POV EMMA
Als ik thuis kom doe ik de deur achter me dicht. Ik ren de trap op en loop naar mijn kamer. Ik laat me op mijn bed vallen en kijk naar boven. Ik denk na en kijk op mijn mobiel als ik hem hoor af gaan. 'Have a nice day gurl' stuurt Niall en ik glimlach. 'You to boyy' stuur ik terug.
Ik sta op en kleed me om. Ik trek een oversized trui aan met lange sokken en ruim daarna mijn kamer op. Daarna loop ik de rest van de kamers langs en rond vier uur is alles netjes.
Om half zes gaat de bel fronsend sta ik op van de bank en loop naar de deur. Niall staat voor de deur met twee dozen pizza. 'Um ja, ik verveelde me, en ik had honger dus ik dacht dat het te combineren was dus, hier ben ik' zegt Niall. Ik lach en laat hem binnen.
'Pretty Little Liars aan het kijken' zegt Niall en ik knik. 'Seizoen 4' zeg ik en ga weer op de bank liggen. Niall pakt een glas cola en gaat naast me zitten. Ik leg mijn hoofd op zijn schoot en kijk naar de tv. 'Toby is zo knap' zucht ik. 'En Emily' zucht Niall. Ik ga recht op zitten en pak ook een glas cola. 'Jij bent knapper' mompel ik als ik Toby nog eens goed bekijk. 'Jij ook' zegt Niall en stopt een stuk pizza in zijn mond. Ik lach om het idiote gezicht. De halve pizza punt is weg. Ik neem ook een stuk pizza.
Als de pizza op is is het seizoen van Pretty Little Liars ook afgelopen. Ik zucht en ga rechtop zitten. 'I'm bored as fuck' mompel ik en Niall knikt. 'Ik ga Louis bellen' zeg ik. 'Mag ik zijn nummer' vraag ik daarna en Niall grinnikt even. 'Ja tuurlijk' zegt hij en ik zet Louis nummer in mijn contacten net als de rest van de jongens. 'Joo Lou we weten niks te doen' zeg ik. 'Met wie' zegt Louis en ik weet gewoon dat hij grijnst. 'Met Emma, en we zijn Niall en ik, wat kunnen we doen' vraag ik. 'Oeeh' zegt Louis en ik zucht. 'Lou' zucht ik. 'Okay, je kan een make-out sessie doen, je kan een film kijken, samen koken, gaan wandelen, gaan sporten, gaan eten, naar de dierentuin, naar het pretpark' 'ja stop ik weet genoeg, thanks Lou' zeg ik snel en hang op. Niall ligt helemaal in een deuk. 'Wat is er zo grappig' mok ik. 'Nee niks' antwoord Niall en neemt een slok van zijn cola. 'We kunnen een stukje gaan wandelen' zegt Niall. 'In deze kleren' zeg ik verbaasd als ik mezelf aanwijs. 'Ga je dan omkleden' zegt Niall en ik knik. Ik sta op en loop naar boven. Ik trek snel een skinny jeans aan met gaten erin en een wit t-shirt en loop daarna naar beneden. Niall heeft zijn jas al aan. Snel doe ik ook mijn jas aan en doe een sjaal om mijn nek en loop achter Niall aan naar buiten. Het is eind oktober en dus al best koud. De bladeren vallen al van de bomen. 'Ik heb een idee' zegt Niall en klikt zijn auto open. 'Stap in' zegt hij en ik knik braaf. Ik ga naast hem zitten en Niall start de auto.
Na een tijdje worden de straten drukker. 'Wat gaan we doeeen' zeur ik. 'Shut up' mompelt Niall. Grinnikend kijk ik uit het raam. Alle lichtjes vliegen voorbij.
Als we even later stoppen kijk ik naar buiten. 'Sint James Park' vraag ik en Niall knikt. 'Nice' zeg ik en stap uit. We lopen over de paadjes door het park heen. Het is al helemaal donker en er zijn niet veel lantaarnpalen. Op een rustig tempo lopen we door het park. 'Dus jouw relatie met jou broer is best goed' zegt Niall. 'Ja, vooral nadat Elise overleed, toen hadden we alleen elkaar nog' zeg ik en slik mijn tranen in. 'Laat het gaan' zegt Niall en slaat zijn arm om me heen. Ik adem hakerig en de eerste traan rolt naar beneden. 'Ik wil er over kunnen praten zonder steeds te moeten huilen' zeg ik zacht. 'Het geeft niet, misschien moet je er dan vaker over praten' zegt Niall ook zacht. Ik knik langzaam. Ik ben blij met een vriend als Niall. 'We hadden altijd veel vrienden, Elise praatte heel makkelijk met mensen, ik niet. Ik was liever meer op de achtergrond, maar Elise niet, die hield van de aandacht. We hadden dus veel vrienden, maar meer dan de helft was niet eens op de begrafenis' zeg ik. 'Het spijt me' zegt Niall zacht en ik kijk hem aan. 'Het geeft niet, toen kwam ik erachter wie onze echte vrienden waren' zeg ik en Niall knikt. Meer tranen rollen naar beneden. 'Ik mis ze' fluister ik en Niall trekt me in een knuffel. 'Het is goed, ze zijn op een betere plek' fluistert hij en ik knik. 'I know' fluister ik en Niall trekt me dichter tegen zich aan.
Ik staar uit het auto raam. De tranen zijn op. Ik kan het niet meer. Maar mijn ogen beginnen zwaar te worden. Ik leg mijn hoofd tegen de auto en val in slaap.
POV NIALL
Na een poosje valt het me op dat Emma niks meer zegt. Ik kijk naar haar en zie dat ze slaapt. Ik stop voor mijn huis en loop naar de deur. Ik til haar uit de auto en loop met haar naar binnen. Ik doe de deur dicht met mijn voet en loop meteen door naar boven naar de logeer kamer en leg haar op bed. Ik leg de dekens over haar heen en geef haar een kus op haar haar. Daarna haal ik haar bril van haar hoofd en leg die op het nachtkastje. Ik sta op en kijk nog een keer om naar Emma.
'Stay' fluistert ze en ik glimlach. Ik laat me naast haar op haar bed zakken en ga achter haar onder de dekens liggen. Ik sla mijn arm om haar heen en val al snel in slaap.
JE LEEST
ONLY YOU
Fiksi PenggemarNIALL HORAN FANFICTIE - 2017: #187 in fanfictie - 2018: #380 in fanfictie