Bab 38

222 1 0
                                    

Puas Azam brduaan brsma Intan wlwpon saat itu Intan tdak sdrkn diri. Dye hnya mrndui wjah Intan yg dlm keadaan tenang dn lmbut. "Abg btl² rndukn syang." Ujar Azam. Intan trbgn dn trus mnuju ke blik air. Dia lngsng tdk mnegur mahupun brbicara dgn Azam. Stlh mnyiapkn dri, Intan brgegas kluar dr bliknya. Sebolehnya, dye mahu mngelakkn dri dr Azam. Bunyi pnggilan di telefonnya mnyedarkn Intan. "Hello? Hmm, jp gi aq kluar. Ok. Kw tggu dpn umh aq" ujar Intan brsma pmnggil di talian trsbut.

Azam mmndng Intan dgn wjah plik. "Syang nk prgi mna?" Soal Azam. Intan hnya mndiamkn dri. "Syang, abg tnya ni, syang nk prgi mna brsiap mcm ni?" Soal Azam lg. Intan tdk mngendhkn prtnyaan Azam dn mula brgrak utk kluar dr ctu. "INTAN NURAISYAH! ABG TNYA SYANG NK PRGI MNA!" Ujar Azam dlm nada mrah. Intan trhnti dn brplg ke blkg. "Sya dah serahkn dri sy pd awq mlm td kn? So now, I need time for myself." Tegas Intan dn brllu prgi mnaiki kreta yg mnunggu di hdapan rumahnya.

"Lma xjmpa kw kn?" Soal Teha apabila Intan tlh pun mnaiki keretanya. "Lma sgt. Rndu beb." Ujar Intan pula. "Ni pahal aq tgk prut kw bsr smcm je? Ada ppe yg nk share ngn aq kea?" Soal Teha. Intan trglak. "Cm tau²  je. Khalifah bru kt muka bumi ni. Dha nk msk 2 bln dha." Jwab Intan. "Wow! Bkal ank sdara aq r ni? Eh beb, kw kluar ni, hubby kw tau x?" Soal Teha lg. "Aq kluar xckp ngn dye, dye nmpk aq kluar. Ada r bbel ckit tp buat msa ni, biarlah dlu. Yg pntg tntg gmbr tu, btl atau x?" Ujar Intan pula.

"Klw tgk dr jauh mmg 100% positive itu adlh dye. Org yg take pic tu pun, dr pndpt aq adlh sorg yg professional. Sbb teknik dye, sgt² tip top. Tp kw xyh rsaw. Hubby kw xslh." Ujar Teha. Dia thu rknnya itu amt mnyayangi suaminya. "Haa, mcmmna kw blh tau sdgkn smua yg siasat kes ni bukti smua mnunjukkn positive Azam yg buat?" Kta Intan. Slps itu, Teha mnrgkn 1 persatu shnggalah Intan mngerti.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now