Bab 37

215 1 0
                                    

SURAT KEIZINAN BERPOLIGAMI

"Syang." Pggl Azam. Lidahnya kelu. "Sya dah sign borng tu, nnti awq hntrlah ke pjabat agama." Ujar Intan dn trun dr katil. Azam pntas mnarik Intan dkt dgnnya. "Syang. Please." Pjuk Azam. Dye mlihat wjah Intan yg smakin hilang kceriaannya. "Sya dah sign borang tu, awq nk ape lg?" Soal  Intan. "Abg xnk. Syang fhm kn?" Kta Azam pula. "Dahlah. Sya mlas nk lyan awq. Sy nk kluar dr blik ni" ujar Intan. Azam mmluk Intan dr blkg. "Syang xingat crita kta 2 thun lpas?" Soal Azam. Intan mmejamkn mtanya.

"Abg xkn lpaskn syang dn abg akn dptkn syang wlw ape jd skalipun. Hnya syang yg akn jd ratu dlm hati abg. Abg hnya cntakn syang dn xkn prnh lpaskn syang pd ssiapa pun. Ini jnji abg smpi bila²" ujar Azam tika Intan hndk mmutuskn hbngn mreka.

Air mta Intan skali lg mngalir tnpa hnti. "I'm sorry syang. Abg trpksa" ujar Azam smbl mnyuntik Intan dgn ubat tidur. Stlh mmstikn Intan tdk mnyedarkn dri, Azam mmbwa Intan ke ats katil dn mmbringknnya. Apa yg dia mhu hnyalha brduaan dgn Intan tnpa sbrng gangguan. Jika Intan sedar, hbngn mreka hnya akn dpenuhi dgn prgaduhan shaja.

"Abg cntakn syang. Knpe xnk prcyakn abg?!!! Syang tau x abg cme ada syang je dlm dunia ni n bkl ank kita." Ujar Azam smbl mngusap lmbut pipi Intan. Dye mmeluk dn mncium Intan bgai tiada hari esk. Dye buntu dgn dirinya. Dye xtahu ape yg prlu dilakuknnya utk mraih kprcyaan isterinya.

My Lovely (COMPLETE)Where stories live. Discover now