"Sha, kw okay ke ni?" Soal Anwar apabila mlihat Sha hadir ke sekolah pd hari Isnin. "Okay je. Knpe?" Soal Sha pula. "Klw xsilap aq, dgrnya ckgu Azam khwin dgn Misya hri ni?" Tnya Anwar. "Knpe kw izinkn? Kte pon xtau bnda tu ckgu buat atau x. Knpelha kw suka sgt ikut khndk Misya tu. Mna ada prmpuan yg suka kongsi suami dye." Smbg Anwar. "Mgkn hnya dgn cra ni, blh slesaikn mslh ktorg. Kw xyhlha rsaw. Aq xkn trluka kali ni." Ujar Sha dn brllu. 'Btl kta kw Anwar, aq sndri xsggp nk brkongsi suami aq dgn org lain.' Desis hati Sha.
Ckgu Azam mmrhatikn Sha yg tkun mnyiapkn krjanya. 'Knpe syg buat mcm ni. Hati syang xsakit ke? Abg xslh syg. Tp xde skit pon bukti yg blh buat syg prcyakn abg.' Desis hati ckgu Azam.
Tok!Tok!
Ktukn di pntu mnybbkn ckgu Azam brplg. Dilihatnya ada seorg gadis dn seorg llaki yg agk hnsem. "Ya, ada apa?" Soal ckgu Azam sraya mnghmpiri kdua ttamu itu. "Ktorg dtg sbb nk jumpa Intan." Ujar lelaki itu. 'Mcmmna dorg blh tau psl Intan.' Desis hati ckgu Azam. Sha yg mndgr ttamu trsbut ingin brjmpa dgnnya lntas mngemaskn brgnya dn sgera mnghmpiri mreka. "Sya prgi dlu, ckgu." Ujar Sha. "Awq nk prgi mna? Sy xizinkn awq prgi mna²." Kta ckgu Azam pula. "I'm sorry. But utk kali ni, sy trpksa prgi dlu. Ptg nnti kta jumpa di wktu prnikahan awq." Ujar Sha smbl mnyalam ckgu Azam. Mlihat Sha yg brllu prgi mmbuatkn ckgu Azam smakin trtnya tnya. 'Apa tjuan Intan brbuat sdemikian' Azam smkin buntu. Dia amt trtekn.