we ons klaarmaken.
Toen werd er geklopt aan de deur. Ik keek Alana aan ze haalde haar schouders op. Ze deed de deur open waar Jacob, Hayes en Michael stonden, alweer.
"We hebben net gedoucht, als jullie weer water gaan gooien ga ik echt schreeuwen." Zei ze en ik knikte.
"Ahw, je krulletjes!" Zei Jacob en wees naar me haar toe.
"We hebben jullie outfit!" Zei Hayes en we keken hem raar aan.
Michael en Jacob hielden allebei een outfit van achter hun rug en Hayes had opeens schoenen in zijn handen. Ik kwam naast Alana staan en keek hun nog raarder aan.
"Alsjeblieft Luun, schatje." Zei Jacob en gaf me een roze, wat leek op een cheerleader pak waarop stond 'doll'.
"En alsjeblieft Alaan, mongool." Zei Michael en gaf haar hetzelfde maar Dan in zwart waarop stond 'Psycho.'
"Hij is echt leuk!" Zei ik blij en Hayes gaf me de bijpassende roze sneakers.
We keken allemaal naar Alana die emotieloos naar haar kleren in haar handen keek.
"Je maakt een grapje zeker?" Zei ze en iedereen schudde zijn hoofd, zelfs Jesse die net is aangekomen schudde zijn hoofd.
"Ik, ga, hier, niet, in, lopen." Zei ze met korte pauzes tussen elke woordje.
"Kom op Alana!" Zei ik en gaf haar een por in haar zij.
"Kom op hij is leuk." Zei Hayes. "En zou een moord doen om jou in een rok te zien." Lachte hij en opeens begon iedereen te lachen. Ze stapte naar achteren en nam mij mee en smeet de deur dicht.
Okay dan.
.~.~.~.
Na een uurtje Alana irriteren hadden we haar toch overgebracht om de kleren aan te doen. De enige kleding stuk waar ze niet om ging zeuren waren de schoenen. Die ene die ze al heel lang wilde, die nieuwe Nike 2016 sneakers met doorzichtige zolen.
Ik stond voor de spiegel en het rare was, dat we steeds de deurbel hoorde gaan. Michael zij dat het onze cadeautjes waren omdat mensen niet konden komen hadden ze het maar opgestuurd.
Ik had net een lijntje eyeliner gezet over mijn oogleden en mascara op mijn wimpers gezet terwijl Alana maar naar de spiegel keek als of ze iets lelijks zag.
Hayes en Jacob kwamen aan bij de deur zonder dat we het wisten. "Dame-oh..." Zei Hayes en stopte zodra hij Alana zag. Jacob keek ook naar Alana maar toen hij mij zag, had hij de meest grote lach die ik ooit heb gezien.
"Staat het?" Vroeg ik en hij schudde zijn hoofd.
"Nee," Zei hij en ik keek heel verdrietig naar mijn kleren. "Het staat je niet, want je bent meer dan mooi." Zei Jacob en tilde mijn hoofd op, onze gezichten heel dicht bij elkaar.
Ik hoorde gesus op de achtergrond maar negeerde het, het enige waar ik op lette was zijn mooie prachtige ogen.
"Hattsjoee!!" Hoorde ik heel hard waardoor Jacob naar achteren keek en ik mee naar zijn richting.
"Hayes! Je hebt hun moment verpest!" Zei Alana en sloeg Hayes keihard op zijn achterhoofd en daarna op zijn voorhoofd met haar ander hand.
"Oké, oké sorry! Ik ga alvast naar-"
"AAAAHHHHH!!!!!!" Schreeuwde Jacob opeens en Alana en Ik keken hun raar aan.
"Ik-ik bedoel ik ga maar naar de... Ik moet plassen." Zei Hayes en rende als een speer weg.
"Kom, ik wil je iets laten zien." Zei Jacob en pakte mijn hand. Alana gaf een snelle knipoog naar mij en Jacob en zo liepen we hand in hand naar beneden. Hij deed de deur voor me open en liepen ergens naartoe, waar weet ik niet.
"Dus," Zei Jacob.
"Dus," Zei ik.
JE LEEST
"Klasgenoten"~ Jacob Sartorius | Boek 1
FanfictionLuna is een normale, net beginnende tienermeisje. Ze gebruikt haar tijd het meest in Social Media en weet bijna alles over de nieuwste trends. Op een dag krijgt Luna nieuwe buren als haar leven in een keer verandert. Wat gebeurt er als Luna op Jacob...