Elizabeth, yemekten sonra George'un itirazları yüzünden binici giysisiyle ilgili cevap alamadığı sorusunu yineledi.
- Kontes Hazretleri, şu bahsettiğiniz binici kıyafetinin bir benzerini bulabilir miyim dersiniz?
- Hayatım, onu senin için bulsa bulsa Madam Mathilda bulurdu ama malum kendisi Londra'dan ayrıldığı için şimdi giyim konusunda kime güveneceğiz, hiç bilmiyorum..
Elizabeth, kulaklarının onu yanıltmadığını umuyordu.
- Madam Mathilda gitti mi? Nereye gitti?
- Sen duymadın mı tatlım? Parisli bir tedarikçisiyle evlenmek üzere birkaç gün evvel mağazasını kapattı. Şu sıralar Fransa'ya taşınmak üzeredir.
- İnanamıyorum...
Elizabeth içinden yükselen sevinç dalgasını belli etmemeye çalıştı. Bu resmen bir mucizeydi. Kendisini Ella ile birlikte gören bir kişi daha hayatından çıkıp gitmişti. Heyecandan Kontes'in konuşmasını güçlükle takip etti.
- Sen nereden alışveriş yapıyorsun canım?
- En çok Bayan Martin'den, Kontes Hazretleri.
Kent Düşesi söze karıştı.
- Ah, Bayan Martin akıllı ve zevk sahibi bir kadın. Terzileri de beceriklidir. Sen istediğin şeyi ona anlatırsan eminim işe yarar bir şeyler çıkar ortaya. Ama yine de ata binmen beni huzursuz ediyor. Kızımın nedimesi olarak başına bir şey gelmesini istemem.
Deminden beri kuzeniyle lafladığı halde konunun yine atlara geldiğini fark edince dikkatini Elizabeth ve yaşlı hanımlara veren George, karışmadan edemedi.
- Düşes Hazretleri, bence Elizabeth bu şekilde İngiliz kızlarına kötü örnek olmamalı. Öncülük edeceği moda akımını düşünsenize. Yüzbaşı Elizabeth'in tuhaf binici kostümleri...
- Ah, Lordum gelecek yılları hayal edebiliyorum. Benim önayak olmam sayesinde bütün kızlar orduya yazılacaklar, kırmızı ceketli tuhaf binici kostümleriyle etrafta dolanacaklar ve erkekler de evde örgü örecekler.
- Sana hayallerindeki gelecekle gerçeği arasındaki farkı söyleyeyim, canım. Sivri dilini fark ettiğinde Berrington er geç nişanı bozacak ve sen evde kalacaksın. Gerçek gelecek bu işte. O zaman geldiğinde bana, seninle evlenmem için yalvarmayacağını umuyorum.
- Dük Hazretleri sivri dilimin gayet farkında ve dolayısıyla evde kalmam merak etmeyin.
Bir yandan da içinden 'keşke öyle bir ihtimal söz konusu olabilse' diye düşünüyordu, genç kız. Victoria iki gencin birbirini iğnelemesinin bittiğini fark edince konuyu değiştirmek istedi.
- Elizabeth, haydi bize piyano çal.
Akşamın geri kalanı da gayet keyifli geçti. Elizabeth'in piyanoda çaldığı şarkılara zaman zaman George da eşlik etti. Arada şakalaşıp sohbet ederek geceyi bitirdiler.
Ertesi gün kahvaltıdan sonra Elizabeth, soluğu Bayan Martin'in dükkanında aldı. Uzun uzun konuştuktan sonra kızın istediği şeyi anladığından emin olan kadın, iki gün sonra kıyafetin hazır olacağına söz verdi.
Sonraki günler de Prensesin yoğun programına eşlik etmekle geçti. Kalan zamanlarında Chadwick'le ilgilenmeye de vakit ayırdı. Bütün tadilatları bizzat denetledi. Bu arada binici kıyafeti de dikildi ve kız çok memnun kaldığı için değişik renklerde benzerlerini sipariş etti. Hazır olduğunda Bath'daki adresine teslim edilecek olan kıyafetler genç kızı gerçekten heyecanlandırmıştı.
Nihayet artık Westshire'a gitme zamanı geldiğinde genç kız hazırlıklarını tamamlayıp, Chadwick'in durumunu son kez kontrol edip Bailey'ler ve hizmetkarları ile birlikte Londra'dan ayrıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALBİNİ DİNLE
Historical FictionTAMAMLANMIŞ HİKAYE WATTYS 2016 KAZANANI TARİHİ KURGU 1. KİTAP Yaşlı Dük ölüm döşeğinde bile torununu rahat bırakmıyordu ama bu son oyunu kazanamayacaktı. Berrington malikanesi Edward'ın ömründe değer verdiği tek şeydi ve onu kaybetmeyecekti. Kadınl...