Ptg itu, ckgu Azam brtmu Anwar dn Syera. "Anwar, Syera, tolonglah sya yakinkn Sha bhwa sya xbrslh. Sy xsnggp khilangn dye buat kali ke-2. Sya sygkn dye." Rayu ckgu Azam. Dia snggp mrendahkn egonya smata mta utk mmbuat Sha tdk mninggalknnya. "Ckgu yg buat hal kn. Ckgu settle r sndri." Anwar brsuara kjam. Snggh dye sakit mlihat Sha mnangis. Dia sakit mlihat Sha trluka krana ckgu Azam. "Haish kw ni. Ape ckp mcm ni. Aq yakin ckgu xslah dlm hal ni." Ujar Syera pula. "Kw ckp dia ni xslah? Weh..kw tau x Sha tu sakit hati sjk ble? Sjk dlm dewan ary tu lg tw. Klw ckgu xslh, apsal ckgu biar je si Misya tu pgg ckgu. Mnggatal mcm betina xbmruah? Kw tau x Sha tu mnangis sjk msa tu, dn dye brtmbh sakit hati ble 3 hari brturut turut ckgu blk lmbt dn xbgtau dye, ape yg ckgu buat kt luar. Now ble dye dha ada kkuatan utk brtnya, dye dpt plk gmbr pnas ckgu tu. Klw ckgu jd dye, ape yg ckgu rsa?!" Jerkah Anwar. Syera trkjut mlihat kmarahan Anwar. Sngguh slama dye mngenali Anwar, inilha kali prtma dye mlihat kmarahan Anwar. Ckgu Azam trdiam. Kini bru dye sdar slhnya.
"Ckgu tau itu mmg slh ckgu. Mmg ckgu akui ckgu xbgtau sbb ckgu blk lmnt time tu. Tp prcyalah ckp ckgu, ckgu xbuat mcm yg dlm gmbr tu." Ujar ckgu Azam smbl mnangis. Ini kali ke-2 dye mnangis hnya dsbbkn Sha. "Ok klw ckgu ckp mcm tu, skrg ktorg nk tau, adakah ckgu bbtl sygkn Sha? Ckgu btl ke xnk Sha tgglkn ckgu?" Soal Anwar. "Ye. Ckgu bbtl syangkn Sha, ckgu xsggp andainya dye tgglkn ckgu lg." Jwb ckgu Azam. "Hmm. Klw ckgu dha ckp mcm tu. Ktorg akn tlg ckgu." Kta Anwar. Dye sngaja brbuat bgitu utk mngetahui sjauh mna ckgu Azam mncntai Sha. Syera trsnym. 'Anwar xlha kjam sgt' desis hati Syera. "Terima kasih. Terima ksih ssgt. Sya xtau mcmmna nk ucpkn mcmmna gmbiranya sya sbb awq brdua nk tlg sya." Ujar ckgu Azam smbl trsnyum. "Ktorg buat bkn utk ckgu. Ni demi kbahagiaan Sha." Jwb Anwar.