ML2-9

120 1 0
                                    

Azam lemah bila mnyedari dia tdk dpt mrmpas Intan smula. Aus dn Teha sgera mndekatinya. "Aq dah agak dah, msti llaki xguna tu buat hal!" mrah Teha. Sakit hatinya ble Intan tdk mngenalinya. "Azam, kw sabar kay. Apa kta kw mnx konco konco kw jejak Intan. Mybe dorg blh detect kt mna Khuzaifah sorok wife kw." cdang Aus.

Azam mmndng Aus lntas dipeluknya. "Thanks wei. Klw korg xde dgn aq, aq xtau nk buat ape dah." kta Azam dn mnelefon org sruhnnya utk mngesan Khuzaifah dan Intan. "Wlw apepun, aq akn dptkn Intan smula." jnji Azam. Aus mnepuk bahu Azam. "Bgus, mcm tulah. Kw mmg ptt dptkn smula hak kw."ujar Teha pula. "Dah, jom blk. Kte tggu je berita dr org kw." kta Aus dn mningglkn Mall itu.

Azam msk ke bliknya. Dia tdk sggp utk brjmpa anknya. Dia tdk snggp mndgr Ryan brtnya mngenai mmanya. Azam mnatap gmbr prkhwinannya brsma Intan. 'Abg rndu syang.' desis hati Azam. Telefonnya bergetar menandakn ada SMS.

Boss, kami dha dpt ksan Khuzaifah dgn Puan. Mreka tggl di Banglo no 10 Tmn seri Impian.

Azam mnelefon org sruhnnya. "Aq dtg skrg." Dia brgegas mmakai pkaiannya dn kluar dr rmh trsbut. Azam mmndu dgn laju dn smpi tepat sprti yg dijngka.

"Boss," pggl org sruhnnya. "20 org srang bhagian luar, aq dgn 50 org yg lain srang bhagian dlm." Azam mmberi arahan. Mreka mngikut sprti yg dirncang mmndgkn kwalan kslmtn di rumh Khuzaifah agk ketat. Azam mnggeledah sluruh rmh trsbt dn mndapati Khuzaifah hndk mlarikn dri skali lg. Azam pntas mnembak kaki Khuzaifah. "Argh!" jerit Khuzaifah. Intan pntas mnerpa ke arah Khuzaifah. "B!" jerit Intan.

Air matanya mula mngalir laju. "Syang, jgn nangis. Nnti syang sakit." pjuk Khuzaifah mskipun dia ksakitan. Intan brusaha mmbgnkn Khuzaifah nmun tdk brjya. Dia mliht Azam sdh mnghmpiri mreka. "Apa mslh kw?! Aq xprnh gnggu hdup kw! Prgi!" mrah Intan. Azam sdh mnghalakn pistolnya pd Khuzaifah. Intan trus mnghadang dgn tbuhnya. "Intan, tepi. Dia dha rmpas syang dr abg. Dia ptt mati!" kta Azam. "Aq xknl kw! Aq bnci kw! Prgi!" mrah Intan. Dia brusaha sdaya upaya mnghalang Azam dr mnembk Khuzaifah. Azam mnarik tbuh Intan dan..

Chupp

Intan trpana. Dia mrsakn seolah dye mngenali bbir itu. Sketika kmudian, Intan trsedar. Dia mnolak tbuh Azam. "Tolong, jgn bnuh dye. Aq mrayu. Aq akn buat apa je aslkn kw xbnuh dye. Tlglah."Intan mrayu pd Azam. Dia mnangis lg. Dia takut mliht myat yg brgelimpangn di rmh Khuzaifah. Tbuhnya mula mnggigil. Ktakutannya mula mnguasai diri hngga mmbuatkn Khuzaifah cuba bngkitkn drinya smula. Azam yg ingin mnembak Khuzaifah cuba mnenangkn drinya apabila Khuzaifah mngisyaratkn utk mnggu skjp.

"Sayang. Pndg B."pjuk Khuzaifah. Intan prlahan lahan mmndg Khuzaifah lntas dipeluknya tbuh tegap itu. "Takut." Hnya itu yg mmpu diktaknnya. "Syy, jgn takut. Nnti syang mkin sakit." pjuk Khuzaifah. Azam mmndg wjah pucat isterinya. "B ada bnda nk bgtau syang." kta Khuzaifah. "Ap-pa?" soal Intan. "Ni smua slh B. B yg culik syang dr hospital. B mngaku B husband syang. B buat smua ni sbb B sygkn syang drpd kita skolah rndh dlu smpi skrg. B minta maaf ssgt." trang Khuzaifah.

"Si-siapa husband syang?" soal Intan. "D-dia." Khuzaifah mnunjuk ke arah Azam. Intan mmndg Azam dn Khuzaifah. "B tipu! Xmngkn llaki jhat ni suami syang! B tipu! B buat ni sbb nk syang prgi drpd hdup B kan?!" Intan mula dikuasai kmarahn. Dia tdk mngenali Azam. Msakan llaki jhat itu suaminya. "Xsyang. B xtipu syang. Nma syang Intan Nuraisyah. Dpan syang adlh suami syang, Azam. Tlglah prcya." pjuk Khuzaifah lg.

Wjah Intan msh mnnjukkn riak tdak prcya. "Syang xingt abg?" Soal Azam sayu. "Kw ni llaki jhat! Sbb tu otak aq pun xnk ingt kw!" mrah Intan lg. Wjah Azam mula memerah. Kmarahannya mula mningkt. "Ni smua slh kw! Klw kw xculik dye, ni smua xkn jd! Intan hak aq! Hak aq slmanya! Xde siapa yg blh pisahkn aq dgn Intan! Xde siapa!" Azam mnumbuk Khuzaifah brtubi tubi.

Srengg!!

"Argh!" Sakit kpala Intan mnyerang kmbali. Azam mnerpa ke arah Intan. "Syang, knape ni?" Soal Azam cemas. Tnpa mmpedulikn siapa di hdapnnya. Intan trus mmluk dgn kuat. "T-tolong.. Jgn mrh..sakit.."tangis Intan. Azam mmblas plukan Intan. "Abg mnx maaf, syang. Abg tau dr dlu mmg syang takut klw ada org mrh. Abg mnx maaf. Abg xkn mrh lg. Abg jnji." Azam cuba mmjuk Intan. "Jgn bnuh Khuzaifah. I need him." ujar Intan. Azam mrenggangkn plukannya. Dia cemburu. Terlalu cemburu.

Intan sdr akn tingkah Azam. "Jgn biarkn cmburu mnguasai dri awq. Sy xnk bg awq hrapan palsu yg knonnya sya dah ingt awq. Sy prlukn dptkn smula ingatan sy. Smua ni trllu cpt utk sy. Lgpun..sy takut dgn awq." ujar Intan prlahan. Dia mndekati Khuzaifah. "Sy tau sbb cnta org blh brtndk luar kwalan. Sy xkn slhkn awq...Jipa."ujar Intan smbl trsenyum.

"Intan, awq dah ingt sy?" Soal Khuzaifah truja. Intan mnggeleng. "Sy cuma ske nma Jipa tu."ujar Intan dgn tenang.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now