Amy:
Snel loop ik naar boven."Wat leuk voor je!" Hoor ik van alle kanten naar me worden geroepen om het feit dat ik geadopteerd wordt. Ik ren de kamer in en laat me vallen op mijn bed. Ik wordt geadopteerd door Ilse De Lange. Even weet ik niet of ik blij of bang moet zijn. De onrust in mijn hoofd is groot. Om rustig te worden, pak ik mijn gitaar van het standaard en begin ik te spelen. Na een kwatier spelen, leg ik mijn gitaar op mijn bed. Dan zie ik het sjaaltje van Selina op mijn bed leggen. Voorzichtig pak ik die op. Ongelooflijk, een paar weken geleden was dit nog onze kamer en straks.... straks ben zowel jij als ik weg. Bij die gedachte krijg ik een verdrietig gevoel. Een gevoel dat ik al 6 weken lang heb. Klop, klop, klop. Ik wordt uit mijn gedachte gehaald door iemand die klopt op de deur. "Lieverd?" Het is de stem van Lieke."We hebben nieuws voor je." "We komen binnen oké?" Ik antwoord niet. Dat doe ik al 6 weken niet. De deur gaat open en Lieke, Ilse en Bart komen binnen. Ik sta op en loop een stukje achteruit."Nou, vertel het maar" zegt Lieke enthousiast. Ik kijk naar Ilse die wil gaan praten."We hebben je nu officieel geadopteerd!" Roept Ilse blij. Ik wist het eigenlijk al, maar toch komt dit nieuws aan als een schok."Ben je blij?" Vraagt Bart. Hij denkt zeker dat ik antwoord geef. Ik stap nog iets achteruit. Ilse snapt de hint."We komen je morgen ophalen oké?" Antwoord geef ik niet."Dat is goed" geeft Lieke antwoord voor mij."Tot morgen" zegt Bart en hij draait zich om, om naar de deur te lopen. Ik zie dat Ilse me aankijkt. Bewust kijk ik haar niet aan. Het komt goed meisje, we gaan het samen doen." Die woorden raken me, maar ik geef geen kik."Tot morgen" zegt Ilse nadat ze even op antwoord wachte. Dan lopen ze de deur uit en ben ik weer alleen. Even ga ik zitten, maar dan besluit ik om alvast mijn spullen in te pakken. Ik loop naar mijn bureau en trek het onderste laatje open. Daar ligt mijn kistje. Het kistje met belangrijke foto's en documenten. Ik maak hem open. Als ik hem open doe, zie ik een foto van mij en mijn moeder. De tranen schieten weer in mijn ogen. Ik mis je zeg ik tegen mijn moeder op de foto. Dan ga ik kijken naar de foto's. Nog meer foto's van mij en mijn moeder en foto's van Selina en mij. Dan loop ik naar het foto hart dat aan de muur hangt. Daar pak ik de overige foto's vanaf en stop ze in het kistje. Dan begin in aan de rest van kamer. Met mijn gedachte ben ik bij morgen, bij Ilse en bij mama.
JE LEEST
Broken Girl
FanfictionAmy is 14 jaar, verlegen en ze heeft een moeilijk verleden. Samen met haar beste vriendin Selina woont ze in een weeshuis. Alles doen ze samen. Vaak komen er mensen kijken om een kind te adopteren, maar bij Amy of Selina komen ze nooit kijken. Eigen...