Oleh krna tiada ssiapa d rumah, Intan brasa amt bosan. Hatinya trgerak utk mngemas rumah. Sedang dye mnaiki tngga utk ke bliknya, tiba tiba sgalanya brtukar kelam. Mujur ada tangan yg mnymbutnya.
"Syang. Pnasnya bdan. Syang dmm niyh. Jom abg bwk ke klinik" kta Azam dgn pnuh rsa rsaw. "Xnk. Intan xnk pgi klinik. Intan cme nk baring kt blik je. Plisss abg" kta Intan smbl melingkarkn tgnnya di leher suaminya.
Stlh mltkkn Intan diatas katil, ckgu Azam brllu utk mngmbil ssuatu nmun Intan pntas mnghalang. "Abg...tmnkn Intan skjp." Ujar Intan. "Abg nk trun skjp je. Brang abg trtggl kt bwh. Kjp je ea" pjuk Azam lg. "Alaa.. abg tmnknlha Intan kt cni kjp" ujar Intan smakin sayu. "Intan, please. Jgn merengek mcm ni. Abg cuma nk ambk brg abg skjp je pun. Bkn lma." Pjuk Azam lg. Dye plik mlihat Intan brsikap sprti itu. Akhirnya Intan mngalah. Dia cuba utk brdiri wlw dirasakn kakinya amt lemah.
"Eh,knape plk syang brdiri ni? " ujar Azam plik. "Nk ttup pntula." Ujar Intan dingin. "Laa, knape plk. Nnti pon abg msk bilik ni blk" ujar Azam. "Xpyah msuk blik ni blk. Dah prgila kluar. Sy nk ttp pntu." Kta Intan smbl brusaha mnolak tbuh Azam.
"Sayang, ape ni? " tnya Azam. Dye smakin plik dgn prlakuan Intan. Terlalu sensitif.