Deel 3

270 9 0
                                    

Amy:

Zachtjes hoor ik de deur achter me open gaan. Ik kijk op en zie dat Selina de kamer in komt lopen. Ik sta op en loop snel naar haar toe. Vervolgens geef ik haar een knuffel. Ik hoor dat ook Selina er moeite mee heeft."Het spijt me" fluistert Selina."Het geeft niet." "Ben je niet boos?" Vraagt Selina ontzeker."Nee tuurlijk niet." "Ik gun jou alle geluk van de wereld." "Je krijgt de kans om opnieuw te beginnen." Ik loop naar haar toe."Ik ben blij voor je." "Dank je wel" zegt Selina blij."Ben je blij dat je geadopteerd wordt?" "Opzich wel." "Niet dat het niet leuk is hier, maar toch ben ik er ergens wel blij om." "De enige die ik gaan missen, ben jij." "Ik red me wel" zeg ik. Ik zeg het wel, maar zo voelt het niet. Ik ben nog geen dag zonder Selina geweest dus echt met volle overtuiging zeg ik niet."Wil je me helpen inpakken" vraagt Selina nu een stuk vrolijker."Tuurlijk roep ik zo vrolijk als mogelijk is terug." "Als jij het bureau doet, dan doe ik de kast" zegt Selina. Ik knik en loop naar het bureau. Na elk ding dat ik inpak, voelt het meer en meer als het afscheid.

Na een uurtje staan er een koffer en grote tas met alle spullen en kleren naast de deur. "Dat is dan dat" zegt Selina tevreden. Ik kijk rond. "Je bent dit nog vergeten." Ik pak een foto van ons samen die op haar nachtkastje staat. Even kijk ik ernaar. Selina komt naast me staat om te kijken wat ik in mijn handen heb."Oh ja, dat weet ik nog!" "Samen op het bankje in het park hierachter." Ik knik. Dan gaat de deur ineens open."Hé meiden, beetje bekomen van de schrik." Het is Lieke. Rustig komt ze onze kamer inlopen. Ik knik net als Selina doet."Ik heb het er even met Max en Sterre over gehad en we hebben besloten dat jullie vanavond zo laat mogen opblijven als jullie willen, omdat het jullie laatste nacht samen is." Ik kijk Selina enthousiast aan."Maar alleen als jullie beloven dat niet het hele weeshuis jullie kan horen." "Beloofd" roepen we allebei tegelijk. Dan schieten we in de lach."Dat ga ik ook missen." Veel dingen zeggen we precies tegelijkertijd."Veel plezier dames en het eten is over een half uurtje klaar." "Komt goed" roept Selina terug waarop Lieke lachend knikt en vervolgens de kamer weer uitloopt.

Broken GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu