Bab 43

9K 352 15
                                    

" saya cintakan awak " beritahu Dahlia . Zuhdi melepaskan pelukan lalu matanya tertumpu ke arah mata Dahlia dalam . " awak serius ke dengan apa yang awak cakap ni ? " soal Zuhdi dengan tidak percaya . Dahlia sekadar mengangguk lalu mengalihkan muka nya dari ditenung oleh Zuhdi .

" Alhamdulillah , akhirnya Allah kabulkan juga doa saya " ujar Zuhdi sambil tersenyum bahagia . Zuhdi memeluk Dahlia erat , " saya cintakan awak juga " ucap Zuhdi penuh romantik . Dahlia membalas pelukan Zuhdi dengan erat . Akhirnya cinta mereka bersatu di dalam hutan semula jadi :p .

****

Setelah seharian menghabiskan masa di sungai , mereka berdua pulang semula ke rumah tok umi . Dahlia dan Zuhdi menapak masuk sambil berpegang tangan . Tiba dihadapan pintu Dahlia berhenti . " kenapa ni sayang ? " soal Zuhdi pelik . " tu siapa ? " tanya Dahlia sambil bibirnya memuncung ke arah seorang gadis .

Zuhdi hanya mengikut arah bibir Dahlia . Zuhdi menarik Dahlia masuk ke dalam .
" asalamualaikum " Zuhdi memberi salam sambil mengambil tempat di kerusi berhadapan dengan gadis itu .
" waalaikumussalam , eh ? Awal balik ? " perli tok umi .

Dahlia yang berada disebelah Zuhdi hanya tertawa . " bukan selalu DATING dengan bini sendiri " ujar Zuhdi , Zuhdi sengaja menekankan perkataan ' dating ' . Gadis di hadapan mereka hanya berdehem . " oh lupa , Amanda baru balik dari Landon semalam dia datang sini sebab nak jumpa kamu " terang tok umi .

" oh " balas Zuhdi dengan tidak berminat . " korang borak laa dulu , nak pergi buat air kejap " pamit tok umi . Dahlia bangun dari duduk nya . " nak tolong ? " beritahu Dahlia . " tak pa , kamu duduk laa borak dengan Amanda " Dahlia duduk semula . Tok umi hilang dari pandangan mereka .

" kau buat apa datang sini ? Semak laa " marah Zuhdi setelah tok umi jauh dari mereka . Dahlia terkejut akan amarah Zuhdi itu . Amanda menghela nafas tanda kecewa
. " I datang sini , sebab I rindu you " beritahu Amanda jujur membuatkan Dahlia bertambah terkejut .

" ayah kau rindu ! , tak malu eh rindu suami orang " amarah Zuhdi kian bertambah . Dahlia cuba untuk menenangkan Zuhdi . " su . . Suami ? " Amanda bertambah pelik . " oh lupa , nak kenalkan " Zuhdi membuat muka toya . " sayang ni Amanda Asyikin , the fucking shit guy " kenalkan Zuhdi membuatkan Amanda terkejut .

" Amanda , Dahlia Nasuha my happiness and my lovely wife '' selamba sahaja Zuhdi mencium pipi Dahlia dihadapan Amanda . Muka Dahlia merona merah . " bila you kahwin ? " soal Amanda tidak percaya . " bukan hal kau laa " marah Zuhdi . Amanda menjeling ke arah Dahlia .

Tok umi kembali ke ruang tamu dengan membawa sebuah dulang dan sepinggan goreng pisang yang baru digoreng sebentar tadi . Zuhdi menapak masuk ke dalam bilik setelah minuman nya dihabiskan . Dahlia mula rasa pelik atas perlakuan Zuhdi setelah Amanda tiba di rumah itu .

****

" abang ? " panggil Dahlia . Zuhdi yang baru sahaja menyarungkan t-shirt di badan menghampiri isteri nya yang berada di birai katil . " kenapa ni ? " tanya Zuhdi sambil mata nya tertumpu ke arah mata Dahlia . " kalau saya tanya awak jangan marah eh ? " Zuhdi hanya anggukkan .

" Amanda tu siapa ? " soal Dahlia . Zuhdi mengeluh apabila isterinya membuka cerita tentang Amanda . Tengok muka Amanda siang tadi pun rasa benci , apa lagi mengceritakan tentang Amanda . " kenapa sayang tanya ? " Zuhdi menanyakan semula soalan ke Dahlia .

" saja , saya tengok abang macam benci sangat je dekat Amanda tu , bagi saya Amanda baik je , sopan santun " puji Dahlia membuatkan Zuhdi bertambah mengeluh . " don't judge book by its cover " Dahlia mula blur . " depan - depan dia memang baik tapi belakang macam syaitan bertopengkan manusia " terang Zuhdi .

" munafik je semua tu " tambah Zuhdi lagi . " munafik ? Kenapa pula ? " soal Dahlia ingin tahu lebih tentang Amanda . " dah laa malas laa nak cerita pasal dia , abang nak tidur laa " Zuhdi merangkak naik ke katil lalu mengambil posisi untuk tidur . Dahlia masih membatu di birai katil .
Siapa Amanda ? Kenapa Zuhdi benci sangat dengan Amanda ?

Dia baik la . Betul ke apa yang Zuhdi cakap ? Ke Amanda tu ex dia , dan datang sini menuntut cinta nya semula ? Ahh Zuhdi aku punya . Tapi kalau Zuhdi cintakan Amanda macam mana ? Tak tak itu tak akan berlaku . Zuhdi cintakan aku , aku pun cintakan dia . Ya kami saling memerlukan .

" sayang ? Awak termenung apa tu ? " panggil Zuhdi . Dahlia terjaga dari lamunan nya lalu merangkak naik ke katil dan mengambil posisi disebelah Zuhdi . " good night sayang " ucap Zuhdi sambil merangkul pinggang Dahlia dari belakang sambil mencium cuping Dahlia .

" goodnight too " balas Dahlia . " saya sayang awak " tambah Zuhdi . " saya sayang awak lebih " Dahlia membalas genggaman tangan Zuhdi . Akhirnya Zuhdi tertidur dibelakang Dahlia . Dahlia masih terjaga , soalan - soalan tadi mula berlegar semula di fikiran nya . Haih overthinking jauh betul .

Vote and comments
Thanks

****

Asalamualaikum , apa khabar ? Sehat ? Maaf sebab dah lama sangat tak update . Ye laa mood raya masih on , banyak membe² , cousin ² buat open house , kang tak datang terasa hati pula . Jadi terpaksa datang .

So , today sis bagi double update punya , hahahaha . Ada sesape rindu sis or story ni put up your hand di ruang komen . Ahahahahaha ada ke ? Perasan betul author ni . AHAHAHAHAHA .

Inshaallah hujung minggu ni sis update lagi . Jumaat takleh update sebab ada 5 rumah buat open house so trpksa dtang .

Hm ok laa sis nak tido sebab esk ade jamuan raya dkt sch yeay !!! . Maaf kalau bab kali ni tak Best . Idea come on go like a fuck .

Thnks for 173 k reads
29/7/16
00:15

Bye ,
Aby 🍃😘💕 .

Senior Itu Aku Punya! Where stories live. Discover now