YEEAH. HOOFDSTUK 10. WOOEEEEEHHH
Dit wordt een extra lang hoofdstuk om te vieren dat ik hoofdstuk 10 heb gehaald. In dit hoofdstuk wordt alles Fuckedup.
---------------------------------------------------------
--- Drie dagen later
-Megan
‘CLUB TANTRA BITCHES!’ Roept Esmee terwijl ze een paar mensen opzij duwt. Ze kijken haar geïrriteerd aan, maar dat boeit haar niet. Ik zie nu al dat Esmee vanavond helemaal los zal gaan. Ik loop achter haar aan, langs de rij met mensen naar de portier die Esmee blijkbaar kent.
De afgelopen drie dagen was er echt veel gebeurd. Esmee was nu officieel ‘samen’ met Cassius. Zij, Cassius en Jai hadden de afgelopen dagen veel samen opgetrokken. Ik had de tijd genomen om Sam en Luuk beter te leren kennen, Kaj en ik waren nog steeds niet officieel maar zoende wel af en toe. Daar voel ik me best wel kut over. Ik ben bang dat Kaj me gebruikt… maar ik durf hem niet te confronteren. Straks slaat hij me ook… jongens zijn gewoon niet te vertrouwen.
Daarbij, het schuldgevoel tegenover Stefan werd met de minuut groter. Ik smste en belde met hem alsof er niks aan de hand was, maar vanbinnen brak het me op. Ik moest hier iets aan doen… en snel. Ik had er alleen nog maar met Sam over het schuldgevoel gepraat, en hij had me verteld dat ik met Kaj moest gaan praten. Maar dat durfde ik nog niet.
Ik probeerde uit zijn buurt te blijven en trok dus veel op met Sam. Dioni en Lara waren ook officieel, en onafscheidelijk. Vanavond zou ze vast de hele avond met hem dansen. Mijn plannen waren gewoon lol maken, een beetje uit Kaj zijn buurt blijven en niet dronken worden. Dat had ik beloofd, ik zou vanavond samen met Sam iedereen naar huis krijgen als ze dronken zouden worden. Een soort van ‘lopende bob’ dus.
Esmee is druk in gesprek met de portier. Ze praten en lachen samen terwijl wij staan te wachten. Dan wenkt Esmee ons en lopen we naar binnen. De muziek staat keihard en overal zijn de kleuren groen en donkerrood te zien, blijkbaar de kleuren van de club. Recht voor me is de dansvloer, links is een bar, rechts zijn VIP-ruimtes en helemaal vooraan staan twee DJ’s met gigantische boxen.
‘We gaan wat drinken!’ Roept Lara boven de muziek uit en trekt me mee naar de bar. De rest volgt ons. Kaj en ik nemen Mojito zoals altijd, de rest noemt drankjes op die ik niet eens ken en Esmee en Lara gaan voor Blue Curaçao. Als we onze drankjes op hebben trekt Esmee me mee naar de dansvloer.
Watch Out For This begint en Esmee en ik gaan los. Lara komt erbij staan en even later ook Dioni, Sam en Kaj. Jai en Cassius zijn even nergens te bekennen, maar ik heb het naar mijn zin, dus ik let niet echt op ze.
Ik kijk naar Kaj. Hij kan goed dansen, en hij ziet er super leuk uit in het licht van de club. Mijn ogen vallen op Sam. Hij kijkt me veelbetekenend aan en knikt naar Kaj. Ik zucht, ik snap wat hij bedoeld. Het moet er toch een keer van komen. Ik zet een paar stappen naar Kaj en leg dan een hand op zijn schouder. Hij kijkt me vragend aan, en ik buig naar voren zodat ik in zijn oor kan praten.
‘Kan ik even met je praten?!’ Vraag ik schreeuwend vanwege de muziek. Kaj knikt en pakt mijn hand. Hij vlecht onze vingers samen en trekt me zachtjes richting de uitgang. Als ik buiten kom voelt de koude lucht eerlijk op mijn huid. Nerveus loop ik achter Kaj aan. Hij voert me mee naar de voorkant van een klein restaurantje een stukje van de club af.
‘Waar wil je over praten?’ Vraagt Kaj. Ik kijk naar mijn schoenen en zucht.
‘Over ons. Over… wat we nou precies zijn.’
JE LEEST
Get Lucky (B-Brave fanfiction)
FanfictionLara, Megan en Esmee zijn drie beste vriendinnen. Ze zijn voor het eerst zonder ouders op vakantie op Sint-Maarten. De eerste dag dat ze aankomen gaan ze meteen feesten... met als gevolg dat ze de volgende ochtend wakker worden en geef idee hebben v...