Sdh msk smnggu Azam dingin dgn Intan. Bla Intan mhu brckp dgnnya, Azam trus mnggalknnya. Kni tibalah hri check out Intan dr hospital. Dia mnelefon Azam brulang kali nmun Azam ttp tdk mngngkt pnggilnnya.
Tnpa mmbuang msa, Intan trus mndftar kluar dr hospital trsbut sndri dn mnaiki teksi yg brhnti di hdpn hospital trsbut.
"Encik, bwk sy ke Tmn Indah ye." arah Intan. Sketika kmudian, teksi trsbut brhnti di hdpn rmhnya. Intan mmbyar tmbang teksi itu dn msk ke rmhnya. Dia mlihat suaminya sdg ralit menonton televisyen. Azam agk trkjut mliht Intan.
"Knpe xbgtau kw discharge hari ni?" Soal Azam ksar. Intan trkjut mndgr pnggiln yg digunakn nmun dye mngawal riak wjhnya. "Sya dah call awq brkali kali, tp awq xangkt." kta Intan tnang. Azam mnghmpiri Intan. "Habis xreti nk SMS?! Tgn tu dah cacat sgt ke?!" mrh Azam. "Maaf." ujar Intan dn trus msk ke bliknya.
Dia tdk mahu mngalirkn air mtanya lg. Ckup dye mnangis hnya dsbbkn Azam. Azam msk ke blik mreka. Dia mndekati Intan. "Kw mnangis?" Soal Azam. Intan mnggeleng. "Sya dah xnk bazirkn air mata sy sbb awq lg." kta Intan dn trus ke blik mndi utk mmbrshkn drinya.
Usai mmbrshkn dri, dye cuba mndekati Azam. Intan dduk di riba Azam dn mmaut leher suaminya. "Abg, syang mnx maaf. Syang tau syang dah lukakn hati abg. Syang mnx maaf sgt sgt." rayu Intan. Nmun Azam hnya mmndg Intan skilas dn mnolak prlahan tbuh Intan. "Tepilah!" mrah Azam.
Smakin hari lyanan Azam pd Intan smkin bruk. Azam tdk mkn msakn Intan, Azam tdk tdur brsma Intan mlah Azam tdk brckp lngsng dgn Intan.
Suatu hari, Intan cuba lg mndekati suaminya. Dia mmgang tgn Azam. "Abg, please. Bgtau Intan apa slh Intan. Intan jnji Intan takkan buat lg. Intan xkn sakitkn hati abg lg. Tlglah abg. Intan rndukn abg." pjuk Intan. Azam mnepis tgn Intan. "Aku. Benci. Kau." Azam mnyebut prkataan trsbut satu prsatu smbl mnunjal dahi Intan.
Sbnrnya, dia cmburu dgn prlkuan Intan trhdap Khuzaifah. Intan lbh mmntgkn Khuzaifah darinya. Sbb itu, dia brtndk dingin dgn isterinya. Dia mahu Intan mrasai pntgnya dia di sisi Intan. Mskipun hatinya trkesan dgn prlakuan Intan, nmun dia cuba utk kraskn smula hatinya. Dia tdk mahu klah dengan tingkahlaku Intan.