Bab 19

11.9K 511 6
                                    

" Abang . Lapar lah "rengek Farisya di sebelah Zuhdi.

" lapar ? tunggu lah sampai dekat rumah , mesti mama masak sedap " pujuk Zuhdi lalu meneruskan pemanduannya.

" tapi Farisya tak nak makan makanan mama " rengekkan Farisya semakin kuat.

" Dah kenapa pulak . Makanan mama masak tak sedap ke? " Soal Zuhdi pelik .

" Bukan tak sedap , Farisya nak makan benda lain " rengek Farisya lagi . Zuhdi mengeluh perlahan.

" Farisya nak makan apa ? " tanya Zuhdi lalu mengusap kepala adiknya.

" nak makan carrot cake " jawab Farisya dengan gembira .

" erm.. yelah jom " ajak Zuhdi. Farisya menjerit riang .

Di secret recipes..

" Sedap tak ? " tanya Zuhdi setelah Farisya menghabiskan lebihan kek di dalam mulutnya . Farisya mengangguk tanda sedap . Zuhdi hanya tersenyum .

" hello Zuhdi " tegur Tasya dari belakang Zuhdi.

" oh Tasya, Kau nak apa ? " Soal Zuhdi malas. Ke mana dia pergi mesti ada je terserempak dengan nikah ni. Dia psycho aku ke apa?!

Dia mula menjeling ke arah Tasya. Farisya hanya memerhatikan gelagat abangnya.

" Nak tegur pun tak boleh eh sekarang " ujar Tasya lalu mengambil tempat di sebelah Farisya. Tasya tersenyum ke arah Farisya .

Farisya berubah tempat ke sebelah Zuhdi . Kini Tasya duduk di hadapan mereka berdua.

" adik u ke ? " tanya Tasya lalu cuba untuk mencapai pipi Farisya untuk di cubit. Tetapi Farisya lebih cepat mengelak lalu menyorok pada Zuhdi.

" well yes. She's my sister. Please jangan usik dia. Dia takut dengan stranger" ujar Zuhdi.
Dia mula memeluk Farisya.

" Abang ? Farisya nak balik " adu Farisya lalu menyorokkan mukanya di bawah lengan Zuhdi.

" aku balik dulu lah. bye " pamit Zuhdi lalu meninggalkan Tasya di situ. Bahaya betul lah perempuan ni..

*****

Pagi yang cerah dengan matahari yang menyinari hari yang indah Dahlia berjalan menuju ke kelas dengan ceria. Dahlia masuk ke kelas lalu meletakkan begnya di sebelah meja Alia. Dahlia keluar semula menuju ke pejabat Tuan Azman.

Biasanya bila perhimpunan tak mula lagi, dia akan menghabiskan masa di pejabat Tuan Azman. Siapa nak marah? Ni sekolah bapak aku .

Tidak lama selepas dia memasuki kawasan pejabat, Dahlia terserempak dengan Zuhdi di situ.

" kau ni pagi-pagi pun nak kacau aku . Bagi lah aku ruang nak bergerak dengan selesa " keluh Dahlia apabila melihat Zuhdi cuba untuk menghalangi jalannya.

" eh?! Kau tu pagi-pagi dah perasan. Aku ada hal lah dekat sini. Asal ? Kau ingat aku nak jumpa kau ke ?" Balas Zuhdi pula.

Dahlia menarik muka kelat. Ceh, bukan selalunya ada je ke alasan kau nak kacau aku ? monolog Dahlia.

" dah lah, aku gerak dulu. Bangun ni jangan berangan je " balas Zuhdi sambil meninggalkan Dahlia dengan wajah kelatnya itu.

' HA HA HA, kelakar... ' monolog Zuhdi lagi.

Vote and comments
Thnks for 10k reads.
*****

Heyy guys!! Sorry baru update sis busy gilee sb mnggu dpn exam!! Arghh!! Stressnya dgn kelas tmbhn sne sni hw bnyk gile!! Sis free sikit mlm ni sb tu laa sis update sikit.

Sorry klau bab ni cm taik sikit,sb sis kekurangan idea,sjak bpe mnggu ni bnyk notification yg msok hohoho bnyk yg vote cite ni ahaha thnks yaa^^.Smkin hri rmai yg follow sis hahaha tu pon thnks^^.

Ahahahah thnkss^^ okk byee guys wish me luck^^...

#hello2023
- hello gais! Author is back dan novel ni dalam proses editing... jalan cerita tetap sama cuba ubah kepada lebih baik... bye (5/2/23 ; 0236am)

Senior Itu Aku Punya! Where stories live. Discover now