Bab 53

6.4K 247 3
                                    

beberapa hari kemudian ..

" dah dah la tu wei , kau ni aku tengok macam mayat hidup tahu tak ? " Zack membuka langsir yang menutupi tingkap bilik milik Zuhdi .

" argh ! , tutuplah ! silau tahu tak ! " marah Zuhdi sambil menarik selimut hingga menutupi keseluruh badan nya .

Zack mendekati katil sahabatnya itu . Perlahan-lahan selimut tersebut ditariknya . Zuhdi merengus lalu duduk dengan kasar .

" kau nak apa Zack ? " tanya Zuhdi lembut .

" aku nak Zuhdi Arfan yang dulu , mana kawan aku yang sentiasa happy dan gila-gila , mana Zuhdi Arfan Zuhadi yang aku kenal " Zack kelihatan sedikit kesal melihat perubahan terlebih mendadak Zuhdi .

Selepas sahaja Dahlia meninggalkan nya , Zuhdi kelihatan sedikit tidak terurus . Rambut yang dulu kelihatan rapi tetapi sekarang kelihatan serabut dan mula berjambang dan berkumis nipis .

" Zuhdi Arfan dulu dah hilang ikut Dahlia Nasuha , sekarang ni Zuhdi yang kosong takde apa-apa " ujar Zuhdi .

" kau taknak cari Dahlia ke ? " tanya Zack .

" entah lah wei , nak cari dekat mana lagi " Zuhdi beriak kecewa .

" kau dah tanya ke abang Mal ke mana Dahlia pergi ? entah-entah dia tahu ke yang dia pergi mana " tanya Zack lagi .

" dah tanya and jawapan abang Mal tetap sama , dia taktahu " jawab Zuhdi .

" kau dah try call Dahlia ? entah-entah dia jawab ke " Zack mula mengajak Zuhdi berbual .

" dekat seribu kali aku call and ws dia , dia tak angkat dan tak replay . ws yang aku send dia bluetick je " Zuhdi bangun dan duduk semula .

" dalam masa yang sama aku rasa give up do " tambah Zuhdi lagi .

" come on la wei , tak akan kau nak give up macam tu je , kau cintakan dia kan ? kau kena cari dia dan buktikan dekat dia yang kau cintakan dia dengan cari dia " Zack cuba untuk membakar semangat yang berada didalam badan Zuhdi .

" aku buntu wei , dah tak tahu nak cari dia dekat mana " rintih Zuhdi .

" aku akan tolong kau semampu yang boleh " pujuk Zack .

" terima kasih Zack " ucap Zuhdi sambil tersenyum .

Zack membalas dengan senyuman .

****

" sampai masa nanti insyaallah Suha balik , abang jangan risau "

" sampai bila Suha nak melarikan diri macam ni ? tak kesian ke dekat Zuhdi ? Suha kena balik "

" abang , please .. Suha masih marah dengan dia lagi atas apa yang dia buat dekat Suha , hati perempuan mana yang suka bila suami sendiri kena tangkap basah dengan perempuan lain , sakit hati Suha ni bang "

" Suha abang faham perasaan Suha , tapi Suha salah faham tu semua rancangan Amanda  "

" salah faham ? Suha tak percaya "

" terpulang lah dekat Suha nak percaya ke tidak tapi tolong kesian dekat Zuhdi , dia dah tak macam dulu . asyik sebut nama Suha je bila tidur  "

" mana abang tahu ? tipu je "

" setiap malam abang akan pergi sana teman kan Zuhdi sebab abang takut dia akan lakukan benda dari luar jangkaan sebab terlampau rindukan kamu "

Dahlia terdiam .

" ni kamu dekat mana ? abang risau "

" Suha ada je dekat rumah opah , tapi please bang jangan bagitahu dekat Zuhdi "

" insyaallah , abang ada hal ni , kamu tu jaga diri , jaga kesihatan , balik cepat , iloveyou , asalamualaikum . "

" iya abang pun sama tau , iloveyoutoo , waalaikumsalam "

Dahlia mematikan telefonnya . Dapat juga dia melepaskan rindu dengan Ikmal . Dahlia termenung seketika . Kadang-kadang hati nya terasa rindu untuk pulang ke pangkuan suami .

Tetapi ego , yess ! , ego yang menguasai diri . ' abang , sejujurnya sayang rindukan abang sangat ' .

vote n comments
thnks

****

asalamualaikum , hello . sorry sb dh lme sngt tk update . malas senanya . rsa nk delete story ni pon ade gak hahaha . kkbye sorry again .

p/s ; sorry sb pndek insyaallah esk mlm update .

6/12
1:14 am

bye ..

Senior Itu Aku Punya! Where stories live. Discover now