"Eh, syang dha bgn? Knpe xkjutkn abg? Erm, syang ada nk ape²? Abg ambkkn." Soal Azam. "Knpe abg sakitkn Intan?" Soal Intan pula. "Syang, abg xbuat smua tu. Pliss. Prcyakn abg." Jwab Azam pula. Dye tdak tahu mahu brbuat ape utk mmbuat Intan mmprcayainya.
"Hmm. Xpelha. Intan pon mlas nk bncang tntg tu. Intan pnat sgt." Kta Intan smbl brbaring. "Sayang." Pnggl Azam. Dia ddk smbl mnghdap Intan. "Knape?" Soal Intan pula. "Klw abg ckp ni, syang jgn mrh yea. Please." Kta Azam. Dia mnghela nfas brat. "Ape dye?" Soal Intan mlas. "Erm...actually syang pregnant. Dha sbulan. Err syang.. pliss, jgn gugurkn ank kita." Rayu Azam. Dye takut Intan brbuat sdemikian krana bnci dgnnya.
"Ba...baby?" Menggigil Intan mnyoal suaminya. "Err..haah. Please syang. Jgn gugurkn ank kita. Ka..kalau syang nk abg tdo luar ke, xnk abg dkt dgn syang ke, nk buat ppe ke, just tell me. Abg akn buat ape je yg syang nk, aslkn syang hppy." Kta Azam lg. Intan trsnyum dn mngusap prutnya. 'Syang ank mama. Mma xkn buang syang.' Desis hati Intan. Intan ddk dn mrenung Azam dgn tajam. Dia mnghmpiri Azam. Azam trtlan air liur mmikirkn ape yg Intan akn lkukan pdanya.
Azam mmejam mtanya. Tiba tiba trasa kucupan lmbut di bbirnya. Azam lntas mmbuka mta. Intan tros mmeluk Azam dn brbisik di telinganya. "Thanks bg syang pluang utk mnjd isteri dn ibu buat abg dn bkl ank kita nnti." Azam trgamam. "Thanks jgk pd syang sbb jd wife abg. Sbb mncntai abg hngga ke saat ni" ujar Azam dn semakin mngeratkn plukan mreka.