Sejak Hari Itu.. (bahagian 2)
Aku terus memandu melayari malam yang penuh dengan pelbagai kejadian itu. Kali ini pemanduan aku agak tenang setelah aku memasang cd alunan ayat-ayat Al-Quran di radio. Aku melalui satu kawasan pekan kecil, di waktu-waktu begini memang tiada satu pun kedai yang buka walaupun kedai mamak. Jarum jam sudah melepasi angka 2 pagi. Aku berkerut. Bukan berkerut kerana kedai mamak sudah tutup, tetapi kerana sakit perut yang amat sangat datang menyinggah secara tiba-tiba. Di waktu-waktu begini pula. Aduh. Aku menjerit di dalam hati. Jika ditahan sakit perut ini memang 'parah' akibatnya.
Di waktu-waktu genting itu aku teringatkan kawan lama aku, Lutfi. Jika di kampung dia dipanggil Lutfi Mat Rock kerana amat menggemari lagu-lagu rock kapak. Dia bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah sekolah. Aku terus membelokkan kereta aku ke kiri, aku rasa mungkin dia ada di sekolah itu. Niat aku mahu meminjam tandas sekolah untuk melepaskan hajat yang begitu menyeksakan ini. Aku menjenguk pondok pengawal, kelihatan motor kapcainya di situ. Cantik. Bisik aku di dalam hati. Lutfi berjalan keluar dari pondok pengawal dengan memakai baju uniform putih yang tidak di butangkan menampakkan tshirt hitam Rusty Blade di dalam. Dia hairan melihat kereta aku masuk ke kawasan sekolah.
"Weh, kau rupanya. kau buat apa datang sini malam-malam?" Lutfi menyuluh muka aku menggunakan torchlight murahnya yang di beli di kedai RM2.
"Aku sakit perut la Lutfi, aku ingat nak pinjam tandas sekolah ni kejap. Tak tahan sangat dah ni" Aku memegang-megang perut.
"Aku bukan tak nak bagi, tapi kawasan sekolah ni keras sikit. Aku cuma nak ingatkan kau je. Kau nak dengar cerita tak, baru-baru ni.." Aku memandang Lutfi dengan penuh geram. Lutfi terus bercerita hal yang terjadi pada dirinya di suatu malam lebih kurang dalam pukul 12.30. Ketika itu waktu kerjanya sudah hampir habis, jadi dia masuk ke dalam tandas asrama untuk mencuci muka dan menggosok gigi sebelum pulang. Sewaktu sedang menggosok gigi, dia terpandang suatu refleksi yang mencurigakan di dalam cermin. Kelihatannya seperti satu lembaga perempuan berjubah putih. Lutfi musykil kerana dia yakin tandas yang dia masuki itu adalah tandas lelaki. Tanpa menghiraukan kelibat perempuan itu dia terus menghabiskan gosokannya. Namun, ada suatu bunyi yang membuatkan dia menoleh ke belakang. Bunyi suara perempuan memanggilnya dari belakang.
"Haa kau tau, aku menggelupur cabut keluar dari tandas sampai tak sempat nak basuh mulut tau! Sejak hari itu aku tidak akan lagi gosok gigi tengah malam di tandas asrama seorang diri, kerana dia pasti muncul di belakang aku, sambil berkata 'nak ubat gigi lagi?' sambil menyeringai dengan mulut dipenuhi darah!"
Walaupun gaya bercerita si Lutfi Mat Rock ni agak kelakar tapi aku tergamam juga mendengar ceritanya. Tapi aku rasa aku malas nak fikirkan sangat hal itu, sebab aku sudah tidak boleh tahan lagi. Aku perlukan tandas dengan segera sekarang ini! Aku memilih untuk ke tandas berdekatan bukan tandas asrama seperti di katakan Lutfi sebentar tadi. Lutfi menunjukkan arah tandas guru selang satu blok di hadapan kepada aku. Dia sempat berpesan 'jika ada apa-apa jerit sahaja panggil aku'. Tanpa melengahkan masa aku terus ke tandas guru seperti yang ditunjukkan oleh Lutfi. Walaupun keadaan sekolah agak gelap namun tiada apa yang aku boleh pilih lagi selain menggunakan tandas di situ. Suis lampu tandas di petik. Aku memilih tandas yang di hadapan sekali berdekatan dengan pintu keluar.
Aku sempat membakar sebatang rokok. Bagi aku benda ini wajib untuk lebih penghayatan. Aku hembus asap rokok ke atas. Aneh. Asap yang aku hembus turun kembali ke bawah. Berulang kali aku hembus ke atas namun asap itu tetap turun ke bawah. Aku terus jadi takut untuk memandang ke atas. 3 minit sudah berlalu, aku sudah hampir selesai. Setelah membersihkan apa yang patut, aku memegang selak pintu untuk membukanya. Tetapi sebelum keluar, aku seperti mahu tahu apa yang menyebabkan asap rokok aku tadi turun kembali ke bawah. Rasanya di tandas itu tiada kipas. Aku pun memandang ke atas dan..
KAMU SEDANG MEMBACA
Creppy Pasta✔
TerrorBaca Jangan Tak Baca... Bila Baca Hati Hati.. Jangan takut jangan panik.. Takut ada yang memerhati..