Bab 36

10.6K 444 12
                                    

Sudah seminggu Mia dan Datuk Azman pergi meninggalkan Dahlia . Dan dalam seminggu itu juga Zuhdi masih curiga akan sikap isteri nya . Beberapa hari yang lalu selepas 4 hari pemergian Mia dan Datuk Azman .

Zuhdi sering mendengar suara Dahlia mengingau nama lelaki yang tidak dikenali nya . Dan selepas dia mengingau sebut nama lelaki itu . Dahlia terus nangis dalam igau nya . Zuhdi semakin hairan . Mahu bertanya lebih lanjut pada Dahlia takut dia makin sedih .

Akhir nya Zuhdi hanya membiarkan sahaja . Ikmal menapak menuju ke arah Zuhdi yang berada di taman kecil milik keluarga nya . Zuhdi kelihatan leka termenung . Ikmal menepuk bahu Zuhdi perlahan . Zuhdi agak sedikit terkejut .

" termenung apa tu ? " soal Ikmal . Zuhdi membalas dengan senyuman tawar . " tak da pape la bang " dalih Zuhdi . Dia tidak mahu abang ipar nya syak sesuatu dalam fikiran nya . Ikmal sekadar tersenyum . " Em . . em abang cuti sampai bila ? " Zuhdi cuba untuk membuka topik perbualan antara mereka .

" abang rasa abang tak balik lagi ke sana , abang akan pindah kan syarikat abang dekat China tu dekat sini , abang nak jaga rumah ni sehingga la abang berkahwin " terang Ikmal dengan jelas . Zuhdi hanya mengangguk .

" dan abang akan cuba kawal syarikat abang dan sekolah arwah daddy  sekaligus , abang akan kawal sekolah tu dari jauh sehingga la abang jumpa guru besar yang sesuai untuk sekolah tu " tambah Ikmal lagi . " abang jangan risau , in sha allah Afan akan tolong abang jaga sekolah tu " pelawa Zuhdi dengan semangat .

" terima kasih la ya Fan sebab bantu abang sekeluarga , abang tahu abang dah banyak menyusahkan Afan dan keluarga Afan " Ikmal terasa sedikit serba salah kerana tidak dapat membantu Tan Sri Zuhadi menguruskan jenazah bapa dan adik nya .

" mana ada menyusahkan laa , keluarga abang , keluarga Afan juga " ujar Zuhdi dengan senyuman yang manis . Ikmal mati kata lalu dia termenung ke arah kolam renang kecil milik keluarga nya . " abang ? Afan nak tanya sesuatu boleh tak ? " pamit Zuhdi terlebih dahulu .

" tanya je la " Ikmal menjawab sambil mata nya masih melekat di kolam renang itu . " sebelum ni ? Dahlia eh ? Suha ada rapat dengan lelaki lain ke ? " tanya Zuhdi membuatkan Ikmal sikit tertarik dengan soalan itu .

" penah " jawab Ikmal sepatah lalu kenangan bersama arwah Iqie meliar didalam fikiran nya . Zuhdi sikit terkejut . " siapa ? " belum sempat Ikmal menjawab Dahlia datang dengan membawa seekor kucing ke arah mereka . " hai , nama saya bambam " Dahlia menghalakan kucing itu ke arah Zuhdi .

Zuhdi terkejut apabila tangan kucing itu mengusik lengan nya , Zuhdi terkejut lalu segera menjauhi Dahlia . Belum sempat Ikmal menghalang akhirnya Zuhdi jatuh ke dalam kolam akibat tidak pandang ke belakang ketika berundur .

Dahlia menghamburkan tawa nya . Melihat Zuhdi jatuh seperti nangka basi eh ? Busuk . Ikmal menghampiri kolam tersebut lalu membantu Zuhdi naik . " ada pulak pergi bantai gelak , tak baik gelak kan suami " bebel Ikmal . Zuhdi menyembungi kan tawa nya . Dahlia menarik muka .

" lain kali bantu bukan gelak " tambah Ikmal lalu membawa Zuhdi duduk di tepi kolam . Zuhdi duduk di tepi kolam sambil kaki nya berendam didalam kolam . " jaga sekejap , abang nak ambil tuala " pesan Ikmal lalu menapak masuk .

Zuhdi terbersin secara tiba - tiba akibat sejuk . Perasaan bersalah menerjah dalam hati Dahlia . Dahlia melepaskan bambam masuk kedalam rumah lalu menghampiri Zuhdi yang leka bermain dengan air . Kaki nya direndam ke dalam air seperti Zuhdi .

Zuhdi hanya mengabaikan Dahlia yang berada disebelah nya . Merajuk ? Of course laa gila tak merajuk aku jatuh dia boleh gelak bukan nak tolong , benci ! . Zuhdi kembali bermain bersama air . Dahlia dah dapat agak yang Zuhdi merajuk .

" em , sorry sebab gelak kan awak , serius tak leh move on awak jatuh tadi , barai gila " Dahlia kembali ketawa setelah kejadian tadi berlayar di fikiran nya . Zuhdi menarik muka masam . ' Ceh ! Sambung gelak lagi haih ! Pujuk la aku ' bisik hati Zuhdi .

" sorry eh ? Janji saya tak gelak lagi , dan janji tak nak ingat perkara ni lagi , jangan la merajuk lagi eh ? " rayu Dahlia dengan muka yang dicomel kan . Entah kenapa hati nya sakit bila lelaki dihadapan nya ini tidak mahu melayan nya . Macam menjauh rasa nya .

Zuhdi pandang Dahlia sekilas lalu menghadiahkan senyuman manis pada Dahlia dan automatik hati Dahlia dug dag dug dag . " kiss dulu " Zuhdi menghalakan pipi nya untuk dicium . Erk ? Cium ? . " eei gatal " Dahlia menolak muka Zuhdi .

Makin dug dag dug dag hati Dahlia . " alaa dengan bini sendiri tak salah kan ? Awak tak penah kiss saya , asyik saya je kiss awak " nada Zuhdi sedikit merajuk . Dahlia terasa sedikit bersalah .

Betul apa yang dicakap oleh Zuhdi . Balik - balik Zuhdi yang menyium nya . Dan dia tak pernah menyium suami nya walaupun sudah seminggu setengah mereka berkahwin . Dengan perlahan Dahlia mencium pipi Zuhdi dengan pantas . Zuhdi yang sedang leka bermain itu , terjeda sebentar .

Muka Dahlia merah tahan malu . " wow ! Hangat nya ! Nak lagi ! " pinta Zuhdi sambil menghala bibir nya ke arah Dahlia . Dengan pantas Dahlia menolak Zuhdi kedalam kolam . Zuhdi naik semula ke permukaan . " ohh , main kasar eh ? " Zuhdi menarik kaki Dahlia dari dalam air .

Dan akhirnya mereka berdua berada didalam kolam , membalas pecikan air sambil tertawa riang seperti budak kecil --' . Ikmal yang baru tiba terkejut apabila kedua - duanya basah kuyup dan sedang leka bermain air tak ingat dunia .

" apa nak jadi kau orang ni , umur dah meningkat tapi perangai macam budak - budak " bebel Ikmal lalu menghampiri kolam tersebut . Dengar sahaja Ikmal mula membebel mereka berhenti bermain sambil tersengih . " dah naik cepat , nanti masuk angin " ujar Ikmal .

Mereka naik mengikut tangga kolam . Ikmal menghulurkan tuala ke Zuhdi . " abang masuk dulu , kau orang kongsi la tuala tu abang malas nak naik atas ambil " pesan Ikmal lalu menapak masuk kedalam .

Zuhdi mengelap rambut nya yang basah itu . Dahlia pula terleka sebentar melihat kekacakan suami nya itu . Berambut basah menaikkan lagi kekacakan suami nya itu . Baju yang basah milik Zuhdi , melekat di lapisan kulit milik nya , dan menampakkan six pack dan dada bidang nya .

" nah , lap cepat nanti masuk angin pula " Zuhdi menghulurkan tuala yang baru diguna nya . Dahlia menyambut huluran itu perlahan . Lalu Dahlia mengelap rambut nya pula . Hachoo ! ! ! . Dahlia terbesin . Zuhdi menghampiri Dahlia lalu mengambil tuala di tangan Dahlia lalu mengelap muka Dahlia .

" tu la , lain kali lap muka dulu , lepas tu belakang telinga dan last belakang leher , lepastu baru lap rambut sepenuh nya " Zuhdi mengajar sedikit langkah - langkah untuk mengelakkan bersin ketika kesejukan . Dahlia terpegun sebentar .

Lalu tuala itu diletakkan di bahu Dahlia untuk mengelakkan sedikit kesejukan . " dah la jom masuk , nanti awak demam pula , pergi tukar baju saya nak buat coklat panas kejap " pesan Zuhdi lalu menapak ke dapur manakala Dahlia menapak ke atas untuk menyalin baju .

Vote and comment
Thanks

****

Asalamualaikum , hey sorry sebab tak update semalam punya semalam sebab sis demam hue hue , tapi sekarang Alhamdulillah sis dah sihat ^^ . Rabu nanti free tak ? Jom pergi Aeon Big Seremban 2 sebab nanti sis ada dekat situ .

saje hangout dengan kengkawan . Kalau free boleh la kita lepak sesame . Pastikan korang duduk dekat area N.Sembilan huehue . Yang duduk area N.S nanti kite jmpe eh ? In sha allah .

Thnks for 109 k reads
00 : 52
31 / 5 / 16
Bye . .

ig - abytulxnwyh

Eh ? Terpromote plak 😂 , alang² baca follow la yaa ^^ bye asalamualaikum .

Senior Itu Aku Punya! Where stories live. Discover now