Hoofdstuk 7

145 13 7
                                    

POV EMMA

'Wake up love birds' zegt een stem. Slaperig open ik mijn ogen en zie Zayn, Harry, Liam en Louis bij het bed staan. 'Hoelaat is het' vraag ik. 'Half zes' zegt Liam nadat hij op zijn mobiel keek. 'Duck' roep ik en gooi de deken van me af. Daarna leg ik hem weer over Niall heen en pak mijn mobiel van het kastje naast het bed. 'Are you okay' vraagt Harry. 'I don't have the answer' zing ik en de jongens grinniken. Ik geef Niall een kus op zijn wang, wat een rare blik van de jongens oplevert. 'Nee' zeg ik snel. 'Nee echt niet' zeg ik en trek mijn leren jasje weer aan. 'Waar ga je heen' zegt een slaperige stem. Ik kijk om en zie dat Niall wakker is. 'Mijn vliegtuig vertrekt om half 8' zeg ik. Ik geef de jongens een knuffel. 'Ik app je nog wel' zeg ik en loop daarna de deur uit. Ik zwaai als ik langs het raam loop en ren daarna snel naar de auto.

Als ik thuis aankom is het huis akelig leeg en staan er koffers in de gang. Aan het begin van de straat stond al een verhuiswagen. Nou dat gaat dus lekker druk worden de komende week.

'We hebben een mooi huis in Nederland gevonden' zegt mijn moeder. 'Wat fijn' zeg ik en geef haar een knuffel. 'Sorry voor alles mam' zeg ik en geef haar een kus op haar wang. 'Geeft niet meisje, als jij graag hier wil blijven mag dat, maar gister was het allemaal een beetje veel tegelijk' zegt ze. 'Ja snap ik, ik had niet meteen zo moeten schreeuwen, jij bent ook iemand verloren en-' 'het is al goed Em' onderbreekt ze me en trekt me opnieuw in een knuffel. 'Ik hou van je mam' zeg ik en ze barst in tranen uit. 'Ik ook van jou lieverd' zegt ze snotterend.

'Pling' ik pak mijn mobiel uit mijn kontzak. @NiallOfficial heef getweet. Snel ga ik naar twitter en klik Niall's account in. 'Just remember we fall asleep underneath the same sky' staat er. Ik glimlach.

'Kom we moeten nu echt gaan' zeg ik en pak mijn grote weekend tas. Ik blijf hier de eerste paar weken nog wonen, maar ik ga opzoek naar een kleiner huisje voor mezelf. Deze is veel te groot voor mij alleen. We proppen onze tassen in de kofferbak en stappen daarna in. Mike wou graag rijden dus ik stap achterin. Ik plug mijn oordopjes in mijn telefoon en staar naar buiten.

---

NEDERLAAAAND.

Okay. nederland.

We lopen naar de bus en stappen daar in. We logeren bij mijn oom. Die woont dicht bij Schiphol.

'Oom Mikel' roep ik als hij al klaar staat. 'Hey Emma' roept hij en geeft me een knuffel. Hij was altijd mijn lievelings oom. Ook die van Elise trouwens. Mijn tante is een jaar geleden overleden aan een plotselinge hardaanval. We lopen naar binnen en zetten onze koffers en tassen in de gang. We drinken wat en praten bij over Engeland. 'Nog leuke jongens of meiden' vraagt Mikel, kijkt Mike en mij aan en wiebelt met zijn wenkbrauwen. 'Nou Emma' begint Mike. 'Heeft goede vrienden gemaakt' maak ik zijn zin af en zend hem een dodelijke blik. Hij lacht en Mikel kijkt me aan. 'Nou' vraagt hij. 'Ik heb Niall ontmoet, en de rest' zeg ik zacht. 'Je hebt One Direction ontmoet' roept Mikel. Ik knik. Voor de duidelijkheid: hij is niet gay, hij weet alleen alles van me.

We liggen allemaal in bed. Nou ja ik zit voor mijn raam, naar buiten te kijken. Auto's racen voorbij op de snelweg en de maan staat bovenaan de hemel de wacht te houden. Ik glimlach en schuif het gordijn dicht. Ik kruip opnieuw onder de dekens en denk aan de tweet van Niall. 'Als ik KAN slapen' fluister ik en draai me om. Na een paar minuten draaien en zuchten val ik dan toch eindelijk in slaap.

ONLY YOUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu