He's Real [25]

5.6K 192 96
                                    

Kapitel 25

Det första vi går till är savanndjuren. Jag tänker efter och studerar djuren och försöker para ihop någon av dem med någon av namnen på lappen jag håller i handen. Alla djuren är inte ute så här års men det finns ändå fler än jag hade förväntat mig. Elefanter, giraffer, zebror, bisonoxar och flera andra djur går sida vid sida i hagen.

Det är nästan konstigt hur alla dessa olika djur kan gå fridfullt bredvid varandra medans människor alltid är tvungna att döda djuren som vi lever tillsammans med.

En hyena skrattar från ena sidan av inhägnaden och jag vänder uppmärksamheten mot den. Skrattet påminner mig lite om Kyles. Jag vet att hyenor är elaka och fula och det är verkligen inte Kyle, men de skrattar i alla fall lika mycket som honom. Jag tar pennan och skriver dit det som kom-ihåg. Det kanske dyker upp något mer passande djur under dagen.

Jag står bredvid Dash lutad mot räcker och studerar djuren. Vi säger ingenting utan njuter bara av solen mot ansiktet. Det är något fridfullt över att se djuren beta och det är rogivande. När jag sneglar på Dashs lapp ser jag att han inte har skrivit någonting än och han tittar ut över djuren och ser ut att tänka på något.

"Skye! Dash!" utropar Kyle plötsligt och jag tittar upp från mitt papper. Han står en bit ifrån oss och han har ett exalterat ansiktsuttryck. "Jag har hittat vem Natalia är!" flinar han och pekar ut mot inhägnaden.

Jag tittar åt det hållet han pekar åt och jag kan inte hålla mig för skratt. Det är två stycken zebror som bestämde sig för att just nu är ett perfekt tillfälle för att göra fler zebror.

"Natalia har också sex när och vart som helst!" ropar Kyle till oss och en kvinna som går förbi tittar konstigt på honom och skyndar på sina barn att snabbt gå förbi honom. Både jag och Dash börjar gapskratta. När vi har hämtat oss från det värsta skrattet skriver vi båda ned 'zebra' under Natalias namn.

Vi fortsätter att gå och vi kommer fram till lejoninhägnaden. Alla lejonen ligger utsträckta i solen och de ser ut att sova. Förutom en hane, inte helt fullvuxen än med tanke på manen och kroppsbyggnaden, som strosar runt flocken och kollar till alla som sover. Jag tänker genast på Asher och skriver ned det på mitt papper. Han brukar alltid hålla ihop flocken och ser till att ingen hamnar utanför.

Smärta hugger i bröstet på mig. Men inte mig. Han har utvisat mig från hans flock och jag är numera utom hans beskydd.

Dash och Kyle står med huvudena ihop och pratar om något men tystnar när jag kommer närmare. Jag tittar misstänksamt mellan dem. Dash ser allvarlig ut medans Kyle ser ut att vilja brista i skratt när som helst.

"Vad?" frågar jag roat.

"Inget." säger Dash och ler oskyldigt mot mig.

"Vi har hittat ditt djur." flinar Kyle mot mig. Jag höjer på ögonbrynen. "Vilket då?" frågar jag nyfiket men Dash knuffar till Kyle.

"Spoila inte!" väser Dash och Kyle ser ursäktande på mig och rycker på axlarna. Jag ler mot dem och gömmer mig hemlighetsfullt bakom mitt papper.

"Jag har mina egna gissningar om era." säger jag och flinar åt deras nyfikna miner. "Ni får inte veta än!" skrattar jag när de kommer närmare. Inte för att jag har några gissningar om Dash än, men han kan väl gå runt och undra över det.

Vi går vidare och vi ser flamingos stå i grunt vatten på ett ben. Min första tanke är att det måste vara iskallt i vattnet men flamingorna verkar inte tänka samma sak som mig. Jag stannar till och tittar på dem medans jag funderar en stund med lappen framför nästan. Dash och Kyle ställer bredvid mig och tittar också på fåglarna.

He's Real [Swe]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora