"No! Syang! No! Jgn tgglkn abg syang!" jeritn Azam mngejutkn ksemua ank buahnya. "Boss, bgn boss." ujar ank buahnya. Azam trsdar dr tdurnya. "Intan, jgn tgglkn abg syang!" jerit Azam. "Boss, boss ngigau ni. Dah dah. Bgn boss." ujar ank buahnya. "Aku kt mna ni?" soal Azam. "Boss kt mrkas kita lah. Td boss kta boss nk release tension bru brgaduh dgn wife boss." ujar ank buahnya. Azam sgera mncapai kunci kretanya dn pulang ke rmh.
Ssmpainya dye di rumh, dye trkjut mliht bagasi di pntu rmhnya. Intan klihatan mahu kluar dr rumh trsbut. "Syang nk prgi mna ni?" soal Azam. Dia trus mmgang bagasi Intan. Intan hnya mndiamkn dirinya. "Syng, jgn tgglkn abg, syang." rayu Azam. Air mata Intan mula mngalir. "Intan dah xnk hdup dgn abg, ceraikn Intan!" ujar Intan sayu. Azam trus mmluk tbuh Intan.
"Jgn tgglkn abg syang. Abg mnx aaf sbb lukakn hati syang. Maafkn abg, syang." rayu Azam lg. "Buat ape Intan nk hdup dgn org yg xcntakn Intan?! Dahlah, tepilah. Biarkn Intan prgi. Abg pun mmg xske kn Intan dduk dgn abg. Intan fhm. Abg crilah org lain. Smoga abg bhagia." Intan mulai pasrah. Dia sdar tiada gunanya lg dia brsma dgn org yg sdah tdk mnyntainya.
"Abg mnx maaf ats sgalanya syang. Abg btl btl mnx maaf. Jgn buat abg mcm ni syang. Abg xkn sakitkn Intan lg. Abg mnx maaf syang." ujar Azam dn mngucup bbir Intan. Intan mnangis dlm plukn Azam. "Knpe xbg Intan prgi? Hiks hiks.. Abg dah bncikn Intan kn! Biarlah Intan prgi! Biar Intan mati! Biar! Lpas! Intan dah xnk dgn abg! Lpaskn Intan!" Intan mronta ronta dlm plukn Azam. "Syy, abg jnji abg xbuat lg syang. Abg jnji. Please. Jgn tgglkn abg." rayu Azam. Air matanya trut mngalir. Intan mula mmblas plukn Azam. "Jgn sakitkn Intan lg abg. Please. Intan dah xnk rsa sakit ni lg. Perit sgt abg." tangis Intan. Azam smakin mngeratkn plukn mreka. "Abg jnji syang. Abg xkn sakitkn syang lg. I love you." ujar Azam romantis. "I love you too, abg." air mata mreka msh lg brbekas di pipi. Azam mngangkatkn bgasi Intan ke dlm rumh smula. Dia brjnji dye tdk akn mnyakiti Intan lg. Dia akn mmbahagiakn ksayangnnya itu. Mmpi itu bnr bnr mmberi ptujuk buatnya. Dia tdk mahu khilangn Intan lg.
Tamat.😃😃😃