Kenapa ini terjadi....? part 25

1.5K 62 1
                                    


SYAKQIF terkejut. Berdegup jantung dia apabila Shaari sebut nama orang yang dia dah lama cintai. Tapi kenapa harus orang yang dia cintai? Kenapa Daira yang disebut? Ada je perempuan perempuan yang kat dunia ini. Aku kena bersabar. 

Tatkala mata Syakqif basah.  Tapi bibirnya memberi senyuman palsu. 

"Wah , cantik betul girlfriend kau! Pandai kau pilih girlfriend ek ? Kawan rapat aku tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wah , cantik betul girlfriend kau! Pandai kau pilih girlfriend ek ? Kawan rapat aku tu.. Jaga elok elok ye, Shaari . " Ujar Syakqif sambil menepuk bahu Shaari. 

Shaari tertawa riang. 

Kawan kawan Daira masih terpaku dan tidak menyangka Daira telah berkaple tanpa memberi tahu mereka. Tapi mereka diam. Mereka akan soal apabila balik rumah nanti. 

Pahit bagi Daira untuk lalui situasi ini. Makanan yang dijamah berasa mual , air pula bertukar pahit. Daira menutup mata kuat. Dan buka mata perlahan.. Hatinya deras mengatakan dia sayangkan Syakqif. Tapi mulut ini terkunci.

'Salah aku juga... Buat keputusan yang bodoh. Binasa diri.' Ujar hati Daira.

" Aku bodoh." Bisik Daira pada dirinya. Dia menunduk menyorok wajahnya yang bersalah.

Syakqif masih meneruskan senyuman palsu dan memuji muji Shaari. Tapi dalam hatinya siapa yang tahu ? Hanya tuhan saja tahu betapa retaknya hati ni apabila mendapat tahu yang Daira adalah kekasih Shaari. Dia tidak mengharapkan begitu . 

" Untunglah Shaari. Daira sangat comel, akhlaknya mulia persis bidadari dunia. Aku harap kau akan kaple dengan dia sampai kahwin. Jangan tinggalkan dia ye. " kata Syakqif sambil menepuk nepuk bahu Shaari dan matanya asyik memandang ke arah Daira dengan perasaan hampa.

'Salah aku .. Aku tak ceritakan rasa hati aku pada kau awal awal , Daira. Salah aku juga sebab cintakan kau. Aku ego. Mungkin kita bukan jodoh, Daira. Aku tak layak untuk kau . Tapi aku sayangkan kau.... Hati aku ada nama kau. Kau tertulis dalam hati aku. Sakitnya hati ni Daira. ' rintih hati Syakqif melihat Daira. 

Shaari tersengih kambing. " Ish , nak buat macam mana. Dah aku dapat Daira yang comel . Lain kali waktu aku kawin aku ajak kau ye. " 

Mata Shaari mengerling ke arah Daira. " Kan sayang ? I love u . " 

Syakqif tersentap. Air matanya hampir bercucuran mendengar perkataan itu. Sakitnya betapa sakitnya hati ini. Dia tidak mampu tahan rasa ini walaupun hanya sebutan manis saja yang keluar daripada mulut Shaari.

 Dia tidak mampu tahan rasa ini walaupun hanya sebutan manis saja yang keluar daripada mulut Shaari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Daira mendongak melihat Shaari. Matanya kemerah-merahan  basah.  Selintas itu , dia memandang  Syakqif dengan penuh rasa sayu. Syakqif seolah olah tunduk menutup kesedihannya itu. Mata Syakqif langsung tak tatap mata Daira. Langsung tak balas.

"Aku dah kenyanglah. Aku balik ke kereta dulu. Aku tunggu korang ya." Daira bangun dari kerusi dan melangkah pergi. Suaranya agak terketar ketar. 

"NANTI!!!"

Tangan Daira dipegang kuat dan ditahan oleh Shaari.

Daira menoleh.

"Aku rindu kau sebenarnya. Mana kau pergi selama aku dekat sini?" Kata Shaari dengan suara perlahan. 

"Shaari, aku b-b-benc-ii kau ! " keras Daira bersuara dan menghempas tangan Shaari dari dipegang lalu berlari meninggalkan tempat itu.


Dalam Diam Ustaz mencintaiku[ Complete ]Where stories live. Discover now