Hoofdstuk 3

11.2K 312 55
                                    

POV Melanie

Ik word wakker met een enorme hoofdpijn. Ik sta op en pak wat aspirines. Gelukkig hoef ik niet te fietsen want mijn moeder heeft aangeboden mij naar school te brengen. Ik maak me klaar om naar school te gaan.

Op school aangekomen loop ik het lokaal in. Ik ga snel naast Zoë zitten zodat ik niet naast Jake hoef te zitten. Zoals gewoonlijk is Jake weer te laat. 'Goedemorgen allemaal.' zegt mevrouw van Helder. Ze is onze mentor. 'Zoals jullie weten gaan jullie over 2 weken op kamp.' zegt ze. 'Vandaag zal ik de groepjes bekent maken. Elk groepje bestaat uit 3 meisjes en 3 jongens.' gaat ze verder.

Ze noemt de eerste 3 groepjes op. 'Het vierde groepje bestaat uit: Elise, Melanie, Nadia, Tim, Brandon en Jake.' Wat? Hoorde ik dat net goed ik zit bij Jake in het groepje? Ik verslik me spontaan en begin hevig te hoesten. 'Gaat het wel?' vraagt Zoë. 'Ja gaat prima.' zeg ik en concentreer me weer op de les. De rest van de les legt ze uit wat we allemaal gaan doen op kamp.

***

Samen loop ik met Zoë en Nadia de aula in. 'Daar is nog een tafeltje vrij.' zegt Nadia en ze loopt er snel naar toe. Ik kijk rond en gelukkig zie ik Jake nergens. Als ik net een slok water wil nemen, voel ik 2 handen over mijn ogen schuiven. 'Hallo Jake.' zeg ik met een hoog stemmetje. Hij haalt zijn handen weg en komt naast me zitten.

'Melanie ik vroeg me af of je vanavond wat te doen hebt?' vraagt hij. 'Nee ik heb niks te doen vanavond.' zeg ik. Shit waarom zeg je dat nou? Hij gaat je zeker uitvragen, zegt een stemmetje in mijn hoofd. 'Nou mooi dan kom ik je om 7 uur ophalen.' zegt hij met een gemeen lachje. 'Jake ga alsjeblieft weg.' 'Nee ik blijf hier.' zegt hij terwijl hij zijn arm om me heen slaat. Ik voel dat er veel ogen op mij gericht zijn zelf Ashley staat te kijken.

Ashley is de slet van de school en ik weet dat ze een oogje op Jake heeft. Ik sla mijn arm ook om hem heen en werp een blik naar haar. Boos kijkt ze weg. Ik draai me weer om en begin aan mijn appel. Ik hoor voetstappen achter me en ik draai me om. Daar staat Ashley en ze heeft net haar flesje water boven mijn hoofd leeg gegoten. 'What the f*ck doe jij.' roep ik en snel pak ik mijn flesje en gooi de inhoud in haar gezicht. 'Mijn make-up.' gilt ze dramatisch en ze loopt snel naar het toilet.

'Wat een trut.' zegt Nadia. 'Gaat het wel?' vraagt Jake. 'Met mij gaat het prima.' zeg ik terwijl ik diep zucht. De sarcasme is in mijn stem te horen. 'Zal ik met je mee lopen naar de wc?' vraagt Zoë. 'Ik heb nog wel een trainingsbroek in mijn kluisje die mag je wel aan.' zegt Nadia lief. Mijn vriendinnen zijn altijd heel zorgzaam. 'En ik heb nog wel een shirtje.'zegt Zoë. 'Dankjewel meiden wat zou ik toch zonder jullie moeten.' zeg ik lachend. 'Ik zie je vanavond prinses.' zegt Jake. ' jaja.' zeg ik en ik loop met Zoë en Nadia naar de wc. Ik kleed me om en bedank Zoë en Nadia nog eens. Ik zal morgen wel wat lekkers voor ze meenemen denk ik.

Om 3 uur gaat de bel. Ik loop direct het lokaal uit en loop naar mijn kluisje. De gang is al aardig leeg en ik probeer op te schieten. Snel loop ik naar buiten maar ik zie mijn moeder nergens. Snel kijk ik op mijn mobiel en zie dat ik een berichtje van mijn moeder heb.

Mama: heey lieverd ik red het niet om je op te halen. Moet overwerken. sorry lieverd.

Nou fijn denk ik. Ik ga op het stoeprandje zitten. Er stopt een scooter voor mijn neus. 'Waarom zit jij hier?' vraagt Jake. 'Gaat je niks aan.' zeg ik terwijl ik op sta. 'Volgens mij kan jij wel een lift gebruiken. Verzet je er nou maar niet tegen.' zegt Jake met een grijns. 'Oke vooruit dan.' zeg ik. Ik stap achter op zijn scooter. Hij rijdt weg en ik hou hem stevig vast. Als we bij mijn huis zijn aangekomen stap ik af. 'Bedankt voor het thuis brengen.' zeg ik. 'Geen probleem ik zie je vanavond' zegt hij lief. Ik zeg niks en rol met mijn ogen. Ik zie hem weg rijden en loop daarna naar binnen.

Ik zie mijn moeder op de bank zitten. 'Wa wat doe jij hier je moest toch overwerken?' 'Sorry lieverd Sonja nam het van me over. En je bent toch thuis gekomen dus waar maak je je druk om.' zegt me moeder. 'Het zal wel.' roep ik terwijl ik onderweg ben naar boven. Ik zet muziek op en begin aan mijn huiswerk.

De tijd vliegt voorbij en ik maak me klaar voor mijn zogenaamde 'date' met Jake. Ik krul mijn haar en doe mijn make-up op. Ik ben net op tijd klaar want de bel gaat. Ik loop de trap af. Ik kan je vertellen dat gaat niet zo goed op hakken. Ik open de deur en daar staat Jake. 'Wat zie je er mooi uit.' zegt hij met een open mond. Ik lach verlegen. 'Kom we gaan.' zegt hij lachend. We rijden naar zijn huis. 'Voordat we naar binnen gaan wil ik dat je deze blinddoek om doet.' zegt hij. 'Waarom?' vraag ik. 'Omdat ik een verrassing voor je heb.' zegt hij lief. 'Oke dan.' zeg ik en Jake doet de blinddoek bij me om. Jake lijdt me naar binnen. 'Au mijn teen.' roep ik hard. 'Sorry.' zegt Jake. 'Oke we zijn er.' zegt Jake terwijl hij de blinddoek af doet.

Ik zie een gedekte tafel staan met kaarsen en rozenblaadjes. 'Ahw dit is super lief.' zeg ik. 'De badboy heeft een zachtaardige kant.' roep ik terwijl ik hem met mijn elleboog in zijn zij prik. Maar wat als hij zich alleen zo voor doet om jou te krijgen? Straks ben je de pineut. Zegt een stemmetje in mijn hoofd. Ik probeer het te negeren maar het blijft door mijn hoofd rondspoken.

Na ongeveer een uurtje zijn we klaar met eten. We lopen naar zijn kamer. 'Ga maar ergens zitten.' zegt hij. Ik knik en ga op zijn bed zitten. Hij komt naast me zitten en legt zijn hand op mijn knie. Zijn hoofd komt steeds dichterbij die van mij. 'Dacht je nou echt dat ik jou ga zoenen?' zeg ik met een gemene grijns. 'Ja eigenlijk wel.' zegt hij terwijl hij mijn handen vast pakt en zijn lippen op de mijne drukt. Ik trek terug. 'Jake ik kan dit niet.' mompel ik terwijl ik opsta en weg wil lopen. Ik laat Jake verward achter. Ik loop naar buiten en ik voel mijn mobiel trillen. Ik pak hem en zie dat ik gebeld word door mijn vader.

M=Melanie V=Vader

M: heey pap wat is er?

V: j.. Je moe..moeder heeft een ernstig auto ongeluk gehad. De dokters zeggen dat er maar 25 procent kans is dat ze het zal overleven.

M: Wa ..wat i.. Ik ko..m zo snel mogelijk naar huis.

Ik hang op en barst in tranen uit. Ik laat me zakken op de grond en ik hoor gehijg achter me. 'Melanie gaat het wel?' vraagt hij. 'Het gaat prima.' snauw ik. 'Volgens mij niet.' zegt hij. 'Mijn moeder heeft net een zwaar auto ongeluk gehad en er is maar 25% kans dat ze het overleeft maar ik hoef jou medelijden niet.' zeg ik boos. 'Melanie wat erg.' zegt hij.' Ik zei toch dat ik je medelijden niet hoef.' zeg ik geërgerd. Ik sta op en loop richting huis.

Hier is hoofdstuk 3 ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden

Xx ayella❤️

The badboy loves me(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu