POV Melanie
Langzaam open ik mijn ogen. Vandaag gaan we naar huis. Kamp zou afgelopen zijn. Met een raar gevoel in mijn maag sta ik op. Ik zet alles even op een rijtje. Jake heeft me gister eerst bedreigt daarna kwam hij zijn excuses aan bieden en toen heeft hij me gezoend. Ik begrijp het allemaal niet meer. Het voelt aan de ene kant slecht maar ook goed. Ik weet niet of ik in zijn praatjes moet trappen.
Moet je niet.
Maar wat als hij..
Niks maar, je haat hem punt uit.
Nee niks punt uit jij stomme gedachten.
Je kan me wel stom noemen maar daar schiet je niks mee op.
Laat dan maar.
Wacht voerde ik nou net een discussie met mijn gedachte? Ik ben echt van het padje. Ik slaak een diepe zucht. Ik wil de waarheid niet onder ogen zien. Zuchtend kleed ik me om. Ik kies voor een jurkje met meloentjes erop. Beetje make-up en dan ben ik klaar. Ik ben vroeg dus ik besluit maar een frisse neus te gaan halen. Ik loop door de lege kantine. Alles is vredig en stil. De vogeltjes fluiten en de zon schijnt. De zomer komt eraan. Ik ga op een boomstammetje in de zon zitten. Ik zie 2 vogeltjes vechten. Ik lach even.
Hoe later het word hoe meer mensen naar buiten komen. Ik zit nog steeds op de zelfde plek als zo net. Sommige mensen keken me aan alsof ik gek was dat ik zo vroeg al buiten zat. Elise is ondertussen ook al buiten. 'Goedemorgen' zegt ze gapend. Ze gaat naast me op de boomstam zitten. 'Morgen' zeg ik iets te enthousiast. 'Wat ben jij vrolijk' zegt ze en ze giechelt een keertje. Ik giechel met haar mee. Mijn giechel gaat over in een hoestbui wanneer ik Jake zie. Elise merkt het en ze stopt ook. Zo onopvallend mogelijk duik ik weg. 'Kust is veilig' zegt Elise. 'Dankje' mompel ik. 'Je bent er niet helemaal bij' zegt ze. 'Dat komt omdat Jake me gister eerst heeft bedreigt daarna zijn excuses heeft aangeboden en toen hebben we gezoend' zeg ik verwarrend. 'Je hebt wat' schreeuwt ze. Het zou eigenlijk niet meer bijzonder moeten zijn dat ik met Jake heb gezoend want we hebben het al vaker gedaan maarja sommige mensen. 'Mel hoe vaak moet ik het je nog zeggen? Pas op!' zegt ze op een waarschuwende toon. Ik mompel wat woorden naja tot zo ver je het woorden kan noemen. Het is meer gebrabbel.
Voor de laatste keer halen we ontbijt. Ik loop met mijn bord naar buiten. Nadia en Zoë zijn er ook bij komen zitten. Wanneer we klaar zijn met eten gaan we onze tas inpakken. 'Ik vind het jammer dat kamp nu voorbij is' zegt Nadia. 'Ja' hoor ik de andere zeggen. Nadat ik mijn tas heb ingepakt, ga ik nog een rondje lopen. Ik loop een stukje het bos in. 'Eh hey Melanie'. Ik draai me om. 'Hey Nathan' zeg ik zacht. Nathan is een vriend van Jake. Hij is dus ook een van de badboy's. Hij ziet er ook goed uit. Hij heeft blonde haren en een gespierd lichaam. 'Je ziet er mooi uit' zeg hij. Hij loopt wankelend naar me toe. Hij is duidelijk aangeschoten. Hij slaat zijn armen om me heen. Een alcohol lucht komt me tegemoet. Het is een vieze geur. 'Nathan stop' zeg ik schor. Ik duw hem van me af en ren snel naar het kamp. Hijgend kom ik aan. 'Wat heb jij gedaan?' roept Elise. 'Niks' zeg ik zo normaal mogelijk. Ze knikt maar ze trekt een wenkbrauw omhoog.
