Bab 16

264 4 0
                                    

Kini harinya tlh tiba."Aku terima nikahnya Intan Nuraisyah bt Abdullah dgn mas kahwinnya Rm200 tunai" . Lafaz akad yg tlh selesai itu mngingatkn Sha bhawa kini statusnya tlh brtukar. Azam mnghmpiri Intan dn Intan tros mnyalam tgn suaminya. Tidak sperti pngntin lain yg mngucup dahi isterinya stlh akad, Azam tros mmeluk Intan dn mmbisikkn kalimah cntanya" I love U,syang. I'm sorry trpksa sakitkn syang dgn cara ni." Intan hnya trsnyum. Dia sdr wlw sjauh mna dye brlari,Azam akn tros mngejarnya. Kini dye tlh pon terikat dgn Azam jd mahu atau x dye harus mnerima llaki itu kmbli dlm hdupnya.

"Kw jga adq aq ni elok². Aq xkn brdiam dri klw kw sakitkn dye." Kta Abg Sha. "Kw pahal?!! Nk kna blsah ke??!! " jerkah Azam." I'm ok, abg. Don't worry" ujar Sha lntas mmeluk abgnya. Kluarga Sha tlh pon pulang. Sha lntas naik ke blik Azam dn mmbrsihkn drinya. Kluar shaja dr blik mndi trsbut, Sha trkjut mlihat Azam di situ.

"Erm..err..aw..abg prgilha mndi". Ujar Sha trgagap gagap. Azam mnghmpiri Sha dn mnciumnya "erm..wangi syang abg niyh" usik Azam. "Ab..abg jgn nk mngada. Prgi mndi cpt" ujar Sha. Azam hnya ketawa dn tros mlangkah ke blik air. Jantung Sha brdgup kncang diperlakukan sbgitu. Nmun mmikirkn kpenatan yg amat sgt, Sha lntas trtidur di sofa.

Azam kluar dr blik air dn trkjut mlihat isterinya trtidur di sofa. Lantas dye mncempung isterinya dn mletakknya di katil. Dia trpana mlihat wjah lmbut Intan. 'I'm sorry sayang byk sakitkn aty sayang. Abg cma xnk syang jd milik org lain. Hati abg xmmpu terima ble syng rpt dgn llaki lain' desis hati Azam. Dia pon trtidur di sblh isterinya.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now