Hoofdstuk 14

108 9 4
                                    

POV EMMA

Even later staan er twee dampende borden eten op tafel. 'Eetsmakelijk' mompel ik en neem een hap. Daarna kijk ik Niall aan die net een hap neemt. 'En' vraag ik. 'Heerlijk' zegt Niall met volle mond en ik grinnik. 'Thanks' zeg ik glimlachend. 'Wijn of bier' vraag ik. 'Sinds wanneer heb je bier' vraagt Niall lachend. 'Sinds jullie hier bijna in wonen' zeg ik simpel. 'Doe maar bier' zegt Niall dan. Ik knik en sta op. Ik pak een flesje Heineken voor Niall en een rosé voor mezelf. Ik loop naar de tafel en zet het neer. Met mijn ring maak ik het flesje voor Niall open. 'Thanks' zegt hij en neemt een slok. 'Heineken is de beste' zegt hij genietend en ik grinnik. 'Nederland' zeg ik en steek mijn handen in de lucht. Niall lacht en neemt nog een hap van zijn eten, wat niet samen gaat, waardoor hij hard begint te hoesten. 'Gaat het wel' vraag ik als hij helemaal rood word. Hij schud zijn hoofd. Ik sta op en sla hem op zijn rug. 'Beter' vraag ik en hij knikt. Hij neemt een slok van zijn bier en eet verder.

Als we het eten op hebben doen we snel de afwas en gaan daarna op de bank liggen. 'Kijk je The Walking Dead' vraagt Niall en ik knik. 'Met Mike' zeg ik zacht. 'Sorry, we kunnen wel iets anders kijken' zegt Niall. 'Nahh ik wil weer The Walking Dead kijken, het is lang geleden' zeg ik en klik het aan. Daarna ga ik tegen Niall zitten en kijk naar de tv.

Als er een zombie in beeld komt verstop ik snel mijn gezicht in Niall's borst. Hij grinnikt en aait over mijn haar. 'We're just like, really good friends hu' zegt Niall en ik knik.

Als de aflevering is afgelopen kijkt Niall me weer aan. 'Je hebt mijn huis nog niet gezien' zegt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Nu' vraag ik en kijk naar boven, naar zijn gezicht. 'Kan, als je wilt' zegt hij en ik knik. Ik sta op en doe mijn kleren goed. Niall pakt mijn hand en samen lopen we mijn huis uit naar Niall's auto.

'Damn' zeg ik als ik de auto uit stap en een super mooi huis zie. 'You like it' vraagt Niall en ik knik uitbundig mijn hoofd. Niall maakt de deur open en ik kijk mijn ogen uit. 'Wauw' mompel ik.

Even later liggen we half over elkaar op de bank voetbal te kijken. We kijken stil toe en beginnen fanatiek te roepen als er bijna gescoord word.

Als de wedstrijd is afgelopen kijken we nog een film. Ik voel mijn ogen zwaarder worden en al snel val ik in slaap op Niall's borst.

POV NIALL

Als de film is afgelopen merk ik aan Emma dat ze slaapt door haar regelmatige zachte ademhaling. Ik trek het dekentje verder over ons heen en val zelf ook al snel in slaap.

Ik word midden in de nacht wakker doordat er iets op me beweegt. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen. Emma beweegt en haar ademhaling gaat snel en onregelmatig. Ik probeer haar wakker te maken. Ze begint te praten en al snel begint ze de bank te slaan. 'Emma wakker worden' zeg ik zacht. Haar ogen schieten open en tranen rollen over haar wangen. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Hey, rustig, het is goed' fluister ik zacht en aai over haar haar. 'Je was weg' mompelt ze zacht. Ik schud mijn hoofd. 'Nee ik ben hier, en ik ga nooit meer weg' zeg ik en ze kijkt me aan. 'Het komt allemaal goed' zeg ik zacht en ze knikt. 'Dankjewel' zegt ze zacht en ik kijk haar vragend aan. 'Waarvoor' vraag ik. 'Dat je bij me bent, wilt blijven, nooit meer weg gaat en je er altijd voor me bent' zegt ze zacht. Ik glimlach en zorg ervoor dat ze me aankijkt door mijn vingers onder haar kin te zetten. 'Altijd, niet vergeten' zeg ik en ze knikt zacht. 'Goed, ga maar weer slapen, en maak me wakker als je niet kunt slapen' zeg ik en ze knikt weer. Ze legt haar hoofd weer op mijn borst en sluit haar ogen weer. Ik aai door haar haar en wacht tot ze weer slaapt. Als ik er zeker van ben dat ze slaapt val ik ook snel weer in slaap met Emma bij me.

De volgende ochtend word ik wakker door een ontbijtlucht. Emma is weg en de deken ligt nog over me heen. Ik word rustig wakker en sta daarna op. Ik loop naar de keuken waar Emma staat. Ik sla mijn armen om haar heen en zet mijn kin op haar schouders. Ik kijk hoe ze de eitjes met bacon bakt. 'Goodmorning' zeg ik zacht en Emma glimlacht. 'Goodmorning' zegt ze terug en ik laat haar los. Ze pakt de toast en doet dat met het ei en bacon op een bord.

Ze zet het op het kookeiland en gaat aan een kruk zitten. Ik ga aan de kop van de tafel zitten en begin met eten. 'This is really good' mompel ik en neem nog een hap. Grinnikend eet Emma haar ontbijt op en pakt daarna twee glazen melk. 'Je doet alsof je hier woont' zeg ik en glimlach naar haar. 'Ik voel me ook thuis hier' zegt ze. 'Mooi' zeg ik daarna en drink mijn beker leeg. Daarna zet ik onze spullen op aanrecht. 'Wat gaan we vandaag doen' vraagt Emma en zet haar hand onder haar kin. 'I don't know' zeg ik. 'Ik denk dat ik dan naar huis ga, gewoon wat dingen opruimen enzo' zegt ze en ik knik. 'Zal ik je brengen' vraag ik en ze knikt. Ik pak mijn sleutels en samen lopen we naar de voordeur. Emma doet haar jas aan en hangt haar sjaal om haar nek. Ik doe snel een jas aan en daarna stappen we in de auto. Ik draai de radio harder en lachend zingen we mee.

Als we bij haar huis aan komen geef ik haar een knuffel en stapt ze uit. Ze zwaait nog even en draait zich daarna om naar haar huis. Ik glimlach en rijd daarna weer naar huis.

ONLY YOUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu