Amy:
Met de hand van Ilse in de mijne loop ik naar beneden. Dan laat ik de hand van Ilse los. Ik lijk net een klein kind denk ik bij mezelf. Maar toch pak ik haar hand weer vast. Ik vind het toch eng. Ilse lacht naar me. Dan lopen we de deur door naar de woonkamer. Ik zie Bart samen met 2 mannen en 2 vrouwen op de bank zitten. Ze kijken op."Hoi" roept een mevrouw vrolijk. "Hallo" antwoord ik aarzelend. Ook de andere stellen zich voor."Willen jullie wat drinken?" "Ja lekker." "Ik zal je helpen" zegt de moeder van Ilse. Ze is me voor. Even weet ik niet wat ik moet doen. Ilse helpen of bij de andere op de bank gaan zitten. Bart merkt het blijkbaar, want hij klopt met zijn hand naast zich op de bank als teken dat ik naast hem kan gaan zitten. Rustig kom ik naast hem zitten en wacht ik totdat Ilse en haar moeder met het drinken komen.
9 uur. De ouders van Bart en Ilse zijn net weg. Ze zijn blijven eten."Doei mam" hoor ik Ilse zeggen in de gang. Daarna hoor ik het geluid van de voordeur die dicht gaat. Ilse loopt naar de bank toe, gaat zitten en klopt met haar hand naast haar op de bank. "En?" "Ik vond ze erg aardig" zeg ik enthousiast."Mooi!" Antwoordt ze blij. Ik glimlach. Dan geef ik haar snel een knuffel. Ilse schrok even aangezien ze het niet verwachte, maar dan knuffelt ze mij terug. Zachtjes voel ik dat ze me een kus op mijn haar geeft. Ik glimlach.
Ilse:
Zachtjes aai ik over haar rug. Ik zie Bart op ons aflopen en hij ploft naast mij op de bank. Hij slaat zijn arm om me heen. Samen met zijn drieën zitten we een tijdje op de bank totdat Amy aangeeft dat ze naar bed gaat."Lekker slapen schat" roep ik haar nog na."Dank je, jullie ook." Ik hoor langzaam de voetstappen van Amy op de trap uitdoven. "Volgens mij vertrouwd ze ons al best wel" zeg ik blij tegen Bart."Volgens mij ook." Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst aan. Dan schiet er iets door mijn hoofd."Bart, Amy moet nog wel naar school!" "Dat is waar" antwoordt Bart ook een beetje geschrokken. "Wacht, ik pak de tablet." Snel pakte ik de tablet uit de kast en tikte ik in: 'school in Hilversum'."Deze misschien?" Nee, lijkt me niks voor Amy. Ik haal mijn schoiders op en kijk verder. Studio OnBeat zie ik staan. Ik klik erop en kom bij een pagina met een grote foto van een kleurrijk gebouw erop. "Erkende muziekopleiding waar je leert dansen, zingen en instrumenten bespelen" lees ik hardop tegen Bart."Bart, dit is een perfecte school voor Amy! Ze kan prachtig zingen en piano spelen." Bart knikt."Denk het ook. Laten we ze morgen bellen. Nu eerst naar bed." Ik knik. Ik ben doodop.
JE LEEST
Broken Girl
FanfictionAmy is 14 jaar, verlegen en ze heeft een moeilijk verleden. Samen met haar beste vriendin Selina woont ze in een weeshuis. Alles doen ze samen. Vaak komen er mensen kijken om een kind te adopteren, maar bij Amy of Selina komen ze nooit kijken. Eigen...