---
Bibir aku dikemam senipis-nipisnya. Dari tadi , aku memang tak boleh berhenti dari jilat bibir aku sendiri. Itu dah jadi tabiat aku bila takut atau gementar.
Yalah , mana pernah aku keluar berdua-duaan dengan lelaki lain macam ni. Ada Neko sekalipun , rasa janggal tu tetap ada.
Aku langsung tak ada topik untuk dibualkan sekarang. Dah tentu dia ingat aku ni sebenarnya seorang yang SANGAT-SANGAT membosankan.
Tapi , aku tak tahulah apa yang Hanbin dah buat pada aku sampai jadi macam ni. Aku tak boleh kawal mata aku dari terus mendarat pada bibir dia.
Hari ni , bibir dia nampak lebih menawan dari biasa. Merah dan lembap walaupun cuaca hari ni agak sejuk. Tak lama lagi musim sejuk akan datang.
Tangan Hanbin pula nampak lebih kecil dari tangan aku. Itupun sebab dia pakai baju bersaiz besar. Malah lebih besar dari badan dia sendiri.
Tangan dia pun hampir tak kelihatan disebabkan lengan baju yang terlalu panjang tu. Baju merah terang bercorak petak hitam bersama T-shirt lengan panjang berwarna putih di dalamnya. Segaknya dia.
Hanbin bawa aku dan Neko berjalan di sekitar taman rekriasi yang terletak berdekatan dengan tasik tumpuan orang ramai di sini. Sejujurnya , aku belum sempat untuk datang ke tempat ni. Mungkin disebabkan aku asyik terperuk dalam rumah dan sibuk dengan fancafe.
Aku tersentak dari lamunan tatkala tangan Hanbin dihayunkan di hadapan muka aku.
Hanbin ketawa bisu melihat aku yang bertukar gelabah secara tiba-tiba. Ya Tuhan , eye smile dan lesung pipit dia tu. Aku tak kuat...
Aku cuba kawal diri aku untuk tak menjerit macam orang gila di sini. You're driving me crazy , Hanbin. I can't even handle your cuteness right now.
Tiba-tiba saja seorang gadis yang agak familiar dari sekolah aku datang ke arah Hanbin dengan senyuman lebar ke telinga.
"Ehh.. Hanbin?"
Hanbin turut tersenyum melihat gadis yang kini berada di hadapannya itu. Gadis itu beralih pandangan pada aku. Dia melihat aku dari atas ke bawah. Macam ada saja yang perempuan ni tak puas hati. Aku sekadar diam.
"Dia ni siapa pulak?"
Mengikut firasat aku , dia ni mungkin salah seorang dari peminat Hanbin dalam sekolah tu. Dan ada kebarangkalian dia tak kenal aku.
"Dia ni kawan saya , Yooin.."
Hanbin hanya mampu menggunakan bahasa isyarat untuk berkomunikasi dengan orang lain. Gadis itu nampak bingung seketika. Sah , dia memang tak faham.
"Saya Yooin. Moon Yooin.."
Aku tersenyum kelat. Tipulah kalau aku cakap yang aku tak terkesan dengan apa yang Hanbin cakap tadi. Mungkin aku terlalu mengharap. Dan ya , kami cuma kawan.
"Ohh.. Memandangkan dah terserempak , rasanya elok kalau saya jemput awak berdua pergi parti hari jadi kat rumah saya hujung bulan ni. Pakai cantik-cantik tau."
Gadis itu menyerahkan dua keping kad kecil pada aku dan Hanbin. Dia kemudiannya melambaikan tangan pada Hanbin sebelum berlalu pergi.
"Hanbin.. Saya nak balik dulu."
Aku bangun dari bangku tempat kami berdua duduk. Sebelum sempat aku melangkah pergi , Hanbin genggam erat pergelangan tangan aku.
"Tunggulah.. Awal lagi , kan?"
"Saya ada hal nak buat ni.."
"Kalau macam tu , biar saya hantar awak balik."
"Tak perlulah susah-susah.. Saya boleh balik sendiri."
Sekali lagi aku cuba melangkah pergi , Hanbin tarik tangan aku sehingga kembali terduduk di atas bangku.
"Awak marah saya , ke?"
"Taklah.. Kenapa pulak saya nak marah awak?"
"Bohong.."
Aku terdiam. Cemburu , ya. Kecewa , ya. Takkanlah aku nak kena cakap macam tu pada Hanbin?
Hanbin rapatkan dirinya pada aku. Bibir aku dikucupnya lembut secara mengejut. Mata aku terpejam merasai kelembutan bibir dia. Inilah yang aku tunggu-tunggu selama ni.
First kiss aku.
---
[ Chapter 11 - Rumours ]
YOU ARE READING
Kissable [ MalayFic ] ✓
RomanceTidak pernah aku lihat bibirnya merekah. Malahan , bibir dia nampak gebu pada pandangan aku. Bibir itu juga sentiasa kelihatan lembap , walaupun dalam cuaca sejuk ㅡ membuatkan aku teringin untuk merasainya. || 김한빈 ft. 문유인 || ( Untuk versi yang tela...