Bab 43

235 2 0
                                    

"Beb, srius r tu hubby kw?" Soal Teha. Sha hnya mnganggukkn kpalanya smbl trsnyum. "Pttlha btina tu nk sgt dgn laki kw. Hnsem nk mati tu." Kta Aus pula. Sbnrnya 2 ttmu yg mnjmput Sha td adlh Teha dn Aus. Mreka mngetahui siapa sbnrnya Azam krana Sha yg mncritakn mngenai Azam kpd mreka brdua.

Nmun mreka tdk mnygka yg Intan akn bljr di sekolah yg gurunya adalh llaki yg prnh mncuri hatinya dulu. "Beb, kw ke yg plan nk sma skola dn hubby kw tu?" Soal Teha. "X r. Aq msk skola tu xtau pon dye jd ckgu. Mna blh agk. Dye gangster kot. Nthlha. Dha mmg jdoh kn." Kta Sha pula. Aus hnya mmrhati.
"So, plan ptg ni jdi?" Soal Sha. "Of course lha jdi. Sbb tu ktorg ambk kw. Kn kw bestie ktorg. Well msti r tlg mmber." Ujar Teha pula.

Wktu prnikahan...

"Xsbarnya nk khwin dgn prince charming skola. Xsia sia aq prbdohkn kw pmpuan! Lpas ni, aq akn pstikn ckgu Azam akn jtuh cnta dgn aq n akn craikn kw!" Ujar Misya sendirian. Mnakala di blik ckgu Azam pula, 'Syang, knpe buat abg mcm ni. Abg kcewa sgt.' Desis hati Azam.

"Pengantin prmpuan dn llaki diminta ke dewan skrg." Kdgran bunyi pngumuman. Misya ke dewan dgn snyuman yg tdk lekang di bbirnya, mnakala ckgu Azam hnya brmuram. Fikirannya brkcamuk. Mlihat Intan dr jauh sdh ckup mmbuatkn dye gmbira. Nmun mlihatkn Sha brkpit dgn llaki itu, ckup mmbuatkn dye cmbru.

Misya dn Azam ddk d tmpt yg dsediakn. Nmun yg agk plik, mna tok kadi. Misya mnyuarakn ktidakpuasan hatinya. "Woi Sha! Mna tok kadinya! Lmbt r aq nk nikah!" Tengking Misya. Kluarganya hnya mnundukkn wjh dsbbkn rsa malu. Azam mngerling Misya yg tdk jauh dgnnya.  

"Betina, diam blh?! Mmekak r!" Jerkah Aus. "Eh kw mmekak plk! Aq nk nikah b***h!" Tengking Misya pula. Aus mnghmpiri Misya dgn niat ingin mnamparnya nmun prgraknnya trhnti apabila ada tgn yg mnghalang. "Aus, jgn buat krja gila kayh. Ingat tjuan kta dtg cni." Ujar Teha. "Kw brbunyi lg skali, mmg hilang nywa r kw lpas ni" ugut Aus. "Dah jom.  Kcian Sha sorg² kt ctu." Ujar Teha.


My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now