Deel 8

248 11 0
                                    

Ilse:

Na dit nieuws kijkt Amy me nog steeds bang aan."Lopen jullie dan even mee naar het kantoor?" Vraagt Lieke aan ons waarop wij knikken."Jullie mogen allemaal weer naar jullie kamers" roept Lieke door de grote ruimte heen. Ik kijk naar Amy die ook opstaat en wegloopt. Ik had het niet moeten doen denk ik bij mezelf. Ik had niet haar hand moeten pakken. Ik wilde haar vertrouwen winnen, maar dat ging veel te snel. Ik kan mezelf wel voor me kop slaan. Ik schrik op van het geluid van de stoel van Bart die naar achteren wordt geschoven om op te kunnen staan. Ik doe hetzelfde en samen lopen we Lieke achterna. Als ik als laatste de kamer binnenkom doe ik de deur achter me dicht."Heb ik haar heel erg laten schrikken?" Vraag ik beduusd aan Lieke. "Het is niet uw schuld." "Amy heeft best veel meegemaakt en nu ook Selina weg is, is ze best bang voor alles." "Daarom praat ze al zolang niet." "Kan daar niet iets aan gedaan worden?" Vraagt Bart."We hebben al geprobeerd met haar te praten en zelfs psychologen hebben het geprobeerd, maar tevergeefs." "Ze keek me heel angstig aan." "Dat klopt. Maar jullie willen haar adopteren?" Gaat Lieke over op het officiële gedeelte."Ja, heel graag!" Zeg ik vol overtuiging."Amy is een ontzettend lief meisje. Het is alleen belangrijk dat je goed met haar omgaat." "Een paar belangrijke dingen zijn wel dat ze de laatste tijd heel slecht slaapt tot nauwelijks niets. Dat komt waarschijnlijk ook door het gene dat ze heeft meegemaakt." "Wat heeft ze meegemaakt?" Vraag ik."Ik heb beloofd aan Amy er nooit over te praten en die belooft hou ik me aan." Ik knik."Dat begrijp ik." "Om het vertrouwen van Amy te winnen, is het belangrijk om beloftes ook waar te maken en eerlijk te zijn." "Amy is een ontzettend hooggevoelig meisje en ze voelt je heel goed aan. Ze zal weten wat jij voelt dus als je verdrietig bent, geef dat dan gewoon toe. Dat is het beste." Ik knik. Blijkbaar best zenuwachtig, want Lieke merkt het."Het is echt een lief meisje hoor. Ze heeft alleen veel meegemaakt en daardoor is ze best terughoudend." Ik knik. Lieke haalt een document uit een laatje en legt die voor ons neer."Als jullie dit document tekenen, zijn jullie officieel de ouders van Amy." Ik kijk Bart aan die het stuk papier pakt en daarbij ook een pen en hij zet zijn handtekening. Dan schuift hij het document naar mij."Nu jij nog." Rustig pak ik de pen. Zonder aanzeling teken ik. Dan haal ik de pen van het papier."Nu zijn jullie de ouders van Amy!" Ik kijk Bart aan en dan kussen we.

Broken GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu