Bölüm şarkısı : Jason Mraz- I'm yours
" Garsonda olabilirim ? " Yağmur gözlerini devirdi ve telefonuyla oynamaya devam etti.
" Ciddi anlamda artık psikolojin bozuldu senin. " Burada oturmuş iş arıyordum. Ne bekliyordu yani ? Benim gibi lise mezunu birine de her yer iş vermek için meraklı değildi açıkçası.
" Lise mezunuyum. Ne bekliyosun ? " Telefonu cebine koydu ve kalkıp yanıma geldi.
" Meslek lisesi mezunusun öyle değil mi ? " Kaşlarımı çattım ama başımı onaylar anlamda salladım.
" Bölümün neydi peki ? " Amacı neydi ?
" Bilgisayar. Ama bunun konuyla ne alakası var. " Beni kolumdan tutup odasına doğru yönlendirirken - Evet onların evindeydim. - bir yandan da konuşuyordu.
" Dil konusunda da iyisin galiba. Üniversitededeki bölümün İngiliz dili ve edebiyatıydı dimi ? Yani devam etseydin. "
" Evet ve sorumu tekrarlıyorum. Bunun konuyla ne alakası var ? " Tekrar gözlerini devirdi ve sabır dilenir gibi havaya baktı.
" Şimdi bilgisayarın başına otur ve bilgisayar kullanabildiğini ve aynı zamanda ingilizceninde iyi olduğunu yaz. " Gözlerimi anlamamışçasına kırpıştırdım.
" Nereye yazayım ? " Bana salakmışım gibi baktı.
" Sude. Kızım sen iyimisin ? Nereye olucak. İş aramak için sen kendine bir profil oluşturmadın mı ? Hani aynı zamanda biz buna özgeçmiş diyoruz. Ona yazıcaksın. Anladın mı ? " Sonunda anlamanın verdiği rahatlıkla gülümsemeye başladım.
" Evet anladım. "
" Allaha şükür ! " Bilgisayarın başına oturdum ve dediklerini yazdım. Gerçekten seçenekler çoğalmıştı.
" Bak bu iş bana uygun gibi. " dedim paröağımla bir yeri gösterirken. Yanıma gelip ekrana baktı. Şaşkınlıkla gözleri daha da açıldı.
" Sen program yazabiliyomusun ? " Bu sefer göz devirme sırası bendeydi.
" Sana bilgisayar okudum dedim. Neresini anlamadın. " Omuzlarını silkti.
" Ne biliyim ? Ben sadece basit şeyleri öğrenmişsindir diye düşünmüştüm. Şifre falan kırıyomusun ? "
" Evet. " Kahkaha atarak ellerini çırpmaya başladı.
" Eski sevgilimin yeni sevgilisinin facesini patlatırmısın ? Lütfen. " dedi lütfenin son iki hecesini uzatarak. Bilgisayar okuyorsanız bunlara alışkın olurdunuz. Yani kimse gelip de sizin program yazmanızla ilgilenmezdi.
" İyi tamam. Patlatırız bir gün. " Sarılıp yanağımdan öpmeye başladı
" Bitanesin ya sen. " Bilgisayardan kalktım ve saate baktım. Birazdan abisi burada olurdu. Yani o öyle söylemişti. Onunla karşılaşmak istemiyordum.
" Artık gitmeliyim. " Dudaklarını sarkıtsa da bişey söylemedi. Salona gidip çantamı aldım ve ona sarılıp dışarı çıktım. Durağa giderken burada nasıl yaşayabileceğimi düşünüyordum. Ne yaparsam yapayım buraya ait olamayacakmış gibi hissediyordum. Telefonum çalmaya başladı ve düşüncelerimden kurtuldum. Tekrar ekranda babacım yazısını görünce telefonu dün açmadığım aklıma geldi. Telefona cevap verip vermeme arasında gidi gelirken sonunda ani bir kararla telefonu açtım.
" Efendim ? " Babamın derin bir nefes aldığını duydum.
" Sude ? Vaktin varsa biraz konuşabilirmiyiz ? " Kafamı o görebilirmiş gibi aşağı yukarı salladım. Sonra da kendimi salak gibi hissederek hızla " Evet. " dedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YENİ AŞK
RomantizmYeni bir şehir. Yeni bir iş. Yeni bir aşk. Bunlar eski bir eşle kıyaslanabilir mi ?