ML2-2

185 1 0
                                    

Intan mnuju ke dpur. Dia mngis dihdpn sinki trsbut. Dipgang ddanya skuat htinya. Diketap bbirnya hngga brdrh. Ksakitn dn kmrhn yg mula mnguasai drinya hrus dlpaskn. Dye hndk mnykti drinya. Mtanya mmndng cwan kca yg brda di tpinya. Pnts dye pchkn cwan trsbut. Prlhn lhn tgnnya hndk mmgang kca trsbut. Nmun prgraknnya trhlang apabila suaminya pntas mmluk drinya.

"Sayang! Jgn cderakn dri syng!" mrh Azam smbl mngrtkn plukannya. "Lepas! Lepaskn aku! Kw xprcyakn aq! Lpas Azam!" mrh Intan. Air mtanya smkin lbat. Azam mmusingkn tbuh Intan mnghdpnya dn mmluknya erat. "Maafkn abg. Abg slh. Abg prcykn syang. Abg tau syng xkn curang dgn abg. Xkn tgglkn abg. Maafkn abg."pjuk Azam. "Tipu! Kw xprcya aq! Aq cntakn kw spnuh hti aq! 7 thun aq hdup dgn kw, xprnh trlntas pun di fkirn aq utk tgglkn kw! Knpe?! Knpe tduh aq! Sakit! Sakit sgt." tangis Intan. Dia mulai lemah di plukan Azam. "I'm sorry syng. Abg slh."pjuk Azam lgi.

Intan mngsat air mtanya. Dia mmndg Azam. "Tolong. Jgn ragukn cnta syg pd abg. Sakit sgt. Syg dh ckp yg syg cntakn abg sorg je. Please." Rayu Intan. Azam mngangguk. "Abg tau. Abg slh. Maafkn abg. Abg tau syang cntakn abg. Maafkn abg." pjuk Azam lg. Intan mulai trsnyum. "Jom breakfast." ujar Intan dn mnarik lmbut tgn suaminya. Azam hnya mnrut lngkh isterinya. Azam dn Intan mkn brsuapan. Skjapan shja mood Intan akn brbh. Intan hnya akn brbh ble ksetiaan dn cntanya diragukn. Dia snggp mncderakn drinya hnya utk mmbuktikn kbnrn. Nmun apabila dipujuk dgn lmbut, Intan akn trpjuk jua.

Azam mngemas rmh brsma Intan. Mmsk brsma Intan. Sgalnya dilakukan brsma Intan. Intan gmbira bla Azam mnolongnya mngms rmh. Stlh slesai,  Intan dn Azam trdduk di sofa kpntn. Intan mrasa kasihn mlihat suaminya yg trllu kpntan lntas bngn dr ddknya utk ke dapur. "Sayang nk prgi mna?" Soal Azam plik. Wife dye ni xpnt ke kmas 1 rmh. Ttp jgk nk brjln. "Nk g dpur. Buatkn abg air. Kcian abg pnt tlg syg kmas rmh." ujar Intan lmbut. "Dah, tak pyah. Duduk. Abg xdahaga. Sini ddk dgn abg." ujar Azam pula. Dia mnrik isterinya supaya dduk brdekatan drinya.

"Kita nk buat ape lg?" soal Intan. "Xyh buat ppe. Syang ddk je dgn abg. Tggu Ryan blk. Smbl tu kte trus trang tntg hati kita. Apa yg syg xpuas hati, yg syg nk luah pd abg, ckp je. Sma mcm abg." ujar Azam lmbut. "Intan xfhm." ujar Intan pula. "Ok, biar abg luah dulu apa yg abg rsa. Msa abg tlg syg kmas rmh ni td, abg rsa pnt sgt wlwpon kte buat brdua. Dan abg dha fhm btpa pntnya syg uruskn rmh tngga kita, dgn Ryan dn abg. Abg mnx maaf andai slma ni abg xprnh nk fhm kpenatan syg. Sorry okay. Second, abg sygkn syg sgt sgt. Trima ksh sbb sntiasa setia dgn abg. Abg xkn lpskn syg pd ssiapa pun. Sbb syg hak abg dr dlu smpi skrg. Ok, now. Turn syg plk nk luah ape pd abg." terang Azam.

Intan mnghela nafas berat. "Oh macam tu rpenya. Ok, Intan dha fhm. Now, Intan nk tnya. Abg still buat lg kn krja gangster abg tu?" soal Intan tnpa brlapik. Azam mnelan liur. "M..ma..mana sayang..tau ni? Err..taklah." Azam cuba menafikan. Intan mmndng ank mata suaminya. "Abg tipu." ujar Intan tenang. Azam mulai brpluh krna cemas. Dia sedar akn ksalahnnya. Inta sdh brulang kali mnyuruhnya mngglkn krja gangster itu nmun dia sntiasa tdk mngikuti arahan Intan mlh mlkukannya tnpa pngetahuan isterinya.

Intan mnyntuh lmbut ppi suaminya. "Sayang xnk mrh abg. Syang dha brulang kali ckp bnda yg sma kn. Hmm, skrg syg akn ckp buat kali trkhir. Syang tk kisah klw abg nk trus dlm dnia gangster abg tu. Trpulanglah pd abg. Tp skrg abg dha ada isteri dn ank. Ryan akn slmt kn andainya xde spe tau dye ank abg. Tp..syang x. Sbb smua msuh abg knl syang. Its okay abg andai abg xnk tgglkn. Syg dha xkn mrh abg, skalipun syang akn mati di tgn msuh abg. Andai syg dha mati nnti, abg jga Ryan sbaik mungkin." ujar Intan dgn lemah. Dia bangkit dn mninggalkn suaminya yg sdh trkedu.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now