Chapter 27 - Angel

849 123 34
                                    

---

Aku dapat rasakan seluruh badan Yooin sedang menggigil kesejukan dalam pelukan aku. Baju aku pun dah mula basah lencun , sama sepertinya.

Rambut ikal mayang Yooin yang sentiasa wangi dengan bauan buah beri kini kotor dengan kesan tepung. Pada masa yang sama , aku masih dapat rasakan belakang badan aku dibaling dengan telur.

Tapi siapa kesah tentang tu? Aku cuma nak lindungi dia macam apa yang aku janjikan pada diri aku sendiri.

Yooin cuba mendongakkan wajahnya. Tapi aku terlebih dahulu , memeluknya lebih erat dari yang sebelumnya. Kepala Yooin ditolak lembut pada dada aku yang dirasakan berombak.

Aku betul-betul nak dia dengar degupan jantung aku sekarang ni. Aku nak Yooin tahu yang aku dah sayang dia lebih dari diri aku sendiri.

"H-Hanbin.."

Suara Yooin hampir tidak kedengaran. Dia masih lagi menangis di dalam pelukan aku. Hati aku sayu setiap kali dia cuba menahan air mata dia dari dilihat oleh aku.

"Shhh... diam."

Aku usap lembut belakang kepala Yooin sebelum perlahan-lahan melepaskan tubuhnya. Aku menoleh ke belakang , memandang tiga orang gadis yang cukup aku kenali dengan wajah tegang.

"Jadi korang lah yang anaiya Yooin selama ni?"

Mereka bertiga tersenyum sinis.

"Ya.. memang kami yang rancang semua tu. Tapi sayangnya , dia tak ada bukti untuk dakwa kami."

Somi memeluk tubuhnya sambil tersenyum lebar ke telinga.

"Tapi aku ada.."

Tangan aku diselukkan ke dalam poket seluar lalu mencapai telefon yang digunakan untuk merakam segala bukti yang aku dapat sebentar tadi. Wajah ketiga-tiga mereka terus berubah.

"Aku dah rakam apa yang kau cakap pada Yooin. Dan kau tentu dah lupa yang setiap sudut bangunan sekolah ni ada CCTV , kan Somi?"

Somi , Nayoung dan Doyeon menunduk ke tanah. Tentu mereka bertiga dah mula kecut perut sekarang ni.

"Buat pengetahuan kau , aku dah dapatkan rakaman sehari sebelum Yooin ditemui dalam tandas tu. Dan cuba teka apa yang akan jadi nanti? Korang bertiga akan dipanggil dalam bilik pengetua. Dan Somi , tentu appa kau kecewa sangat-sangat. Aku akan tepuk tangan bila kau dibuang sekolah nanti.. tunggu jelah."

Aku mengugut mereka dengan cukup yakin. Aku juga perhatikan reaksi Yooin melalui ekor mata aku. Dia turut kelihatan terkejut dengan segala kenyataan aku.

---

"Maaf sebab saya tak halang mereka dari awal lagi.."

Yooin memaksa dirinya untuk tersenyum. Bagaimanapun , senyuman yang aku lihat pada bibirnya ketika itu ternyata pahit.

Seluruh badannya sudah bersih dari kesan kotor air tanah , telur dan tepung. Somi , Nayoung dan Doyeon masih lagi berada di dalam bilik pengetua , tentunya sedang sibuk berurusan dengan appanya.

"Tak apa , Hanbin.. saya cukup lega awak datang.."

Suara Yooin kedengaran sedikit serak. Aku mengeluh. Seboleh-bolehnya , aku taknak tengok dia menangis lagi. Sekurang-kurangnya sekarang ni , dia dah tak perlu takut untuk dibuli sebab aku akan sentiasa ada di sisi dia.

---

[ Chapter 28 - Confession ]


Kissable [ MalayFic ] ✓Where stories live. Discover now