Bölüm şarkısı ; Sancak - Korkma Söyle. Hepinize iyi okumalar 😊😃
🌺🌺🌺
~ 14 Yıl Önce ~
Gözlerimi kapatmış doğanın o eşsiz sesini dinlemeye başlamıştım. Bir yandan ağustos böcekleriyle kuşlar şarkı söylüyorlar bir yandan da. Ah!! Bir dakika, bu misler gibi kokan şeyde nedir? Merakla gözlerimi açtım. Bu kokunun sahibi önümde duran eşitsiz güzellikteki çiçeklerdi. Adı neydi ki bu çiçeklerin? Annemle kitaplardan,dergilerden hep çiçekler hakkında bilgiler okurduk fakat daha önce bu çiçeği hiçbir yerde görmemiştim. Merakla annemin yüzüne baktım. Hem buraya neden geldiğimizi hem de bu çiçeğin adını merak ediyordum."Anne biz buraya neden geldik?" bu sorumu sanki annem görmezden gelmişti ya da duymamıştı.
Tekrar aynı soruyu soracağım sırada bana baktı. "Burası benim en çok sevdiğim yer. Sen de sever misin bilmiyorum ama ben buraya geldiğimizde, bu çiçekleri kokladığımda her şeyi unutuyorum ve içimde tarif edemediğim bir huzur oluşuyor. Şuan küçüksün. Belki de ne demek istediğimi anlaymayacaksın ama büyüyünce anlarsın. Umarım benim yaşadaıklarımı sen de yaşamazsın güzel kızım. Seni çok seviyorum Nergis. Bunu hiç bir zaman unutma olur mu?" dedi ve çiçekleri koklamayı bırakıp bana sarıldı. Annemin misler gibi kokusunu içime çektim. Nasıl oluyordu da bu kadar güzel kokabiliyordu? Acaba her anneler de böyle mi kokuyordur?
Düşüncelerimden sıyrılıldım. Annemi sarılmayı bırakmayı hiç istemesem de bıraktım ve aklıma takılan diğer soruyu sordum. "Peki bu çiçeklerin adı nedir?" dedim karşımızdaki çeçiği göstererek.
Annem uzun bir aradan sonra cevap verdi. "Adı Nergis." Şaşırmıştım. Benim adımda bir çiçek mi vardı şimdi? "Hani bana sorarsın ya hep 'Bana neden Nergis diyorsun?' diye bunu anlatmamı ister misin?" Evet anlamında hızlıca kafamı salladım. "Efsaneye göre bir peri ile tanrının oğlu olan Narkissos, dünyanın en yakışıklı erkeğiymiş. Onu bir defa gören dillere destan güzelliği karşısında büyülenip ne yapacağını bilemezmiş. Onu tanıyan her kız, her peri ona delilercesine aşıkmış. Hatta tanımalarına bile gerek kalmadan ilk görüşte umarsızca gönüllerini ona kaptırıyorlarmış. Fakat Narkissos hiçbirine yüz vermiyor, hiçbirini kendine layık görmüyormuş. Dağlarda ve mağaralarda yaşayan güzeller güzeli Ekho da Narkissos’un bu şanından haberdarmış. Fakat onu bir kere bile görmemiş. Hiç ummadığı anda bir gün Narkissos ile karşılaşmış. O da tıpkı diğer kızlar gibi ilk görüşte Narkissos’a aşık olmuş. Günlerce ona kendini göstermeden çevresinde deli divane dolanmış. En sonunda dayanamayarak aşkını ilan etmeye karar vermiş." durdu. Bakışlarını bana çevirip devam etti sözlerine. "Fakat Ekho konuşamıyormuş. O sadece kendisine söylenen sözleri tekrar ederek düşüncelerini dile getirebiliyormuş. Eğer Narkissos beni gördüğünde bana güzel sözler söylerse ben de onları tekrar ederek ona olan aşkımı dile getirebilirim diye düşünmüş. Ve cesaretini toplayarak Narkissos’un karşısına çıkmaya karar vermiş."
"Peki sonra ne olmuş?"
Annem cevap vermek yerine nergis çiçeklerinin yanına gitti. Eğilip kokusunu derin derin içine çekti. Bakışlarını çiçeklerden ayırmadan soruma cevap verdi. "Narkissos bir gün gezerken bir mağaraya gelmiş ve 'Kimse var mı burada?' diye seslenmiş. Bunu duyan Ekho hemen söylediği son kelimeyi tekrarlayarak 'Burada.' diye cevap vermiş. Narkissos sesin sahibini merak ederek onu yanına çağırmış. Ekho, gizlendiği kayalıkların arkasından çıkarak kendini göstermiş. Narkissos, Ekho’nun güzelliği karşısında tepkisiz kalmış ve tıpkı diğer kızlara yaptığı gibi ona da yüz vermemiş. Bunu gören Ekho üzüntüsünden ne yapacağını bilemez halde oradan uzaklaşmış."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NERGİS (TAMAMLANDI)
ActionO gece çığlık çığlığa bağırmıştı kız. Delicesine kurtarılmaya beklemişti. Fakat kimselere duyuramamıştı sesini. Sevdiği adam bile bu çığlığı, yalvarışı duymamıştı. Çaresizlikle teslim oldu. Artık onu kimse kurtaramazdı bu bataklıktan. Adam ona zorla...