" Kau dah kenapa ni ? " Tanya Zack setelah Zuhdi duduk di sebelahnya.
" entah do, rasa lain tapi taktahu apa " ade Zuhdi .
" kau kena rasuk ke apa ni " balas Zack sambil memegang bahu Zuhdi.
" kau ni mintak nampak ? Kalau aku kena rasuk, kau orang pertama aku serang " balas Zuhdi pula.
" kau rasa aku lain ke Zack? " soal Zuhdi dengan lebih serius.
" entah, aku rasa kau biasa je. Mungkin kau terkena aura married kut " balas Zack separuh berbisik.
Lagi sekali Zuhdi menjentik dahi Zack. Zack mula mengusap dahinya.
" kauni boleh serius tak ? "
" Ya Allah, aku seriuslah ni Zuhdi oi. Gaya kau ni macam kau tengah angau dengan si Dahlia tu, maklum lah en, orang nak kahwin " usik Zack lagi.
Tapi sudah semestinya lah perbualan itu dalam bisikan kalau tidak, memang riuh lah sekolah tu nanti.
Zuhdi terdiam apabila Zack berkata begitu. Betul ke aku suka Dahlia??
****
Sementara itu di kelas Zuhdi ..
Zuhdi mengambil tempatnya di sebelah Zack yang sedang tidur. Kata-kata Zack tadi kini bermain di mindanya. Betul ke ni aku suka Dahlia? Tapi kenal aku rasa biasa? Aku ada keluarkan aura yang aku suka Dahli ke ??
Dia mula memasukkan tangan ke dalam laci meja . Niat di hati nak sambung buat Fizik tetapi Zuhdi sedikit tersentak apabila dia merasa sesuatu yang lain di laci mejanya . Terdapat satu lipatan kertas di laci mejanya . Surat ? Surat tersebut di baca olehnya seorang diri .
' Balik ni jumpa aku dekat tempat parking pukul 3:30 petang kalau kau taknak satu sekolah tahu rahsia kau '
Surat tersebut kemudiannya di tunjukkan kepada Zack apabila Zack sudah bangun dari tidur.
" wei kau tengok ni " ujar Zuhdi separuh berbisik sambil surat itu di tunjukkan pada Zack.
Wajah Zack memaparkan wajah terkejut. " Zuhdi? Biar betul ni ??.."
" kau rasa sapa Zack? " soal Zuhdi sambil matanya melilau mencari jika ada kelibat manusia yang meletakkan surat itu di bawah mejanya.
" siapa do? Aku rasa kita je tahu tau pasal hal ni. Ada orang pasang telinga ke ?" Balas Zack.
Zuhdi mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu. Nampak je dia rilek tapi dalam hatinya meronta-ronta untuk menumbuk wajah orang yang memberikan surat itu.
" takpe do petang ni kita tengok siapa? Sebab perkara ni bukan boleh buat main" tambah Zack lagi.
Zuhdi hanya menganggukkan kepalanya tanda setuju. Sejujurnya, dalam hatinya tidak tenang kerana rahsia besar keluarga kini sudah diketahui oleh orang yang tidak dikenalinya.
********
Vote and comment
Thnks sorry bab ni cam taik sikit.
Thnks for 12k reads ^^
YOU ARE READING
Senior Itu Aku Punya!
Roman d'amourKisah antara Dahlia Nasuha dan Zuhdi Arfan, pertemuan mereka untuk kali pertama tidaklah begitu indah kerana mereka sering bergaduh dan tidak sehaluan. Perkara ini menyebabkan pengetua sekolah mereka terpaksa ambil tindakan yang berat iaitu dengan...