Bab 24

244 1 0
                                    

"Abg prgila cna. Ambk brang abg tu. Syang bknnya pntg pon dlm hdup abg. Dah pgila. Syang xnk tgk muka abg pon kt cni. Pgi cna." Intan mnolak suaminya. "Sayang, abg cma nk ambk brang je. Ape ni ckp mcm ni. Abg syg Intan kn." Ujar ckgu Azam pula. Dia cuba mlmbutkn hati Intan.

"Xpa..yah..A..bang..xsyang..Intan pon." Lemah Intan mnghabiskn aytnya sblm smpt dye pengsan dlm dakapan suaminya. Seharian Azam mnghabiskn msanya brsma Intan. Wlwpon skrg Intan amt sensitif tp dye xkn prnh cuba utk mnjauhkn dri dr Intan. "I love U, sayang." Ujar Azam dn tros mngucup bibir Intan.

Intan trsedar apabila dye mrasakn eratnya plukan suaminya. "I'm sorry abg sbb kecewakn aty abg. Intan xsdr btapa tulusnya abg mncntai Intan. I'm really sorry. Maaf sbb sikap Intan yg smakin mnyakitkn abg." Ujar Intan dn mmbls plukan hubbynya itu.

Azam sdar Intan mmblas pluknnya. 'Abg xnk craikn syang. Abg trllu cntakn syang. Cuma cra abg slh. Abg dptkn syang dgn mngugut fmily syang. Adanya syang di sisi abg mgkn sbb trpaksa. Mybe syang trpksa trima abg. I'm really sorry, syang.' Desis hati Azam. Tnpa dye sedari, air mtanya mngalir dn dye tersedu sedu mnahan tngisnya.

Intan bgn smula. Dia mngesat air mata di pipi suaminya dan lntas mnarik Azam dlm plukannya. "Knape ni?" Ujar Intan. "Maafkn abg, sbb...sbb pksa syang kahwin dgn abg. Maafkn abg..byk kali abg lukakn syang. Sakitkn hati syang. Dalam hati abg, cuma ada syang sorg je. Disbbkn abg trllu cntakn syang, abg xfkir pon kbhagiaan syang. Maafkn abg. Abg xmmpu andainya syang mnjauh dr hdup abg. Sungguh abg xmmpu." Tangis Azam. Biarlha kali ini dye mrendahkn egonya mnangis krana isterinya. Dye xsnggp andainya suatu wktu nnti, isterinya prgi dsbbkn hal ini.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now