Deel 27

199 11 0
                                    

Amy:

Ik kom thuis. Als ik de sleutel in het slot heb gestoken en die daarna open heb gedaan, zie ik dat Ilse al in de gang staat. Ze heeft me waarschijnlijk zien aankomen."Hey schat, hoe was het?" Vraagt ze."Het ging wel goed denk ik." "Ja?" Ik knik."Vriendinnen gemaakt?" Vraagt ze terwijl ik mijn jas uitrek. Ik haal mijn schouders op."Geen idee. Ik weet het niet zo goed." "Hoe bedoel je? Was het niet leuk?" "Jawel en ik heb wel leerlingen ontmoet, maar ik weet niet zo goed of we al vriendinnen zijn." Ilse lacht. Ze kijkt opgelucht. Alsof ik haar net iets heel geruststellends heb verteldt."Het komt vast goed" zegt ze terwijl ze haar armen om me heen slaat en me een knuffel geeft. Soms voelt het best vreemd om haar een knuffel te geven. Het is en blijft natuurlijk Ilse De Lange."Waar is Bart?" Vraag ik."Nog even naar de studio met JB. Hij komt over een uurtje ofzo thuis." Ik knik en wil doorlopen naar de woonkamer, maar Ilse houd me tegen."Liefje wacht, ik heb een verassing voor je." Ik kijk haar vragend aan. Dan hoor ik de deurbel."Daar is ze al denk ik" zegt Ilse. Nogsteeds heb ik geen idee waar ze het over heeft."Doe de deur maar open" lacht Ilse. Voorzichtig en toch een beetje angstig, loop ik naar de deur en open die. Ik schrik als ik zie wie daar achter staat."Selina?" Vraag ik verbaasd."Amy!" Nu besef ik pas dat mijn beste vriendin voor me staat. "Selina!" Roep ik nu en ik vlieg in haar armen en geen haar een knuffel."Maar hoe? En... en gewoon hoe?" Vraag ik nogmaals. Selina grinnikt."Ik kwam erachter dat je hier woonde en met een beetje moeite kwam ik achter het telefoonnummer van Ilse." "Ja en toen belde ze mij een kwatiertje geleden op of ze langs mocht komen en natuurlijk heb ik gezegd dat het mocht." Ik kijk verwonderd naar Selina. Ik weet niks te zeggen zo blij ben ik. Weer geef ik haar een knuffel. Dan loop ik naar Ilse en geef ook haar een knuffel."Dank je wel" fluister ik. "Dit is echt het beste wat je me kon geven." "Het is goed meisje." Ik laat haar los."Gaan jullie maar lekker naar boven. Ik denk dat jullie een hoop bij te praten hebben" grinnikt Ilse. Ik knik en loop samen met Selina naar boven.

Ilse:

Ik had gelijk. Ongeveer een uurtje later komt Bart binnengelopen."Hey liefje" roept hij door het huis."Hey" antwoord ik. Ik loop naar hem toe en geef hem een kus op zijn mond. Hij lacht."Hoe ging het in de studio?" "Ja, het ging goed! En hier? Met Amy?" "Het kon echt niet beter! Ik werd ruim een uur geleden gebeld en toen ik na 3 keer de telefoon opnam, was het Selina die me belde." "Selina? De vriendin van Amy?" Ik knik."Ze vroeg of ze langs mocht komen en dat mocht natuurlijk en nu zijn ze samen op Amy's kamer." Bart kijkt me met een glimlach aan."En hoe reageerde Amy?" "Ik heb haar nog nooit zo blij gezien. Toen ze Selina zag, was ze gelijk helemaal gelukkig" dat zag ik."Helemaal niet verlegen ofzo." "Nee, vind je het gek. Het is haar beste vriendin." "Ja dat weet ik, maar ik was gewend dat ze eerst heel inkennig was. Echt Bart, het was zo lief om te zien!" Bart lacht en trekt me in een knuffel.Wat hou ik toch van Bart en natuurlijk van Amy!

Broken GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu