Bab 38

10K 375 11
                                    

Isnin . Haih sekolah laa apa lagi . Kereta milik Zuhdi berhenti dihadapan pintu pagar sekolah . " kenapa berhenti dekat depan sangat , nanti orang nampak macam mana ? " soal Dahlia dengan sedikit marah . Zuhdi menarik muka . " hari ni kan first day awak naik form 4 , saje hantar depan pagar biar spesial sikit " terang Zuhdi .

Dahlia hanya diam . Lalu ber ura - ura untuk keluar . Belum sempat untuk keluar lengan nya ditarik oleh Zuhdi . " kenapa ? " soal Dahlia rimas . Zuhdi menghulurkan tangan nya . " tak nak salam ke ? " soal nya . Lalu tangan Zuhdi dicapai nya lalu dicium . Pipi Dahlia diusap oleh Zuhdi . Muka Dahlia mula membahang . Lalu pantas dia keluar dari kereta itu .

Kaki nya pantas menapak masuk ke dalam sekolah . Tempat pertama yang dituju nya mestilah kelas baru nya . Agak sebak rasa hati nya apabila berjalan di laluan pernah dilalui nya bersama Datuk Azman dahulu . Ikmal akan menjadi guru besar sementara hingga la dia berjaya jumpa guru besar yang baharu .

4A1 . Ini lah kelas baru Dahlia . Dia masuk kedalam , cuma ada segelintir pelajar sahaja yang ada . Dahlia mengambil meja yang agak belakang . Senang boleh tidur . " beb ! " jerit Alia gembira lalu memeluk Dahlia . Dahlia mula rimas lalu menolak Alia . " kau pahal ? Tak payah ah jerit - jerit " ujar Dahlia .

Alia hanya tersengih sambil duduk disebelah Dahlia . " sorry ah , aku rindu kau lama gila kot tak jumpa kau " terang Alia sambil buat muka sedih . Dahlia menarik bahu Alia . " rilek ah , aku pun rindu kau gak " Dahlia merapatkan pipi nya bersama pipi Alia . Lalu mereka tertawa bersama .

" weh , aku simpati atas pemergian ayah kau , stay strong okay " muka Dahlia mula berubah . " thanks " ucap Dahlia sepatah . Alia mula memeluk Dahlia supaya perasaan sedih itu hilang jauh dari nya . " fuyo ! Ada drama " jerit seorang dari muka pintu kelas . Alia melepaskan pelukan nya .

" sibuk je " Dahlia menarik muka menyampah . Begitu juga dengan Alia . Iman masuk ke dalam kelas lalu duduk dihadapan Dahlia .
Lalu dia memusing ke belakang menghadap Dahlia dan Alia . Iman menarik muka cemberut .

Muhammad Iman . Dia ni kawan baik Dahlia waktu sekolah rendah hingga sekarang . Waktu Dahlia tingkatan 3 dia orang tak sama kelas . Tahun ni baru sama kelas . " kau kelas ni ke ? " soal Alia . Muka Iman berubah . Iman mengangguk bangga .

" tak sangka kau makin pandai " ujar Dahlia memerli . " bukan apa , aku biasa - biasa je , dah cikgu campak aku masuk dalam kelas ni aku redha je la " muka Iman berubah keruh . Alia dan Dahlia tertawa bersama .

" asal muka kau masam ni ? " soal Dahlia pelik atas perubahan muka Iman . Iman mengangkat muka nya memandang Dahlia lalu menundukkan muka nya semula . " tak de pape ah , aku okey " Iman cuba untuk mengubah riak muka nya menjadi gembira .

" kau ni kalau ada problem story je dekat kia orang , kita kan member " pujuk Dahlia . Muka Iman berubah riak . " thanks " ucap nya . Lalu mereka berbual - bual kosong bersama . Kelas itu mula bising dengan tawa mereka bertiga . Haih nasib baik tak de orang --' .

****

Zuhadi ' s Holdings . Zuhdi menapak masuk ke dalam bangunan 25 tingkat milik bapa nya . Pintu lif berdeting , Zuhdi menapak masuk ke dalam tingkat 15 ditujunya . Tali leher di kolar dibetulkan nya , rambut nya dikemaskan sedikit .

Selesai menilik muka sepuas nya , pintu lif terbuka lalu Zuhdi menapak keluar . Staf - staf perempuan yang berada disitu terpukau melihat wajah hensem milik Zuhdi . " Boss ada dalam bilik ? " soal Zuhdi ke arah Lily iaitu PA kepada Tan Sri Zuhadi .

Lily segera bangun apabila lelaki hensem yang ditenungnya tadi bercakap dengan nya . " ad . . ad . . adaa " jawab Lily tergagap - gagap . Zuhdi semakin pelik . " sila la masuk " tambah Lily lagi . Zuhdi mengangguk lalu mengetuk pintu bilik Tan Sri Zuhadi .

Sumpah , inilah kali pertama Zuhdi berkunjung di pejabat bapa nya . Sudah sekian lama di ajak oleh Tan Sri Zuhadi , hari ini lah baru dia melangkah ke pejabat keluarga nya . Setelah mendapat sahutan Zuhdi menapak masuk .

' ini lah hari nya , Afan kau akan jadi salah satu staf dekat office ni , fighting  ! ! '

****

" what ? ! Kau biar betul Man " Alia seakan - akan tidak percaya apa yang baru sahaja Iman cakapkan . Dahlia yang sedang focus termenung terganggu apabila Iman memceritakan topik yang hangat . Iman mengangguk tanda pasti .

" betul ada budak baru masuk kelas kita " tambah Iman dengan semangat . Kelas 4A1 masih bising kerana ketiadaan guru . Topik pasal budak baru itu sudah jadi buah mulut oleh pelajar perempuan dari awal pagi lagi . Dahlia  dan Alia hanya fokus terhadapan cerita Iman .

" lelaki ke perempuan ? " soal Dahlia . Iman berfikir sejenak . " lelaki " jawab Iman . Kelas itu berubah senyap apabila guru kelas mereka tiba . Puan Rossaliza masuk bersama seorang lelaki dibelakang nya . Setelah memberi salam , Puan Rossaliza mula kan kelas seperti biasa biasa .

" hari ini kelas kita ada pelajar baru , saya harap awak layan dia macam classmate sendiri , please introduce yourself  " ujar Puan Rossaliza , budak yang berada disebelah Puan Rossaliza melangkah sedikit ke hadapan . Seluruh kelas menumpu perhatian pada budak baru itu kecuali Dahlia .

" asalamualaikum , hai nama saya Afiq Luqman  , saya dari UK , 3 tahun belajar dekat sana , dan sekarang saya kembali ke tanah air , saya harap kita boleh jadi classmate " ujar Afiq dengan mesra , semua pelajar terpegun .

" okay awak boleh duduk disebelah Iman tu " ujar Puan Rossaliza sambil tangan nya menunjukkan tempat kosong yang berada disebelah Iman . Afiq melangkah menuju    ke tempat yang di arah oleh Puan Rossaliza . Mata Afiq tertunpu ke arah Dahlia . Jantung nya berubah menjadi laju .

' lawa nya bidadari ni '

Vote and comments
Thnks

****
Promote time

T A K D I R
By ; @ryunnie

Asalamualaikum , hey semua . Sorry sebab dah lama sangat tak update . Sis busy dengan homework huehue isnin dah nak sekolah , malas nya nak sekola T^T . Sorry laa bab ni tak panjang , mesti  korang tak puas baca kan ? Huehue nanti sis try double update okay ? Ok bye selamat berpuasa .

Thnks for 132 k reads / views
01 : 14
12 / 6 / 16

Bye . .

Senior Itu Aku Punya! Where stories live. Discover now