Hoofdstuk 14

7.3K 241 4
                                    

POV Melanie

'Ik trakteer' zeg ik. Ik betaal de ijsjes en ga bij de meiden staan. 'En is er wat tussen jou en je weet wel?' vraagt Zoë. 'Nee er is niks tussen ons' zeg ik met een strak gezicht. Ze knikt en neemt een hapje ijs. 'Ik ga denk ik Ethan even bellen' zeg ik. 'Doe maar' zegt Elise. Ik loop een eindje weg en pak mijn telefoon.

Hij gaat een paar keer over.

E:heey Melanie. Waarom bel je?

M: wil weten hoe het met mama gaat.

E: goed ze is vanochtend wakker geworden!

M: meen je dat?

E: ja echt. Maar ga jij maar weer plezier maken ik zie je zondag.

M: OMG Ethan dat is zo goed nieuws. Ja zal ik doen. Zie je zondag.

Ik hang op en blij loop ik weer terug.'en?' vragen ze. 'Ze is wakker geworden uit haar coma!' roep ik blij. 'Melanie dat is zo fijn' zeggen ze en we doen een groepsknuffel. Mijn dag kan vandaag niet meer stuk. 'SELFIE' roept Elise. We maken een selfie en schieten daarna in de lach. 'Kom laten we terug gaan' zegt Nadia. 'Is goed' roepen we. We lopen terug.

'Wat zie jij er blij uit' zeg Daniel als we binnen komen. 'Komt vast omdat ze mij ziet' zegt Jake met een grijns. 'Nee ik val niet op een trol' zeg ik lachend. 'Wat zei je daar?' 'Je hoorde me wel Jake'.  Binnen 5 tellen staat hij voor me. 'Jake waag het niet' zeg ik nog. Maar te laat hij slingert me weer over zijn rug. 'Jake' gil ik. Ik sla met mijn handen op zijn rug maar dat helpt niet want hij is te sterk. Hij loopt door de slaapzalen, de eetzaal, de tuin en tenslotte loopt hij voor de leraren langs. 'Ik zet je neer als ik een kus krijg' zegt hij. 'Oke' zeg ik. Hij zet me neer. Ik druk een kus op zijn wang. 'Je zei niet waar' zeg ik lachend. 'Wijsneus' zegt hij terwijl hij met zijn vinger het puntje van mijn neus aanraakt. Ik giechel een keertje. Bij hem voel ik me vrij. Het voelt gewoon vertrouwd. Maar hij is en blijft een badboy. Zou hij echt voor mij veranderen? 'Aarde aan Melanie' zegt hij lachend. Ik schrik op uit mijn gedachten. 'Ik moet eh maar is gaan' zeg ik zacht. Met grote passen loop ik naar de meiden.

'Laten we gaan volleyballen' zegt Nadia terwijl ze een bal pakt. 'Is goed' zeg ik. Nadia en ik zitten allebei in het zelfde volleybal team. '2 tegen 2' zegt Zoë. Ook zij zit op volleybal. 'Elise volleybal jij ook?' vraag ik. 'Ja al 6 jaar' zegt ze blij. Ik stap met blote voeten in het zachte zand. Ik ga in positie staan en Nadia serveert de bal. De bal gaat over het net. Elise en Zoë spelen over en daarna smasht Elise hem over het net. 'Mogen wij meedoen?' vragen een paar kinderen. Algauw wordt het 4 tegen 4. Nadia serveert hem weer en hij gaat met een boog over het net. 'Ik heb hem' roept een meisje lachend en ze slaat hem over het net. Ik blok hem en hij raakt de grond. Na een tijdje zijn er veel kinderen rond het volleybal veld gaan zitten. Zelfs Ashley. Ik smash de bal hard over het net en ze proberen hem nog om hoog te krijgen maar dat lukt niet. De bal raakt de grond en wij hebben gewonnen.

POV Jake

Ik kijk naar Melanie. Haar blonde stijle haar hangt los over haar schouders, haar mooie blauwe ogen twinkelen en haar lach ja haar lach is zo mooi. Ik betrap me er zelf op dat ik naar haar aan het staren ben. 'Jo gast' zegt Tim gevolgd door een stomp tegen mijn arm. 'Aha je bent naar Melanie aan het staren' zegt Daniel. Ik voel mijn wangen rood worden. Ik klem mijn handen om mijn wangen 'Mister badboy bloost' zegt Melanie die bij ons is komen staan. 'Stop' roep ik.

Een paar mensen hebben emmers vol water neergezet. Ik pak een van de emmers en gooi hem over Melanie heen. 'Jake' gilt ze. Ze pakt ook een emmer. Ze gooit hem maar ik ontwijk. 'Jake kom hier' sist ze. Ze rent achter me aan. 'Dacht je nou echt dat je mij te pakken krijgt' zeg ik lachend. Zonder dat ik het in de gaten heb geeft ze me een knuffel. 'Ah bah Melanie ' schreeuw ik. Ze lacht hard. Een bel klinkt. 'Het is pas half 5' zegt Melanie verbaasd. 'Misschien gaan ze iets mededelen' zeg Tim. 'Ja over hoe irritant Melanie wel niet is' zegt Daniel. Melanie stompt hem hard tegen zijn arm.

POV Melanie

Ik stomp Daniel hard tegen zijn arm. Ik loop naar de meiden. 'Wil iemand een knuffel' roep ik lachend. 'Nee dankje' zegt Elise lachend. In de kantine staan er een paar leraren op een tafel. 'Jullie gaan vandaag zelf koken. Daarvoor hebben jullie ingrediënten nodig. Ook dit gaan jullie zelf halen. Groepje 1 en 2 maken het voorgerecht, 3 en 4 het hoofdgerecht, 5 en 6 het dessert, 7 en 8 doen de afwas en 9 en 10 dekken de tafels ' zegt meneer Langeveld. Ik zit in groepje 4 dus moet helpen met het hoofdgerecht. 'Wat gaan we maken' zegt Elise. 'Gewoon vlees aardappels en groente' bromt Brandon. We knikken. 'Op naar de supermarkt' roept een meisje van het andere groepje. We krijgen geld mee en we lopen met z'n twaalven naar de supermark.

Heey mensen sorry voor het korte hoofdstuk. Heel misschien komt er vanavond nog een deel online maar dag weet ik niet zeker.
XxAyella❤️

The badboy loves me(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu