Dit is mijn creatie, als ik denk aan iemand als Emma☝️, natuurlijk mag je zelf weten hoe je denkt dat ze eruit ziet.
POV EMMA
Ik schiet wakker en sluit mijn ogen voor een paar seconden. Wat een droom. Ik schud mijn haren los en stap uit bed. Beneden aangekomen staat Niek ontbijt te maken. 'Dankjewel' mompel ik slaperig. 'Graag gedaan schat' zegt hij en ik glimlach naar hem voor ik een hap neem.
Na het ontbijt kleed ik me aan en doe mijn make-up. Ik geef Niek een kus op zijn wang en pak mijn tas. Daarna loop ik naar buiten en klik mijn auto open. Ik rijd naar mijn werk, waar ik echt een hekel aan heb. De hele dag op het kantoor zitten rond saaie mensen is nou niet bepaald mijn ding. Ik groet Melanie de secretaresse en loop daarna naar boven. Ik open de deur van mijn kantoor en begin meteen met vacatures invullen.
Om 12 uur komt Niek me ophalen om te lunchen. We lopen naar ons vaste winkeltje en groeten de vrouw achter de balie. Ze pakt onze bestelling en zet het voor ons neer. 'Eetsmakelijk' zegt ze lief en we bedanken haar.
'Emma, ik moet je iets zeggen' zegt Niek en ik kijk hem aan. 'Ja' zeg ik en leg mijn broodje neer. 'Ik heb' 'ik ben' 'maar ik hou van je'. Stottert hij. 'Zeg het maar' zeg ik en kijk hem aan. 'Ik heb dingen gedaan waar ik spijt van heb' zegt hij, 'Niek alsjeblieft zeg het gewoon' brom ik. 'Ik heb hét gedaan met Melanie' zegt hij snel in een adem. Ik voel mijn hart breken, mijn ogen vergroten en mijn mond open vallen. 'Ik moet gaan' zeg ik en sta op. Snel loop ik naar buiten om de tranen niet te laten zien. Ik loop langs het raam en zie Niek met zijn handen in zijn haar zitten. Stug loop ik door en bel naar m'n werk. Natuurlijk neemt Melanie op. 'Ik kom niet meer naar het werk' zeg ik en hang meteen op.
Snel ren ik naar mijn auto en rijd naar huis. Ik pak de grootste weekendtas die ik kan vinden. Alles gooi ik erin. Ondertussen probeer ik via internet iets te vinden. 'Een appartement in Londen, New York, Madrid' mompel ik. Ik loop naar de badkamer en pak al mijn spullen vandaar en doe dat ook in mijn tas. Ik schrijf een briefje voor Niek en pak dan mijn handtas in. Het is klaar, ik heb hier niets wat me hier houd. Ik loop naar buiten en open de kofferbak waar ik mijn tas ruw in gooi. Ik ga achter het stuur zitten en kijk naar mezelf in de spiegel. 'Vreselijk' mompel ik en haal mijn handen over mijn gezicht. Daarna start ik de auto en rijd weg. Onderweg word ik platgebeld door Niek.
Als ik bij Schiphol aankom na 2 uur rijden stap ik uit en pak mijn tas. Ik loop naar binnen en kijk waar mijn gate is. Ik check in en leg mijn tas op de loopband.
Als ik eindelijk in Engeland aan ben gekomen kijk ik zoekend om me heen. Ik heb al het geld wat ik kon vinden meegenomen. Maar het is lang niet genoeg om vandaag nog een appartement te kopen en meubels. Ik zucht en loop naar buiten met mijn tassen. Ik houd een taxi aan die me naar de stad brengt.
Het eerste wat ik doe als ik in de stad ben is koffie halen, daarna loop ik een kapsalon binnen die er goed uitziet. 'Iets nieuws' zeg ik tegen de vrouw en ze knikt.
Na een half uur haalt de vrouw het schort weg en draait ze de stoel om en kijk ik in de spiegel. Het is anders, maar super mooi. Van mijn haar is zo'n 10 centimeter af, maar het is nog steeds lang. Ze heeft het helemaal bruin geverfd terwijl ik het eerst overlopend blond had. 'Dankuwel' zeg ik blij en geef haar een briefje van 50. Daarna pak ik mijn tassen en loop naar buiten.
Ik dwaal wat rond en bekijk wat huizen vanbuiten. Ik lijk net zo'n oude sloeber. Verschrikkelijk. Ik begin de weg aardig kwijt te raken en het word al donker. Ik loop naar de dichtstbijzijnde eettent, Subway. Ik neem een broodje gezond en loop weer verder. Het is eind oktober en het is al bijna donker. Ik loop een park in en ga op een bankje zitten. Voorbijgangers kijken me raar of vies aan en ik kijk ze raar of vies terug.
Als er een jongen naast me komt zitten wil ik weglopen maar hij houd me tegen. 'Sit with me' zegt hij en ik zucht. 'I have to go, my mom is waiting for me' zeg ik. 'She can wait longer' zegt hij en pakt me vast. 'Don't touch me' sis ik. Een jongen van een jaar ouder loopt langs en kijkt ons aan. 'Let go of me' roep ik en de jongen kijkt om. De jongen die me vast heeft kijkt om naar de jongen die voorbij liep. Ik ruk me los. De jongen die me vast hield kijkt om en op dat moment geef ik hem een klap op zijn wang en trap hem. Ik pak mijn spullen en ren weg. 'Fuck my life' brom ik en ren harder als ik voetstappen achter me hoor. 'Wait' roept een jongen en ik kijk achter me. Het is de jongen die voorbij liep. Ik stop net als de jongen. 'Wat wil je' zeg ik en hij kijkt me aan. 'Geen idee, maar je moeder wacht in elk geval niet op je met het eten' zegt hij en ik knik. Ik loop naar hem toe. 'KIJK UIT' roep ik. De jongen die me vast pakte slaat hem met een stok en hij valt. Ik laat mijn tassen vallen en loop naar ze toe. 'Are you crazy' roep ik en tik tegen de wangen van de jongen die geen kik geeft. Hij rent weg en verdwijnt. Ik zucht en voel in zijn zakken opzoek naar zijn mobiel. In zijn rechterbroek zak vind ik hem en kijk tussen zijn noodoproepen. Automatisch klik ik op de derde: Harry. Ik zet de telefoon tussen mijn oor en schouder en leg mijn tas onder zijn hoofd. Ik doe mijn jas uit en leg die over hem heen. 'Harry' klinkt een Britse stem aan de andere kant. 'Harry please come to the sint james park, hurry' roep ik in gebroken Engels en hang op. Ik kijk weer naar de jongen. Er zitten een paar armbandjes om zijn pols en hij heeft een horloge om die zegt dat het al tien uur is. In de verte hoor ik de big ben tien keer slaan. Na 10 minuten komt er een jongen met krullen aangerend. Ik kijk nog een keer naar de jongen en voel aan zijn handen. Ze zijn koud geworden. 'What happened' mompelt de jongen. 'My englisch is terrible' zeg ik en hij knikt. 'Give it a try' zegt hij en buigt over de jongen heen. 'A guy slapt him with a noun' mompel ik en probeer zijn handen warm te wrijven. 'What the hell, why' vraagt hij en kijkt me voor het eerst aan. Zijn groene ogen doorboren die van mij. 'He was protecting me from a bad boy or something like that' mompel ik en pak de jongen zijn gezicht vast. Zijn wangen zijn koud, net als mijn handen, maar toch hoop ik dat zijn gezicht er warmer van word. Hij knikt en staat op. 'Ik neem hem wel mee naar mijn huis' zegt Harry en ik knik. 'Bel me alsjeblieft als je meer weet' zeg ik en schrijf mijn nummer op een papiertje en geef hem aan Harry. Hij knikt en stopt het in zijn zak. Daarna tilt hij de jongen op en pak ik mijn tas weer. 'Thank you so much' zegt Harry en ik knik. 'Take care of him' zeg ik en hij knikt weer. Ik loop de andere kant op en kijk nog een keer om. Harry tilt de jongen in de auto en stapt daarna in. Ik loop de straten weer in en gaap een paar keer. Een auto rijd toeterend voorbij en ik kijk op. De auto stopt bij de volgende parkeerplaats en ik haal mijn neus op. 'Get in' zegt Harry en ik stap in. 'Thank you' zeg ik en doe de gordel om. Ik zet mijn hoofd tegen de deur en kijk naar buiten. Zonder dat ik het door heb vallen mijn ogen dicht en val ik in slaap.
JE LEEST
ONLY YOU
FanfictionNIALL HORAN FANFICTIE - 2017: #187 in fanfictie - 2018: #380 in fanfictie