POV Melanie
'Wat gaan we kopen' vraagt Elise. 'Laten we aardappels bakken, boontjes erbij en hamburgers' zeg ik. Ze stemmen in. 'Even reken hoeveel hamburgers?' vraagt Nadia. 'Nou 60 leerlingen en 8 leraren dus 68' zeg ik. '9 pakken' roept een meisje. De jongens komen aan met de groentes een aardappels. We betalen alles en lopen naar het kamp. 'Mijn benen zijn zo moe' zeurt Zoë. 'Die van mij ook' roep ik. 'Niet zeuren en gewoon doorlopen' zegt Jake. Ik geef hem een dodelijke blik.
Om half 6 beginnen we aan het hoofdgerecht. Ik schil en snij de aardappels. Na een tijdje zijn we klaar. De tafels zijn gedekt en de bel klinkt. Ik ga bij de meiden zitten en Jake bij de populaire kinderen. Het eten is heerlijk. Na het eten loop ik naar de slaapzaal. Ik pak een handdoek en ik loop naar de badkamers. Jake staat voor de deur van de badkamer. Niet aan kijken gewoon doorlopen denk ik. 'En waar gaan wij naar toe' zegt hij met een grijns. Al zijn ego is terug. De lieve Jake heeft weer plaats gemaakt voor badboy Jake. Ik walg van hem. 'Jake laat me gewoon met rust' zeg ik. Hij doet zijn handen in de lucht. Hij geeft zich over. Het ging gemakkelijk te gemakkelijk. Hij is iets van plan. 'Jake je bent een eikel' roep ik. Ik glip snel de badkamer in. Warmen stralen glijden langs mijn lichaam. Ik droog me af en doe mijn ondergoed aan. Plots vliegt het hokje open. En ja hoor daar staat Jake. Ik hoor gelach. Ze lachen om mij. Ik wikkel snel een handdoek om mij heen. Ik word knal rood. 'Ik krijg jou nog wel' sis ik hard. Ik loop met grote stappen de badkamer uit. Ik trek snel een jurkje aan en loop naar buiten. Ik loop een stukje het bos in. Ik ga op een boomstammetje zitten. Ik had het kunnen weten. Tranen lopen over mijn wangen. Wat een eikel. Om half 10 zit ik nog steeds op de boomstam.
POV Jake
Om half 10 is Melanie nog niet terug. Ik heb spijt van wat ik gedaan heb. 'Jake weet jij waar Melanie is?' vraagt mevrouw Bloemendaal. 'Nee ik ga wel kijken' zeg ik. Ik loop naar buiten. 'Melanie' roep ik hard. Geen antwoord. Ik loop het bos in. Het begint te schemeren. Takjes kraken onder mijn voeten. 'Melanie' schreeuw ik. 'Jake ga weg' piept ze. 'Het spijt me' roep ik. 'Jake rot op' roept ze. Ze zit ineen gedoken op een boomstam. 'Melanie laat het me uitleggen' zeg ik. 'Wat valt er uit te leggen' schreeuwt ze. Ik ga naast haar zitten. 'Melanie ik weet niet wat jij met mij doet' zeg ik zacht. 'Jake jij bent slecht. Je mag terug komen als je kan veranderen' zegt ze. Ze staat op en loopt weg. Ik ben verbaast normaal krijg ik altijd wat ik wil. Ik loop terug.
Om half 12 komt er een groep meiden binnen. Melanie zit er niet bij. Ze zal vast nog in de meisjes slaapzaal zijn. Ik sluip er naar toe. 'Melanie' fluister ik. Ze is als enigste nog in de slaapzaal. 'Ben je al veranderd' zegt ze. 'Nou' mompel ik. 'Ik weet al genoeg' zegt ze. Ik kruip bij haar in bed. 'Jake laat me met rust' piept ze. 'Ik wil bij je zijn' zeg ik zacht. 'Jake' zegt ze. Ze gaat recht op zitten. 'Jake' zegt ze nog een keer. Ik druk voorzichtig mijn lippen op die van haar. Onze tongen dansen samen. De kus is ruig maar daarin tegen ook teder. Na een tijdje trekt ze terug. 'Jake wat doe je toch met me' zegt ze zacht. Ik kijk recht in haar helder blauwe ogen. Haar wangen zijn licht roze. 'Weet je dat je heel lief bent als je bloost' fluister ik. Ze begint harder te blozen.
POV Melanie
Ik heb het gevoel dat ik zo rood ben als een tomaat. Ik had nooit gedacht dat ik voor hem zou vallen. Zou mijn vader gelijk hebben. Zou hij daadwerkelijk veranderen? 'Jake slaaplekker' zeg ik zacht. Hij drukt een kus op mijn voorhoofd. Mijn ogen vallen dicht. 'Slaap ze mijn prinses' zegt hij. Met die woorden val ik in slaap.
Een luide bel klinkt. Ik heb echt een hekel aan die bel. Ik kijk naar het vredige gezicht van Jake. Hij opent zijn ogen en ik schrik ervan. 'Ben ik zo eng' zegt hij terwijl hij zich uitrekt. 'Valt wel mee' mompel ik. Ik trek een kort broekje aan met een shirtje. 'Heb je haast ofzo?' vraagt Jake. 'Eh nee hoezo' mompel ik binnensmonds. Hij drukt een kus op mijn wang en loopt de slaapzaal uit. Ik blijf even staan en neem alles in me op. Na een tijdje kom ik in beweging en ik loop naar de eetzaal. 'Vandaag hebben jullie een dagje voor je zelf' zegt mevrouw van Helder. Kinderen beginnen te klappen en te joelen. Ik klap mee en algauw juicht de hele kantine mee. Ik eet mijn brood op. Ik ga naar buiten om even een frisse neus te halen. 'Mel ik wil je wat laten zien' zegt Jake die naast me is komen staan. Hij trekt me mee. Na een tijde lopen komen we bij een open grasveldje aan. Jake tilt me op en ik sla mijn benen om hem heen.(zie foto)
Ik druk vlug een kus op zijn mond. Hij zet me neer en pakt zijn tas. Hij haalt er een deken en wat te eten uit. 'Jake serieus en snoeppicknick?!' zeg ik lachend. 'Kom op het is een lief gebaar' zegt hij. 'Dat is het zeker' roep ik. Hij plukt een bloemetje en stopt het tussen mijn knot. 'Hoe wist je eigenlijk dat dit hier was?' vraag ik nieuwsgierig. 'Dat krijg je als je blijft zitten. Toen was het kamp ook hier' zegt hij. Ik knik. Ik ga op de deken liggen en Jake komt er naast liggen. 'Zou je willen veranderen voor mij?' vraag ik plots. Die vraag blijft al dagen in mijn hoofd rondspoken. Ik kijk naar hem. Zijn haar is ondertussen weer blond. Zijn blauwe ogen twinkelen. 'Ik zou het proberen' zegt hij zacht. Niet het antwoord wat ik verwacht had maar het is goed zo.Heey mensen
Hier hoofdstuk 15. Denken jullie dat Jake zal veranderen voor Melanie? Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden.
Xx Ayella❤️
JE LEEST
The badboy loves me(voltooid)
RomanceMelanie is een gewoon meisje van 16 jaar. Haar leven was normaal en rustig tot dat een badboy haar hele leven op de kop zet. Zal ze voor hem vallen? Zal hij voor haar veranderen of geeft hij te veel om zijn reputatie als badboy? Dit is een typisch...