Araba durduğunda Elizabeth, arkasında Bailey çifti olduğu halde, pembe elbisesi, örgüler halinde topladığı saçlarıyla güzelliğin ve asaletin timsali olarak mermer merdivenlerin başında duruyordu. Beklenen misafirler arabadan indiğinde basamaklardan yavaş yavaş inerek, beylerin önü sıra yukarı çıkan Prudence'i yarı yolda karşıladı.
- Hoşgeldiniz, Kontes Hazretleri. Ziyaretinizle hanemizi şereflendirdiniz.
- Teşekkür ederim, Düşes Hazretleri. Bizi misafir ederek asıl siz bize şeref verdiniz.
- Kont Hazretleri, Lord Cummings, yolculuğunuz iyi geçmiştir umarım.
- Gayet iyi geçti, teşekkür ederiz.
Kabul salonunda çay servisi yapılırken karşılıklı nezaket içeren cümleler kuruluyor, havadan sudan bahsediliyordu. Prudence, kızı tepeden tırnağa inceliyor, konuşmasına, oturup kalkmasına, her haline kafasında not veriyor, ölçüp tartıyordu. İkramdan sonra konuklar yoldan geldiği için yemek vaktine kadar istirahate çekildiler.
Prudence, kocasıyla yalnız kaldığında kızın dört dörtlük olduğunu ve geçmişinde leke oluşturabilecek ayrıntıları çözüme kavuşturabilmek için planlar yapması gerektiğini söyledi. James normalde karısının entrikalı işlere karışmasından, plan yapmasından hiç hoşlanmazdı ama bu sefer yardım etmekten mutluluk duyacağını içtenlikle söyledi. Kızın hal ve hareketlerinden anladığı kadarıyla, temiz kalpli, masum, başına gelenleri asla haketmeyen biri olduğu ve düştüğü durumdan kurtarılması gerektiği konusunda eşine yürekten katılıyordu.
- Peki ne yapmak fikrindesin?
- Bilemiyorum, önce kızla konuşmalıyım. Ama sanırım kuzeydeki akrabalarıyla görüşmek gerekecek. Elizabeth'in hayatından o gecenin bütün izleri silinmeli.
- Pekala hayatım, sen düşün, hatta bu seferlik ben de düşüneyim. Bakalım nereye varacağız?
Öğlen yemeğinden sonra beyler, Bay Bailey ve Bay Knightley ile birlikte arazi gezisine çıkmaya karar verdi. Kontes ise kızla sohbet etmek niyetindeydi. Odaları gezerek evde yapılan değişiklikleri incelerken önceden gelip eski halini görmemiş olsa da kızın zevkine hayran olmaktan kendini alamadı.
- Hem zarif hem de ferah bir görüntü yaratmışsın tatlım, tabii bütün odaların tamamlanması herhalde birkaç hafta sürer.
- Onbeş gün içinde hem evdeki, hem de arazideki bütün işleri bitirmeyi umuyorum, Kontes Hazretleri.
- Tatlım, bana Prudence demelisin. İnan seni kendime çok yakın görüyorum. Endamın ve sarışınlığın bana kızlarımı hatırlatıyor. Kaderin Edward'ın karşısına seni çıkarmasına inan çok sevindim. Onu Victor'dan ayırt etmediğimi bilmelisin. Onun eşi olarak sen de benim gelinim gibisin. Zaten haylaz oğlumdan yakın zamanda bir şey ummak hayal benim için.
Elizabeth, kadının sözlerinden dolayı hem duygulanmış, hem de utanmıştı. Kader onu karşısına çıkarttığı için Edward'ın ne kadar üzüldüğünü bilseydi...
- Lord Victor çok değerli bir beyefendi. Eminim vakti geldiğinde hakettiği gibi birini bulacaktır.
Tekrar koridora çıktıklarında sıra çalışma odasına gelmişti. Prudence bu odayı çok sevdi ve kız da burada oturup çay içmeyi teklif etti. Servis tepsisi gelene kadar dekorasyonla ilgili konuşmaya devam ettiler. Hizmetkarlar çıkınca Prudence ciddiyetle kızın yüzüne baktı.
- Aslında acele etmeyi düşünmüyordum ama bu konuşmayı geciktirmenin bir faydası yok hayatım. Victor seninle ilgili her şeyi anlattı. Başına gelenleri biliyoruz. Sana yardım etmek için geldik buraya.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALBİNİ DİNLE
Ficción históricaTAMAMLANMIŞ HİKAYE WATTYS 2016 KAZANANI TARİHİ KURGU 1. KİTAP Yaşlı Dük ölüm döşeğinde bile torununu rahat bırakmıyordu ama bu son oyunu kazanamayacaktı. Berrington malikanesi Edward'ın ömründe değer verdiği tek şeydi ve onu kaybetmeyecekti. Kadınl...