ML2-5

150 1 0
                                    

Tok! Tok! Tok!

Intan trdgr bunyi ktukan di pntu rmhnya. 'Aik, abg xbwk kunci rmh ke?' desis hati Intan. Ketukan itu smakin kuat. "Sekejap abg." ujar Intan. Dia trus mnghmpiri pntu dn mmbukanya. Alngkh trkjutnya dia mlihat bkn suaminya di hdpnnya. Dia trus cuba mnutup pntu itu kmbali nmun tetamu itu mnahannya.

Intan mngundur ke blkg. "Ke..kluar. Prgi!" jerit Intan. Lelaki itu trsnyum. "Hi syang. Miss me?" Soal lelaki itu. "Zai..zaifah?" Trketar ktar dye mnybut nma llaki itu. Khuzaifah trsnyum. "Xsngka syng msh ingt B. So sweet syang." ujar Khuzaifah smbl trsnyum dn mndekati Intan. "Zaifah, please. Jgn dekat. Sy dah ada suami." tolak Intan.

Wajah Zaifah brbh mrh. Dia trus mndekati Intan. "Kenapa kau kahwin dgn org lain?! Knpe xtggu aq?! Kw sdr x yg kw tu hak aq?! Hak aq sorg!" mrah Khuzaifah. Dia mncengkam bahu Intan. "Sak..sakit..lep..lepas." Tangis Intan. Khuzaifah mlpskn cengkamanny a apabila mlihat Intan yg mulaj mnangis. "Sorry syang. B xsngja skitkn syang. B sakit hati ble tau syang kwin dgn org lain. Tmbh sakit hati ble syang msk hospital sbb cderakn dri sndri. Syang trtekan kn. B tahu dye curang dgn syang. Dye dah sakitkn aty syang." ujar Khuzaifah dgn lmbut.

Intan mnenangkn drinya. Dia dduk dan Khuzaifah mngmbil tmpt di sblhnya. "Tlglah Zaifah. Lpaskn sy. Sy dh ada suami. Ye,dlu mmg dye curang. Tpi skrg dye dha jnji dye xkn buat lg. Sy prcyakn dye." ujar Intan dgn lmbut. Khuzaifah mlai mmndg Intan. Dia prasan pucatnya wjh gdis pujaannya itu. Trus dirsanya dahi Intan dgn blkg tgnnya. Panas. Intan prlahan lahan trsndar di bhu Khuzaifah.

Khuzaifah mmbaringkn tbuh Intan di sofa. Dia dapur dn mmbuatkn bbur buat Intan dn mnuam dahi Intan. Diurutnya prlahan lhan tbuh Intan. Wjhnya sayu apabila mngingtkn Intan tlh mnjd hk org lain. Snggh dye xblh trima. Intan trsdr dr pengsannya. Dia mmgang erat kpalanya yg sakit. Khuzaifah trus mnerpa ke arah Intan. "Sakit?" soal Khuzaifah. Intan mngangguk. Khuzaifah trus brtndk mmicitkn kpala Intan. "Thanks Jipa." ujar Intan. Khuzaifah trsnyum apabila Intan mmggil nma mnjanya. Jipa. Nma yg Intan brikn buatnya tika mreka rpat dahulu.

Khuzaifah mnyuapkn bbur pd Intan dn mmberinya ubt. "Jga dri baik baik ye, sayang. Jgn mnangis lg." ujar Khuzaifah. Dia bru berura ura utk mngglkn Intan nmun ckgu Azam tlh pun pulang.

Alngkh trkjutnya Ckgu Azam apabila mlihat Intan dn seorg llaki hnya brduaan di rmh mreka. Tbuh llaki itu sgt dkt dgn isterinya. "Sayang!" marah ckgu Azam. Intan sgera bgn dn cuba mnghmpiri suaminya. "Ab..abg..ni..bkn mcm yg abg fkir." ujar Intan. "Penipu! Kau curang blkg aq, Intan!" jerit ckgu Azam. Dia brniat hndk mnampr istrinya nmun tgnnya smpt dihlng oleh sseorg. "Brani kw nk pkul Intan aq! Brani kw mrh dye!" Khuzaifah pd mulanya tdk mhu msk cmpur nmun htinya di jentik prasaan mrh apabila mlihat Intan yg hmpir dipkul suaminya.

"Kau siapa?! Mesti kkasih gelap dye kn?" tduh ckgu Azam. Khuzaifah trus mmkul ckgu Azam brtubi tubi shngga dye mulai lemah. Intan yg cuba mnghalngnya tdk dihiraukn. Khuzaifah trus mnarik tgn Intan dn mmbwanya dkt dgnnya sblm pistol dikeluarkn dn ditarik picunya.

BANG!

"ABG!!!!"

Jeritan Intan dn tngisn Intan tdk dihiraukn apabila Khuzaifah trus mnariknya utk mngikutinya. "You're mine babe. Mine." ujar Khuzaifah.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now