Witajcie!
Jesteście niesamowici! Rozwaliliście system! W tej edycji pytań do bohaterów było prawie 4x więcej pytań, niż poprzednio!
Okej, nie przedłużając, bo same odpowiedzi wyszły strasznie długie, małe podsumowanie. Wszystkich pytań zadanych postaciom tego opowiadania było aż 141. Tym razem mogliście zadawać pytania również mi, dostałam 3 pytania, więc wszystkich odpowiedzi jest 144. Byłoby ich więcej, ale, na całe szczęście, sporo pytań się powtarzało. Inaczej chyba nie dałabym rady tego ogarnąć. Przejdźmy już do rzeczy.
Na pierwszy ogień absolutna rekordzistka - Ismihan, z powalającą liczbą pytań. Ile ich było? Jesteście gotowi? 37! Tak! Ani ja, ani Ismi nie możemy w to uwierzyć. Zaczynajmy!
1. Czy cieszysz się z tego, że trafiłaś do haremu czy może wolałabyś żyć tak jak kiedyś?
W Konstantynopolu spotkałam miłość swojego życia, poznałam przyjaźń i przeżyłam niesamowite chwile. W tym momencie nie chciałabym żyć tak, jak kiedyś, choć czasem mi tego brakuje.2. Czy chcesz ukarać Nurbanu za to jak zachowuje się wobec ciebie? Jeśli tak, to czy masz jakieś plany?
Nurbanu musi ponieść konsekwencje swojego bezczelnego zachowania. Na razie nie mam żadnych planów co do niej, ale pożałuje swego postępowania.3. Jeśli urodziłabyś syna jak chciałabyś go nazwać i dlaczego tak?
Murad. A dlaczego? We śnie, w którym ujrzałam matkę, ona właśnie tak nazywała moje dziecko, a to dla mnie znak, że tak powinno się nazywać. Moja mama zawsze miała rację, więc myślę, że i tym razem się nie pomyliła.4. Co sądzisz o Nuriye?
To trudne pytanie. Prawdę mówiąc, obecnie jest mi obojętna. Dopóki nie krzywdzi mnie czy moich bliskich, akceptuję ją. Na początku, tak jak wszyscy, byłam zaskoczona, że jej słowa okazały się szczere, ale podobnie jak pozostali mieszkańcy seraju przyzwyczaiłam się do jej obecności.5. Dlaczego masz tak złe relacje z matką twego wybranka?
Uważam, że wina leży po obu stronach. Nie umiemy się porozumieć, choć wiem, że Bayezid bardzo by tego chciał. Mam wrażenie, że sułtanka Hurrem mnie nie akceptuje i u boku swojego syna pragnie widzieć kogoś innego.6. Jeśli chodzi o sprawę Nurbanu to postarasz się ją zabić, czy bardziej sprowadzisz na dno?
Nie, mimo wszystko nie chcę jej zabić. Żeby pozbawić kogoś życia potrzeba poważnego powodu, a to, że się kłócimy nie sprawi, że stanę się morderczynią. Nie chcę splamić swoich rąk krwią.7. Skąd pewność, że nosisz pod sercem akurat syna, nie córkę?
Matka we śnie jasno dała mi do zrozumienia, że to chłopiec, a ja ufam jej bezgranicznie. Jeszcze nigdy się nie pomyliła.8. Czy jeżeli miałabyś wybór powrotu do Polski, zostałabyś?
Oczywiście, że bym została. Jak mogłabym opuścić Bayezida, Alime i Mihrimah? Z bliskimi mieszkającymi w mojej ojczyźnie mam kontakt, mogę ich odwiedzić kiedy tylko zechcę. To żaden problem, a przebywanie z dala od ukochanego byłoby męczarnią.9. Co jeśli zamiast chłopca urodzisz dziewczynkę?
Zostałam wychowana w innej kulturze, byłam wyczekanym dzieckiem i nigdy nie odczułam tego, że powinnam urodzić się chłopcem, aby kiedyś móc zasiąść na tronie. Zarówno ojciec jak i matka kochali mnie najbardziej na świecie. Wiem jednak, że w Imperium Osmańskim nie liczysz się bez syna, ale dla mnie płeć jest bez znaczenia. To w końcu owoc naszej miłości, część mnie i Bayezida, będę je kochać bez względu na wszystko.10. Co najbardziej cenisz w Bayezidzie?
Uwielbiam jego poczucie humoru. Mogłabym wymienić inne cechy, takie jak odwaga czy dobre serce, ale cenię w nim właśnie to, że zawsze potrafi mnie rozbawić.
CZYTASZ
Tysiąc Łez ✔️
Historical FictionTom I "Raj nieżywych dusz" Imperium Osmańskie w drugiej połowie szesnastego wieku swą potęgą zadziwiało wszystkie wielkie monarchie Europy. Chrześcijański świat drżał w obawie przed Sulejmanem Wspaniałym i nieprzychylnie patrzył na przyjazne kontakt...