Deel 10

242 10 0
                                    

Ilse:

Samen met Bart en Lieke loop ik naar beneden. Amy keek ons zo angstig aan. Het deed me pijn om haar zo te zien. Stiekem hou ik nu al van haar."Nog één ding" zegt Lieke als we bij de uitgang van het weeshuis staan. Het kan nog wel een tijdje duren voordat ze gaat praten en gewend is aan haar omgeving."Blijf gewoon tegen haar praten ookal praat ze niet terug. En begeleid haar goed en steun en vertrouw haar. Dat heb ze echt nodig." Ik knik als teken dat ik het begrepen heb en ik zie dat Bart dat ook doet."Ik ben echt heel blij voor jullie en voor Amy." "Wij ook" zeg ik terug. "Tot morgen" zegt Bart en samen lopen we naar de auto. Ik stap in, weer aan de bijrijderskant aangezien Bart rijd. Ik voel me blij, maar tegelijkertijd tijd heel ontzeker. Het is dubbel. Kan ik wel een goede moeder zijn voor Amy? Een moeder die haar kan helpen met haar problemen, haar kan troosten en van haar kan houden zoals een echte moeder dat doet. Zeker Amy heeft dat nodig."Hoe voel je je?" Vraagt Bart duidelijk opgemerkt."Blij" antwoord ik. Even kijkt Bart me doordringend aan."Ilsje, wat is er?" "Niks" antwoord ik niet echt overtuigend."Wel waar" antwoord Bart zeker van zijn zaak. Ik zucht. Hij heeft me door."Ik wil gewoon een goede moeder zijn." "Dat wordt je ook, sterker dat ben je ook." "Je zult zien. Het gaat echt goed komen. We gaan haar samen helpen. Als een gezin."

Amy:

De laatste avond hier is aangebroken. Alleen lig ik op mijn bed. Dat is het enige dat niet kaal is. Alles is al ingepakt. Het gevoel van dat ik geadopteerd worden, komt akelig dichtbij. Wat logisch is aangezien dat morgen al is. Het is een raar gevoel. Ik heb jaren ervan gedroomd om Ilse De Lange te ontmoeten en nu ga ik bij haar wonen. Ik hoor geklop op de deur en het gezicht van Lieke verschijnt om het hoekje."Hey lieverd." Ik kijk haar aan. "Zenuwachtig?" Ik geef geen antwoord, maar ik denk dat het antwoord wel op mijn gezicht te lezen is."Ik snap het best dat je zenuwachtig bent, maar wees wel blij. Je krijgt een nieuwe familie. En daarbij ga je wonen bij Ilse De Lange. Ik hoorde haar muziek al door het huis galmen vanaf de tijd dat je hier woont" zegt ze met een lach. Daar heb ze gelijk in."Ga maar lekker slapen" zegt Lieke terwijl ze opstaat en de kamer uit loopt. Ik pak het sjaaltje bij me en zo val ik in slaap.

Broken GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu