Chapter 12 - Beautiful You

1K 123 26
                                    

---

Selalunya , pada waktu-waktu macam nilah aku akan cari Hanbin. Tapi kali ni mungkin tak. Aku nak berseorangan. Aku perlukan masa untuk hadam semua ni.

Lagipun , aku dah tak ada selera nak makan sebab terbawa-bawa sangat perasaan sedih tu. Tangan aku yang tadinya elok , sekarang dah berbalut. Seperti kebiasaan , badan aku akan lemah kalau tak cukup gula dalam darah. Itulah penyakit aku sejak kecil dulu.

Aku tak boleh nak tulis apa-apa pun buat masa ni. Dahlah exam dah nak dekat. Kalau tak pulih lagi tangan aku ni , memang payahlah.

Pemandangan dari atas bumbung bangunan sekolah ni memang menyamankan. Aku selalu datang ke sini untuk tenangkan fikiran. Tempat yang paling sesuai untuk aku berseorangan.

Aku tak sangka gambar kami bercium tu boleh tersebar ke satu sekolah dengan begitu cepat. Kawan-kawan aku pun dah mula jarakkan diri mereka dari aku.

Aku tak pasti kenapa. Mungkin mereka taknak dikutuk berkawan dengan perempuan yang tak tahu malu macam aku ni. Semua yang jadi hari nilah punca kesedihan aku sekarang.

Hanbin yang entah datang dari mana mula melangkah setapak demi setapak mendekati aku dari belakang. Punggungnya dilabuhkan di sisi aku. Aku sengaja buat tak perasan tentang kehadiran dia di situ.

"Kenapa awak tak tunggu saya kat depan kelas tadi? Awak tak mesej apa-apa pun pada saya. Risau saya dibuatnya.."

Aku diam dan terus termenung. Sejujurnya , aku rasa bersalah sebab buat dia macam ni. Dia capai tangan kanan aku yang berbalut dan merenung wajah aku sekali lagi.

Dari raut wajahnya , aku tahu yang dia agak terkejut. Tapi aku abaikan saja.

"Kenapa tangan awak macam ni? Dan mana kaca mata awak?"

Aku kemam bibir senipis-nipisnya. Rasa macam nak nangis. Aku terus menunduk ke bawah. Aku taknak dia tengok aku bersedih macam ni.

Hanbin usap pipi aku dengan tangannya yang suam. Dagu aku diangkat , sekaligus mata aku mendarat pada anak matanya. Hanbin tersenyum manis tatkala dia terus merenung wajah aku.

"Awak nampak lebih cantik tanpa kaca mata tu. Jadi mulai sekarang , tak payah pakai kaca mata besar macam tu lagi , arasseo?"

Aku tersenyum. Hanbin memang pandai ambil hati aku. Kenapalah lelaki yang penyayang macam dia ni tak pernah ada girlfriend langsung? Rugi betul.

"Saya ada bawakan sandwich untuk awak. Saya buat sendiri tau?"

Hanbin hulurkan bekas yang dibawa bersamanya tadi. Penutup bekas makanan itu dibuka. Ada dua jenis sandwich yang dah dipotong dua. Nampak sedap.

Aku ambil sandwich tuna dari bekas makanannya lalu digigit sedikit. Keadaan perut yang lapar mendorong aku untuk terus mengunyah. Hanbin tersenyum melihat gelagat keanak-anakkan aku.

"Tunggu kejap."

Hanbin yang tiba-tiba saja bersuara mengejut menghentikan aku dari terus mengunyah. Jarinya ditunding pada bibir aku. Bibirnya turut dijuihkan. Aduhai , kenapalah dia ni comel sangat?

 Aduhai , kenapalah dia ni comel sangat?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa?"

"Tepi bibir awak tu.. Comot sangat."

Hanbin tersenyum. Ingatkan nak lap kesan comot tu dengan sapu tangan.

Tapi baru aku sedar , aku tak bawa sapu tangan mahupun tisu di dalam poket baju aku.

"Hanbin , awak ada tisu tak?"

Aku mula panik. Hanbin pegang kedua-dua belah lengan aku. Kepala Hanbin disengetkan sedikit sebelum bibirnya ditekan mengenai permukaan kulit di tepi bibir aku.

Muka aku bertukar merah padam dalam sekelip mata. Aku terus pejam kelopak mata bila dia mula menjilat tempat tu. Walaupun hanya di tepi bibir , Hanbin buat aku tak keruan.

---

[ Chapter 13 - Comments ]

Kissable [ MalayFic ] ✓Where stories live. Discover now