Na het middag eten moeten we alle spullen verzamelen. Ik pak mijn koffer en geef hem aan iemand die de spullen in de bus legt. 'Allemaal verzamelen' schreeuwt mevrouw van Helder. Mensen stormen de bus in want ja iedereen wil achterin zitten. Ik ga naast Elise zitten. Ik hoef gelukkig niet naast Jake te zitten. De bus begint te rijden en kamp is officieel afgelopen. Ik kletst nog wat met Elise. Daarna doe ik mijn oortjes in.
De bus komt piepend tot stilstand. 'Nou bedankt voor het gezellige kamp' zeggen de leraren. Iedereen begint te juichen. Een voor een verlaten we de bus. 'Heel erg bedankt voor het leuke kamp. Morgen ijsje in de stad doen?' zeg ik lachend. 'Jaa' roepen ze in koor. We geven elkaar een knuffel. Ik zie mijn vader staan. Ik ren naar hem toe en geef hem een knuffel. 'Mam?' roep ik verbaasd. Achter mijn vader staat een rolstoel. Mijn moeder zit erin. Haar gezicht is grauw maar ze ziet er vrolijk uit. 'Mama' zeg ik nog een keer en vlieg haar daarna om haar hals.
POV Jake
Ik zie Melanie een vrouw knuffelen in een rolstoel. Dat zou vast haar moeder zijn. Ik pak mijn tas en loop richting Kelsey. 'Heey broertje' zegt ze. 'Hey Kels' zeg ik terug. Ze geeft me de autosleutels en ik rij naar huis. 'Was het leuk op kamp?' vraagt ze. 'Ja hoor' antwoord ik. Nadat we thuis zijn gekomen, stuur ik Melanie een berichtje.Ik: ons afspraakje voor morgen niet vergeten! Om half 2 in het park.
Ik leg mijn mobiel weg en ga gauw even douchen. Ik droog me af en trek wat kleren aan. 'Ik ga effe weg' roep ik. Ik verwacht dingen zoals:'doe je voorzichtig, pas op en doe geen domme dingen' dat zegt ze namelijk vaak wanneer ik erop uit trek. 'Is goed zie je wel weer' is dit keer haar antwoord. Ik gris mijn sleutels van het aanrecht. Ik loop naar buiten en stap in mijn auto.
'Ey gast' zegt Tim en we geven elkaar een handdruk. Een stel meiden zitten op de bank. Zat Melanie daar maar bij.
He wat denk ik nou?
Nou je denkt aan Melanie.
Alsof ik dat nog niet weet.
Daar kan ik toch niks aan doen.
Jawel minder aan haar denken.
Dat gaat zoo moeilijk ze is lief, leuk en knap.
Jake verman je.
Bij die laatste gedachte leek het alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Mijn gedachte slaat op hol en dat is allemaal Melanie's schuld. 'Waar zit jij met je gedachten? Hier wat te drinken' zegt Daniel terwijl hij me een biertje geeft. Ik drink het op. Ik zal haar krijgen hoe dan ook. Het gaat heel leuk worden morgen.
POV Melanie
Mokkend stap ik bed. Ik ben moe dus ga wat vroeger slapen. Ik kijk op mijn mobiel. Een berichtje van Sander en eentje van Jake.
Sander: heey Melanie heb je zin om morgen af te spreken?X
Ik: hee ja lijkt me leuk! 1 uur in het park?X
Ik open de chat van Jake en mij.
Jake:ons afspraakje voor morgen niet vergeten! Om half 2 in het park.
Shit ik was het helemaal vergeten. Ach ja ik neem Sander wel mee. Kan Jake me ook niks aan doen.
Ik: zal er aan denken zie je dan.
Oke niet het beste antwoord maar het is tenminste wat. Ik lees nog een stukje uit een boek en val daarna in slaap.
Heey mensen,
Hier is hoofdstuk 22 dan!
Ik hou het kort want ik heb niet zo veel te zeggen😂XxAyella❤️
JE LEEST
The badboy loves me(voltooid)
RomanceMelanie is een gewoon meisje van 16 jaar. Haar leven was normaal en rustig tot dat een badboy haar hele leven op de kop zet. Zal ze voor hem vallen? Zal hij voor haar veranderen of geeft hij te veel om zijn reputatie als badboy? Dit is een typisch...