ML2-12

116 0 0
                                    

Intan mula pucat. Kpalanya sakit. Trlalu sakit. Nmun dia cuba utk trsnyum. Dye mngingati spnuhnya siapa Azam dn Khuzaifah. Intan mmndg Azam. "Ab-bg." ujar Intan dn trbring lmh. Azam pntas mncempung tbuh isterinya dn Khuzaifah mmndu kereta ke hospital. Intan dimskkn ke wad rwatan cmas.

2 jam kmudian,

Intan dibawa ke wad VVIP. Doktor yg mrawat Intan mnghmpiri Azam. "Mjur dye smpt dibwa ke hospital. Drahnya trllu byk mngalir hngga dye kkurangn drah. Nmun,  jgn khuatir. Isteri encik dha mlepasi thap kritikal." ujar doktor itu.

"Blh kami melawat dye?" soal Azam. Doktor itu mngangguk. Azam dn Khuzaifah trus msk ke wad trsbut. Dlihatnya Intan sdh trsedar dr tidurnya. Intan mminta Azam dn Khuzaifah ddk di knn dn kirinya. Intan mmndng Khuzaifah. "I love u, Jipa."ujar Intan. Khuzaifah trkjut. 'Intan xingt lg ke?' desis hati Khuzaifah.  Azam yg cmburu mula mnjauhj drinya dr Intan sblm tgnnya ditarik Intan. Tarikn mngejut hngga mmbuatkn bbirnya dn Intan brcntum.

Chupp.

Intan mmndng anak mata Azam. "Suka mrh. Suka cmburu. Kuat mrajuk. But I love u so much, abg. Really love you." Intan mmjuk suaminya. Wjah Azam mula ceria. "Syang dha ingt abg?" soal Azam. Intan mngangguk. "Intan mnx 1 je..lpaskn Khuzaifah. Dia xslh dlm hbngn kita. Cnta mmg sntiasa buat org hilng arah. Mcm cnta abg pd syang." pjuk Intan. Azam mngeluh. "Abg xnk tunaikn prmntaan Intan?" Azam kkal brdiam dri.

"Hmm, okay. Klw ini yg abg nk." Intan mmndg mta Khuzaifah dn mmbisikkn ssuatu ditlinganya. "Jipa blk dlu ye. Intan ok. Don't worry. Azam suami Intan." bsiknya. Khuzaifah mngangguk dn brllu prgi. "Bye Jipa. Love u. Take care." lmbai Intan. Khuzaifah mmblas lmbaian Intan dn mngenyitkn mta pd Intan.

Azam mmndng Intan tjam. Wlwpon takut dgn pndngn Azam, nmun Intan mmbranikn drinya. Dia mnyandarkn kpalanya di bahu Azam dn mmgang tangan suaminya. "Abg suka mrh Intan, suka sakitkn Intan. Abg mmg dah xsygkn Intan kn?" ujar Intan sayu. Nada suaranya mula serak. Azam ingin mmndng Intan nmun Intan mnundukkn wjhnya.

"Abg suka buat Intan jauh hati dgn abg. Abg suka kn dera hati Intan." suara Intan mkin sayu. Intan mlpaskn pgangn tgnnya pd Azam dn mmndng suaminya. Intan mnarik nfas pnjg. "Lepaskn Intan." usai brkta demikian, air mata Intan mulai luruh. Azam pntas mnarik Intan ke plukannya. "Syang. Tlg jgn ckp mcm tu. Abg mnx maaf." pjuk Azam. "Abg xsyg Intan. Abg bnci Intan. Abg sllu mrh Intan." tangisnya. Dia mnolak tbuh Azam nmun Azam smakin mngeratkn plukannya.

"Abg syg syang. Tlglah." pjuk Azam lg. Intan mmkul dada Azam. "Abg tipu. Abg xsyang Intan. Abg sllu mrhkn Intan. Abg xprcyakn Intan. Abg suka kn skitkn Intan. Fine! Klw abg dah xske kt Intan, biar Intan prgi. Abg blh cr org lain." kata Intan. Dia cuba utk mnanggalkn jarum pd tgnnya nmun smpt dihalang Azam.

"Abg xkn bnrkn syang sakitkn dri syang lg. Abg lg sggp mati drpd tgglkn syang or tgk syang dgn llaki lain. Abg dha pnh ckp pd syang kn, yg syang hak abg. Syang mlik abg slmanya. Abg xkn lpaskn syang pd ssiapa pun. Itu jnji abg." trang Azam. Intan mmluk erat suaminya. "Xnk abg mati. Nnti syang nk stay dgn siapa. Syang syg abg. Pleaseeee." Intan mmjuk Azam ble suaminya mula mnyangkn wjah sdeh. "Abg tau yg syang dah xsygkn abg. Sbb tu syang asyik nk tggl abg je." Azam brsuara sdeh.

Dia mmndg Intan sayu dn mngglkn isterinya tnpa brpaling lg. "Ab-bg" Intam trddk. Dia sdr slhnya.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now